|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigDette er jo et minefelt uten like.
|
|
|
#2 |
|
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigDet går ikke an å bare ta seg sammen. Har jeg lært. Det er følelser, og følelser kan ikke rasjonaliseres bort. Har jeg lært. Samme hvor smart og fornuftig man egentlig er. (Har jeg lært. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra tynn/slank til overvektig
Jeg klarer fint å ta meg sammen når det gjelder mat, men så har jeg heller ikke slitt mye med at matinntakt har hengt sammen med følelser. Jeg merker veldig godt at jeg ikke føler meg som meg selv når jeg er 5-10 kg unna den vekta jeg har hatt i hele mitt voksne, hvilket betyr de siste 15 årene. Jeg elsker sjokolade, men lysten på å komme tilbake på mitt vante nivå etter graviditeten er sterkere. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
geskjeftig
|
Det er jo dette som er problemet i denne tråden. Lett overvekt av den uproblematiske typen diskuteres side om side med sykelige spisemønstre og fedme, som om det hadde noe med hverandre å gjøre. Hasselnøtt har vel ikke sagt at hennes løsning er LøsningenTM?
|
|
|
#6 |
|
|
Ethvert nek burde også skjønne at når jeg snakker om følelser og rasjonalisering og finne roten og så videre, dreier det seg ikke om latskapskilo. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sliter med tastaturet
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Da får du finne en annen type bukser, kanskje?
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigOg nå elsker jeg aC litt også. |
|
|
|
#10 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Fra tynn/slank til overvektigJeg har hørt om en filosof som slappet av på sofaen store deler av dagen. Som hadde en kone som fikset alt for ham (mat, klær, etc). Spiste når han ønsket det. Drakk hvis han ville. Sov når det passet seg. Som aldri tok seg sammen på noe som helst vis - bortsett fra når han jobbet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
can-jur
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigMin fantastisk flotte fastlege har forstått dette og er enig i at å gå ned i vekt, når man er i fedmegruppe 3, er noe som krever fulltids fokus og hun gir meg sykmelding, slik at jeg kan ha det fokuset, den tiden og den økonomien som kreves.
|
|
|
|
#12 |
|
Textrovert
|
Sv: Fra tynn/slank til overvektigLitt på si, men jeg synes det er merkelig at det ikke går lenger enn til fedme klasse 3. Jeg vipper akkurat en BMI på 40 nå i sommer, og legen min bare sto og kikket på meg og så "jeg kan ikke fatte at jeg må sette deg i den høyeste vektkategorien". Og jeg var til dels enig. Legen sa at hun hadde en pasient som veide nesten 190 kilo, og som var så syk pga. overvekten at det sto om livet. Det føltes helt feil, sa legen, å sette oss i samme kategori.
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Fra tynn/slank til overvektigDu spør jo om det samme igjen og igjen, Veravera, og vi forklarer det samme igjen og igjen?
|
|
|
#14 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja jeg er ferdig med å spørre. Skjønner at jeg kommer til å undre meg over dette uansett... så lenge det ikke er noen "logisk forklaring" som sykdom/medisin inne i bildet. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra tynn/slank til overvektigigjen... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Fra tynn/slank til overvektigMen det ER jo en logisk forklaring inne i bildet (spisesykdom) når det er snakk om ekstrem overvekt. Stort sett, i hvert fall. Så da slipper du jo å undre deg så mye.
|
|
|
#17 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Fra tynn/slank til overvektigDa jeg var et par- og tjue, og adskillig lettere enn i dag, husker jeg jeg fikk spørsmål fra en kollega (på fest, sikkert alkohol i bildet) om "hvordan det føltes å være så ung og såpass tykk"
|
|
|
#18 |
|
Nymotens gammeldags
Jeez. Jeg fikk en lignende kommentar da jeg nettopp var blitt vegetarianer. Da var jeg 17 år gammel og ikke tykk i det hele tatt, bare litt "valpete" på en måte. En kompis lirte utav seg "hø, er du vegetarianer og så tykk? Jeg trodde veggiser var tynne jeg?". Satan så irritert jeg ble. Jeg fatter egentlig ikke hvorfor han sa det engang, for jeg var faktisk ganske slank, i grunnen. Men det er ikke ok å si sånt uansett. Idiot.
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Fra tynn/slank til overvektigJeg grønnprikker deg; Milfrid. Ikke for å veie opp for evt røde, men fordi du fortjener det. |
|
|
|
![]() |
|
|