Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er snusbruk i barnehagen ok?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-10, 22:21   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg er rimelig sikker på at sjefen min bryr seg om hva jeg gjør i arbeidstiden på mange plan, særlig når jeg representerer firmaet i en eller annen sammenheng.

Jo, det er klart. Mange bryr seg om veldig mye, og mange ting bør man tenke over. Men forbud mot snus i barnehagen? Nope, fremdeles i mot.

Gammel 02-09-10, 12:04   #2
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man skal passe seg for å komme med forbud om snus på arbeidsplassen.
http://www.dagbladet.no/2010/09/02/n...sler/13225766/

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 12:11   #3
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Man skal passe seg for å komme med forbud om snus på arbeidsplassen.
http://www.dagbladet.no/2010/09/02/n...sler/13225766/

Oi da. Dette handler om liv og død, skjønner jeg.

Vi får ikke en gang drikke te eller kaffe når vi har undervisning. Kan jeg gi beskjed til sjefen at det vil ende ulykkelig for alle parter, tro?

Gammel 02-09-10, 12:13   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg slites litt mellom at jeg absolutt ikke syns man kan forby alt som ikke er Perfekt og Riktig (TM), og at jeg som leder absolutt ville hatt en kommentar eller tre til en medarbeider som snuste i et kundemøte.

Gammel 02-09-10, 12:27   #5
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes snusing blant ansatte i en bhg er greit hvis de klarer å skjule snusen for barna.
Noen snuser for å stumpe røyken, og jeg synes det skulle bli vanskelig å nekte noen det.

Hvis det på en annen side ble snakk om snus blant barna pga den ansattes snusing, så har ikke vedkommende klart å skjule snusen, og da synes jeg det kan bli et problem fordi de er rollemodeller for barna.

De som røyker, gjør vel det gjerne i smug, og kamuflerer lukt osv for barnehage-barna. Jeg synes man burde gjøre det samme i forhold til snus.

Gammel 02-09-10, 12:37   #6
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes snus lukter godt. Dessuten har jeg en egen evne til å bidra med viktige momenter i vanskelige diskusjoner.

Gammel 02-09-10, 12:53   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg synes også det ville vore ugreit om dei tilsette åt seigmenn, chips og sjokolade medan dei var på jobb. I pausar, på fritid; dig in.:generøs:

Gammel 02-09-10, 18:30   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg synes også det ville vore ugreit om dei tilsette åt seigmenn, chips og sjokolade medan dei var på jobb. I pausar, på fritid; dig in.:generøs:

Det gjorde vi på jobb i dag foran ungene ...

Men alle ungene fikk også. Det var nemlig bursdagskake med seigmenn på.

Gammel 02-09-10, 21:09   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det gjorde vi på jobb i dag foran ungene ...

Men alle ungene fikk også. Det var nemlig bursdagskake med seigmenn på.

Jada, sånt er sjølvsagt heilt ok, så lenge det er felles og ikkje kvardagskost.

Gammel 02-09-10, 21:46   #10
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg er jo imot kaker og

Korfor i alle dager er du det??

Gammel 02-09-10, 22:11   #11
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Jeg er faktisk mot kakeservering i barnehagen. Jeg har utrolig nok mer trøbbel med det, enn jeg har med snus.

Gammel 03-09-10, 10:24   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi jeg synes det blir for mye av det. I vår barnehage er det 30 barn, og i perioder har jo barn bursdag ganske samtidig. Det ble ganske mye is og kake, og fokuset ble på akkurat DET. Ikke på barnet som hadde bursdag.

De som har bursdag feirer jo som regel, så de får jo kake og opplegg hjemme på privaten. I barnehagen har de nå kuttet kake, og har fokus på barnet den dagen. Og det fungerer utrolig bra. Ingen barn har etterspurt den småtørre sjokoladekaka, og alle synes det nye opplegget fungerer glimrende. Det er jo fortsatt litt ekstra til jul, sommer, påske etc. Så de får mer enn nok

Jeg ønsker i hovedsak at foreldre selv skal få ha hovedkontroll på hvor mye søtt og sukker barna får i seg, for det blir faktisk ganske mye med alle feiringer som skjer synes jeg. Og noen barn reagerer ganske mye på det å få i seg sukker.

