Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Karitas abortuttalelse

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-06, 19:56   #161
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det var det som var Karitas eksempel. Jeg antok dette var utgangspunktet for din uttalelse.

Nei, det var faktisk ikke det. Spørsmålet gjaldt kromosomfeil. Downs er bare en av flere muligheter da.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 20:08   #162
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nei, det var faktisk ikke det. Spørsmålet gjaldt kromosomfeil. Downs er bare en av flere muligheter da.

Spørsmålet gjaldt Downs og reporteren tok feil da han sa minus.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 20:24   #163
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er heller ikke så sikkert at debatten om abort på grunnlag av kjønn er så langt unna her i Norge heller.

http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/p...EKS_ID=1306003

Oj! Dette har gått meg hus forbi gitt. Jeg antar at det helt sikkert er noen som ville tatt abort på et slikt grunnlag, til og med her i Norge.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 20:38   #164
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det har vært noen anonyme på SM og NM som har tatt opp dette tidligere. Jeg engasjerte meg veldig i en av trådene..



Det verste er at jeg selv tror jeg vet om noen som kunne brukt seg av noe sånt. Jeg tror det er et stort marked for sånt, kanskje spesielt i kombinasjon med abortpillen. :svartmaler: I hvert fall hvis det er sånn at det kan informere om kjønnet så tidlig som fra uke 5.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 20:52   #165
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Spørsmålet gjaldt Downs og reporteren tok feil da han sa minus.

Javel. Men jeg gjentar; i mitt svar snakker jeg ikke bare om Downs.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 20:54   #166
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Javel. Men jeg gjentar; i mitt svar snakker jeg ikke bare om Downs.

Så du snakker altså om downs.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 20:57   #167
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Så du snakker altså om downs.

Hvilke bokstaver er det du ikke forstår?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 20:59   #168
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Du sa; du snakker ikke BARE om downs. Ergo snakker du om down. I tillegg til andre.

Om du IKKE snakker om downs, så må du nesten si at du IKKE snakker om downs, ikke at du ikke BARE snakker om downs.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:00   #169
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.324
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Djiiiz.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:02   #170
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Beklager, jeg burde ventet på Skilpadda eller hvem det nå er som plukker fra hverandre setninger.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:21   #171
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.281
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Er det sånn at det er almen akseptert å "ta livet av" barn med Downs gjennom abort?

Er det ikke det? Det er det bestemte inntrykket jeg har fått gjennom media og gjennom denne tråden. Mener man at det IKKE er noe den enkelte skal velge selv så blir man sett på som temmelig bakstreversk. (Ja, jeg vet, det er abortnemden som vedtar endelig, men der blir jo svaret ja).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:24   #172
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Spørsmålet gjaldt Downs og reporteren tok feil da han sa minus.


Dette minner meg om en reportasje i Magasinet hvor Margrethe Eckbo fra FRP kunne fortelle at hun hadde en katt som hun var skråsikker på hadde Downs Syndrom. Den kunne ikke mjaue og var meget dum. Hun ga den dermed navnet MINUS!

Hadde hun bare hatt iq nok til å vite at barn med Downs syndrom har et kromoson for mye. PLUSS hadde nok kledd katten bedre.



«PLINGELING. Der kommer Minus svinsende med bjelle i halsbåndet. Margaret må le.
- Jeg tror katten har Downs syndrom.
- Javel?
- Minus er så dum. Hun kan ikke mjaue. Hun kan ikke fange mus. Og når linerlen tripper på verandagulvet, synes hun det er litt skummelt, så da trekker hun seg unna. Hun spiser ikke engang fisk, for det er ikke sikkert den er helt død! Ha ha ha!»

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:37   #173
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.000
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Jeg husker jeg leste det intervuet du refererer til, M|nken. Jeg grøsset over hvor usedvanlig teit den dama er.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:41   #174
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det ikke det? Det er det bestemte inntrykket jeg har fått gjennom media og gjennom denne tråden. Mener man at det IKKE er noe den enkelte skal velge selv så blir man sett på som temmelig bakstreversk. (Ja, jeg vet, det er abortnemden som vedtar endelig, men der blir jo svaret ja).

Mitt inntrykk er ikke at det er mer "akseptert" med abort om man finner ut at et barn har Downs. Mitt inntrykk er at folk stort sett tenker igjennom en abort ganske nøye, og tar et valg som mest sannsynlig vil merke dem for livet, fordi den er vanskelig.

Jeg har også hatt bekjente som har tatt abort pga hjertefeil. For meg er det vanskelig å si om jeg hadde gjort det samme, men jeg føler uansett ikke jeg kan dømme dem, for det er de som må ta valget og bære det.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 21:41   #175
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Karitas abortuttalelse

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Dette minner meg om en reportasje i Magasinet hvor Margrethe Eckbo fra FRP kunne fortelle at hun hadde en katt som hun var skråsikker på hadde Downs Syndrom. Den kunne ikke mjaue og var meget dum. Hun ga den dermed navnet MINUS!

Hadde hun bare hatt iq nok til å vite at barn med Downs syndrom har et kromoson for mye. PLUSS hadde nok kledd katten bedre.



«PLINGELING. Der kommer Minus svinsende med bjelle i halsbåndet. Margaret må le.
- Jeg tror katten har Downs syndrom.
- Javel?
- Minus er så dum. Hun kan ikke mjaue. Hun kan ikke fange mus. Og når linerlen tripper på verandagulvet, synes hun det er litt skummelt, så da trekker hun seg unna. Hun spiser ikke engang fisk, for det er ikke sikkert den er helt død! Ha ha ha!»

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no