|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?
Jo, det er klart. Mange bryr seg om veldig mye, og mange ting bør man tenke over. Men forbud mot snus i barnehagen? Nope, fremdeles i mot.
|
|
|
#2 |
|
Helt konge
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Man skal passe seg for å komme med forbud om snus på arbeidsplassen. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Dig for victory!
|
Oi da. Dette handler om liv og død, skjønner jeg.
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg kjenner jeg slites litt mellom at jeg absolutt ikke syns man kan forby alt som ikke er Perfekt og Riktig (TM), og at jeg som leder absolutt ville hatt en kommentar eller tre til en medarbeider som snuste i et kundemøte.
|
|
|
#5 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg synes snusing blant ansatte i en bhg er greit hvis de klarer å skjule snusen for barna.
|
|
|
#6 |
|
This is normal!
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg synes snus lukter godt. Dessuten har jeg en egen evne til å bidra med viktige momenter i vanskelige diskusjoner.
|
|
|
|
#7 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Eg synes også det ville vore ugreit om dei tilsette åt seigmenn, chips og sjokolade medan dei var på jobb. I pausar, på fritid; dig in.:generøs:
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Det gjorde vi på jobb i dag foran ungene ...
|
|
|
#9 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Jada, sånt er sjølvsagt heilt ok, så lenge det er felles og ikkje kvardagskost.
|
|
|
#11 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Jeg er faktisk mot kakeservering i barnehagen. Jeg har utrolig nok mer trøbbel med det, enn jeg har med snus.
|
|
|
#12 |
|
Erfaren nok
|
Fordi jeg synes det blir for mye av det. I vår barnehage er det 30 barn, og i perioder har jo barn bursdag ganske samtidig. Det ble ganske mye is og kake, og fokuset ble på akkurat DET. Ikke på barnet som hadde bursdag.
Enten går det bra, eller så går det over. Sist redigert av Nessie : 03-09-10 kl 10:31. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg synes fortsatt det er et greit prinsipp at rusmidler av typen alkohol, narkotika og tobakk ikke brukes på barnehagens (eller skolens) område i arbeidstida. Hvis det er så problematisk at ansatte i bhg ikke får lov, hvorfor er det ikke problematisk at ansatte i skolen ikke får lov? Eller mener dere at ansatte i skolen burde få lov også?
2006 og 2009 Sist redigert av Zulu : 03-09-10 kl 13:13. Årsak: trykkleif |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg synes at snusbruk på skole godt kan være tillatt også fordi det ikke går utover prestasjon (så lenge de ikke pakker så mye oppi at de snøvler) til de som jobber der, i motsetning til alkohol og narkotika. Og det går ikke ut over elevene, som feks røyking. Snus er jo mest sammenlignbar med kaffe.
|
|
|
#16 |
|
Ferdiglada
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Apropos snusing; Eg klarte holde skjult for ungane mine at eg snusa i et halvt år. Dei trudde eg hadde slutta og begynt på igjen da dei fant det ut fordi eg begynte slække på diskresjonen. I teorien snusa eg da omtrent like mykje som eg alltid har gjort.
|
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Hos oss hadde de kos/fellesfeiring av bursdager 1 gang i måneden. Det betyr kake, is, muffins eller noe annet godt en gang i måneden. Bursdagsbarna ble enige om meny. Det synes jeg er helt greit. Det var for store avdelinger til at de kunne ha kakebursdag på alle bursdagene. Og utrolig deilig å slippe å ta med kake hjemmefra, slippe å bekymre seg for mengde, allergier etc.
|
|
|
#18 |
|
Ferdiglada
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Om dattera mi spise sei et kakestykke i uka i barnehagen så ser eg virkelig ikkje problemet.
|
|
|
|
#19 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Ikke jeg heller. Men så er jeg snus-og røykforkjemper også da!
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Er snusbruk i barnehagen ok?Jeg kjenner jeg er litt enig med Lisa og Kirsebær, jeg blir også litt sånn ekkel til mots for at barn ikke skal kunne se at ålreite folk gjør dumme ting. Det blir feil å oppdra dem til å tro at alt som er Litt Dumt å gjøre (og snuse er virkelig marginalt dummere enn å bruke aspartam i maten altså, og den som har lest om økt risiko for bukspyttkjertelkreft og slikt må se på hva den absolutte risikoen for det er før man roper opp om helsefare, steike som helsemyndighetene har strevd for å finne noen sammenheng der) er det bare dumme folk som gjør.
|
![]() |
|
|