De aller fleste barna i dag får i seg for mye sukker, og jeg synes barnehagen bør fokusere på sunn mat med god energi. Særlig med tanke på at mange barn spiser mer i barnehagen enn hjemme. Så kan man ta av seg kosen hjemme synes jeg, sånn at foreldrene kan få bestemme dette litt selv.

Jeg synes også det er kjekt at barna erfarer at man kan feire noe uten at det trenger innebære søtsaker og kaker.
Forøvrig vet jeg at det er en del som har det sånn at de som har bursdag kan velge seg en type mat den dagen.

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 03-09-10 kl 10:31.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 12:40   #13
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes fortsatt det er et greit prinsipp at rusmidler av typen alkohol, narkotika og tobakk ikke brukes på barnehagens (eller skolens) område i arbeidstida. Hvis det er så problematisk at ansatte i bhg ikke får lov, hvorfor er det ikke problematisk at ansatte i skolen ikke får lov? Eller mener dere at ansatte i skolen burde få lov også?

Sist redigert av Zulu : 03-09-10 kl 13:13. Årsak: trykkleif
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 13:04   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes at snusbruk på skole godt kan være tillatt også fordi det ikke går utover prestasjon (så lenge de ikke pakker så mye oppi at de snøvler) til de som jobber der, i motsetning til alkohol og narkotika. Og det går ikke ut over elevene, som feks røyking. Snus er jo mest sammenlignbar med kaffe.

Gammel 02-09-10, 18:31   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo imot kaker og

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 21:47   #16
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos snusing; Eg klarte holde skjult for ungane mine at eg snusa i et halvt år. Dei trudde eg hadde slutta og begynt på igjen da dei fant det ut fordi eg begynte slække på diskresjonen. I teorien snusa eg da omtrent like mykje som eg alltid har gjort.

Gammel 02-09-10, 22:55   #17
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss hadde de kos/fellesfeiring av bursdager 1 gang i måneden. Det betyr kake, is, muffins eller noe annet godt en gang i måneden. Bursdagsbarna ble enige om meny. Det synes jeg er helt greit. Det var for store avdelinger til at de kunne ha kakebursdag på alle bursdagene. Og utrolig deilig å slippe å ta med kake hjemmefra, slippe å bekymre seg for mengde, allergier etc.

Gammel 02-09-10, 22:56   #18
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Om dattera mi spise sei et kakestykke i uka i barnehagen så ser eg virkelig ikkje problemet.

Gammel 02-09-10, 23:55   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Om dattera mi spise sei et kakestykke i uka i barnehagen så ser eg virkelig ikkje problemet.

Ikke jeg heller. Men så er jeg snus-og røykforkjemper også da!

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 00:36   #20
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg er litt enig med Lisa og Kirsebær, jeg blir også litt sånn ekkel til mots for at barn ikke skal kunne se at ålreite folk gjør dumme ting. Det blir feil å oppdra dem til å tro at alt som er Litt Dumt å gjøre (og snuse er virkelig marginalt dummere enn å bruke aspartam i maten altså, og den som har lest om økt risiko for bukspyttkjertelkreft og slikt må se på hva den absolutte risikoen for det er før man roper opp om helsefare, steike som helsemyndighetene har strevd for å finne noen sammenheng der) er det bare dumme folk som gjør.

Og ja, de voksne i barnehagen er rollemodeller, men min tanke er nå det å presentere barna mine for mange rollemodeller, og håpe å lære dem å kunne plukke det som er bra fra forskjellige voksne mennesker.

Men jeg fikk en idé:
Om et barn blir så påvirket at det kan begynne å snuse som voksen om det blir utsatt for en snusende ålreit voksen i barnehagen så funker det jo andre veien også. Vi bør faktisk ansette noen skikkelige sure tullinger som har som oppgave å være mislikt blant barna, disse skal sitte og røyke, drikke Pepsi Max, aldri bruke solkrem eller spise grønnsaker, vaske seg eller pusse tennene og ha snusleppe hele tiden! Ja! Det er lurt!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:31.