|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?
Enig i dette. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg får ofte høre at "Jamen, SÅ syk er han vel ikke?, det er jo ikke vanlig at tiåringer er oppe om natten, så jeg skjønner ikke at du kan være sliten". "Skal han ha medisin igjen? Trenger han det da? Han ser jo så frisk ut?". "Seriøst, skal han ikke få være på på ski?". Eh nei, han kan ikke det når det er 20 - ute, for det tåler ikke lungene hans.
|
|
|
#3 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Fordommer, som jeg blir møtt av/ble møtt av. Tja... for det første jeg er alenemor, og jeg er blond. Det gjør meg uegnet som forelder, og slik dårlig til å følge opp barna, og alt jeg gjør gjør far bedre (akkurat som om barna har hatt noe nytte av ham de siste ti årene). Dette er holdninger jeg har møtt på barneskolen der barna har gått. Tildels også ungdomskolen. Holdningene om at hvis bare far har kommet på banen er særledes vonde å takle. Også uttalelser som at "tenk at sønnen din gjør det så godt på skolen, han som har det så fælt hjemme". (Fælt= alenemor) Så hvordan jeg takler det, nei jeg tror ikke jeg takler det i det hele tatt. Jeg blir rasende. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har også møtt en god del folk som ikke tar allergiene til storesøster på alvor. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg er blond, overvektig og hjemmeværende uten verken utdannelse eller karriere. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Den eneste fordommen jeg møter, er at alle tror at jeg har tatovering.
|
|
|
#7 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg tror ikke jeg møter så mye fordommer. Kanskje det at mange tror jeg er så stødig og ordentlig, siden jeg snakker vestlandsdialekt.
|
|
|
#8 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Dette var jo en interessant tråd.
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Rart med det, hvordan alle andre vet, kjenner og har hørt om noen som har allergier og de har det ikke sånn, og du er så hysterisk... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Ja visst. Så har vi jo fordommene mot meg som langtidssykemeldt.
|
|
|
|
#12 |
|
Sugaraddict!
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Ja hva er det med folk som bagatelliserer allergier? Hallo da.
|
|
|
#13 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?hadde en fin en her: Hei neimen har du barn? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg møter en del fordommer mot min utdannelse. Mange får liksom piggene ut og får veldig stort behov for å poengtere at de selv kunne valgt samme studium fordi de hadde så gode karakterer på vgs, men valgte det bort fordi de heller fulgte edlere drømmer, eller at de kjenner en som var kjempedårlig på skolen som klarte seg med glans gjennom studiet. Jah. Jeg gjør vel ikke så mye for å møte fordommene, jeg vet liksom ikke helt hva det skulle vært. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg er feit, av asiatisk opprinnelse, bifil, giftet meg på 18-års dagen min, var trebarnsmor da jeg fylte 24 år, sliter psykisk og skal nå, i en alder av 27 år gjøre ferdig videregående. Det aner meg at folk tenker sitt om meg, ja.
|
|
|
#16 |
|
© All rights reserved
|
Er du fremdeles gift? :sporer fullstendig av: |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg møter en del fordommer i fht det yrket jeg er på vei inn i. I fht gudstro. Ifht til å studere, jobbe og ha småbarn samtidig. Men jeg synes de fleste er fornøyelige og forteller meg en del om personen som besitter disse fordommene, som igjen trigger mine egne fordommer. |
|
|
|
![]() |
|
|