Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Love actually - hvem og hva er dine favoritter

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-11, 10:59   #161
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Love actually - hvem og hva er dine favoritter

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

I'm in! Jeg skal i hvert fall ikke gjøre som i år: se den sammen med storesøster og fnisete venninne. De skjønte jo nada av alt det fine, og lo på feil sted, og jeg fikk store forklaringsproblemer av sex-stand-in's forhold og jobbbeskrivelse.

Og storesøster forstod jo hvorfor Emma Thomson gråt; selv hadde hun nok blitt skuffet hvis hun forventet et kjede som istedet var en CD, men å gråte for det var lissom litt vel bortskjemt da.

Next time, LA home alone.

Det er helt vesentlig å spare denne til barna faktisk kan sette pris på den. Pøbelprinsessen må vente. Men jeg lurer på om jeg skal invitere stesønnen, som blir 17 hvert øyeblikk, til å se den. Han er en kul fyr, og i sommer så vi to sesonger av Sex and the city sammen. Han gjorde det mest for å få kred hos damene, selvsagt. Og det har han fått. Jeg tenker han blir en mega-hit hos damene hvis han hevder at LA er hans yndlingsjulefilm.
Nå må det tillegges at han bor i et skandinavisk naboland og allerede scorer masse poeng på å kunne snakke norsk og å ofte ikle seg Setesdalskofte og Mariusgenser.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 11:14   #162
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det er helt vesentlig å spare denne til barna faktisk kan sette pris på den. Pøbelprinsessen må vente. Men jeg lurer på om jeg skal invitere stesønnen, som blir 17 hvert øyeblikk, til å se den. Han er en kul fyr, og i sommer så vi to sesonger av Sex and the city sammen. Han gjorde det mest for å få kred hos damene, selvsagt. Og det har han fått. Jeg tenker han blir en mega-hit hos damene hvis han hevder at LA er hans yndlingsjulefilm.
Nå må det tillegges at han bor i et skandinavisk naboland og allerede scorer masse poeng på å kunne snakke norsk og å ofte ikle seg Setesdalskofte og Mariusgenser.

15-åringen min liker den godt. Og for to år siden så jeg den sammen med eldste, som da var 19 og nyforelsket, det var meget vellykket.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 12:23   #163
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Maypole= Maistang?

http://www.thefreedictionary.com/Maypole

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 13:19   #164
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Platonic. Selv om assistenten får litt hetta. Ten minutes at Elton's and you're as gay as a maypole?

Og, nei, Divine, det er IKKE "gay as a meatball".

Classic! Hdde glemt den.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 15:04   #165
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker ikke denne filmen, jeg. Har sett den flere ganger fordi det er en film som jente-elevene elsker, men den fenger ikke meg. Totalt OTT og med alt for mange klisjeer. Liker ikke Notting Hill heller, av samme grund.

Gammel 22-12-11, 15:06   #166
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har møkkanett som henger, så jeg får ikke opp alle youtubesnuttene. Jeg vet ikke om denne har blitt vist før, men jeg ler meg altså fordervet når jeg ser den. Hver gang.

Gammel 22-12-11, 15:13   #167
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Liker ikke Notting Hill heller, av samme grund.

Men Notting Hill ER jo dårlig. Usjarmerende, rett og slett.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 17:12   #168
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker Notting Hill også jeg.

Gammel 22-12-11, 18:02   #169
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes den uklippede scenen med Bernie på skolen er morsom. Rektor sitter gravalvorlig over Bernie som i stilen sin skrev at hans juleønske er å se folks promp.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 21:15   #170
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Jeg liker ikke denne filmen, jeg. Har sett den flere ganger fordi det er en film som jente-elevene elsker, men den fenger ikke meg. Totalt OTT og med alt for mange klisjeer.

Det er jo noe av det som gjør filmen morsom, at den er så full av klisjeer! Jeg ser på den som litt sånn "tenk om det var sånn som i film". F.eks. frieriet, gutten som løper gjennom flyplassen, Colin som drar damer i USA med sin Cute british accent. Totalt usannsynlig alt sammen. Også blir det kontrastert med utroskapshistorien (som ikke er et fullbyrdet utroskap en gang, og sånn sett ikke særlig klisje-aktig), historiene om umulig kjærlighet (Mark, hun med den schizofrene broren..). Jeg synes det er en bra kombo.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 21:19   #171
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilken utroskap er det som ikke er fullbyrdet?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 21:19   #172
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Jeg synes den uklippede scenen med Bernie på skolen er morsom. Rektor sitter gravalvorlig over Bernie som i stilen sin skrev at hans juleønske er å se folks promp.

Hm? Snakker vi om samme film?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 21:21   #173
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men Notting Hill ER jo dårlig. Usjarmerende, rett og slett.

Notting Hill er konge! Steindårlig og veldig veldig søt! Og kongekommentarer fra Spike!

Gammel 22-12-11, 21:28   #174
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hvilken utroskap er det som ikke er fullbyrdet?

Han som kjøper smykket..? Jeg tolker det som at hun rett og slett lurer ham til å kjøpe smykket til henne, men at det ikke blir noe mer. Han blir avslørt før det går så langt. Eller er jeg kanskje littebittegranne naiv..?

Gammel 22-12-11, 21:30   #175
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg må sette på filmen nå i kveld jeg!!

Gammel 22-12-11, 21:30   #176
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg tror at han er sjarmert og har onde hensikter, men det er for lettvint å si "du har rett, jeg har vært en idiot" med en gang han blir avslørt. Sorry, det holder bare ikke. Ingen happy ending der i mine øyne.

Gammel 22-12-11, 21:37   #177
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg tror at han er sjarmert og har onde hensikter, men det er for lettvint å si "du har rett, jeg har vært en idiot" med en gang han blir avslørt. Sorry, det holder bare ikke. Ingen happy ending der i mine øyne.

Hva mener du? At han har vært utro, eller ikke?

I min tolkning har han jo vært utro i den forstand at han har hatt hensikten, men jeg tror også at han innser at han har blitt lurt av den unge sekretæren i det kona avslører ham. (For meg er det tydelig at hun ikke er direkte interessert i ham, bare gavene hun kan få av ham). Jeg tror heller ikke det er veldig happy ending der, selv om de tydeligvis har holdt sammen etterpå. Men det er jo også noe som er realistisk.

Gammel 22-12-11, 21:39   #178
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Han som kjøper smykket..? Jeg tolker det som at hun rett og slett lurer ham til å kjøpe smykket til henne, men at det ikke blir noe mer. Han blir avslørt før det går så langt. Eller er jeg kanskje littebittegranne naiv..?

Blir de ikke skilt, da?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 21:41   #179
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Hva mener du? At han har vært utro, eller ikke?

I min tolkning har han jo vært utro i den forstand at han har hatt hensikten, men jeg tror også at han innser at han har blitt lurt av den unge sekretæren i det kona avslører ham. (For meg er det tydelig at hun ikke er direkte interessert i ham, bare gavene hun kan få av ham). Jeg tror heller ikke det er veldig happy ending der, selv om de tydeligvis har holdt sammen etterpå. Men det er jo også noe som er realistisk.

Slik tolker jeg det også.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 21:42   #180
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Blir de ikke skilt, da?

Jeg er ikke sikker..? Men det blir de jo i såfall fordi hun jo har blitt bedratt, om det så var til fordel for en gold-digger-sekretær som kun fikk et smykke..

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.