|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Storebror vises det jo ikke på at det "er noe". Men samtidig så noen ganger trenger han vogna. Nå teller jeg på knappene om det blir vogn eller ikke på han på 17 mai.
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?
Jeg slutter med sånt når ungene er i stand til å sykle i trafikken selv (sammen med oss) ja. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ringskrømt
|
Men hvis ungen ikke er gammel nok til å sykle selv, burde faktisk ingen av dere sykle, men gå, slik at også fireåringen, som blir plassert i et sete, får bruke kroppen og utforske.
|
|
|
#7 |
|
|
Ja man bør nok i grunnen gå uansett hvor langt man skal. Da får man definitivt best trening. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Jeg synes det ser rart ut med 4-åringer i sykkelsete. Min 4-åring sykler selv og har gjort det siden hun var 3. Ikke at jeg legger meg opp i hva andre gjør, altså.
|
|
|
#12 |
|
Er frisk!
|
Det kan jo ikke være det? De får jo ikke trim uansett?
|
|
|
|
#13 |
|
|
Alternativet til vogn er å gå. Våre fireåringer har vært i stand til å gå når vi voksne har gått. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
I mål
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Helt ærlig tror jeg heller jeg ville kjørt bil til barnehagen enn å trille en fireåring til barnehagen i vogn. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Er frisk!
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Helt ærlig tror jeg heller jeg ville kjørt bil til barnehagen enn å trille en fireåring til barnehagen i vogn. Fordi det er flaut, eller fordi det gir dårlige holdninger hos barnet? For du er vel enig i at det er bedre for din helse og for miljøet å kjøre vogn istedenfor bil?
|
|
|
|
#16 |
|
I mål
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?Helt ærlig tror jeg heller jeg ville kjørt bil til barnehagen enn å trille en fireåring til barnehagen i vogn. Fordi det er flaut, eller fordi det gir dårlige holdninger hos barnet? For du er vel enig i at det er bedre for din helse og for miljøet å kjøre vogn istedenfor bil? Fordi jeg synes det ser dumt ut med en fireåring i vogn her hjemme på daglig basis når det er en fireåring uten spesielle behov. Det betyr ikke at jeg går og flirer av fireåringer jeg ser i vogn, men at jeg ikke vil ha det selv her hjemme fast. I tillegg vil jeg ikke venne en fireåring til å sitte i vogn daglig her hjemme. Hvis jeg hadde såpass kort vei at jeg selv kunne gå med vogn til barnehagen, tror jeg at jeg heller ville valgt å starte litt før slik at barnet også kunne gå (noe jeg også gjorde da min sønn var 4, faktisk også da han var 2). |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Er frisk!
|
Da er vi nok temmelig enige, tror jeg. (Ikke uvanlig at jeg er enig med deg...) Jeg så for meg barnehage 7-8 km unna, langt nok til at fireåringene mine hadde brukt for lang tid om morgenen, kort nok til at det kunne vært fin trim for meg med vogn. Vi har 1 km til barnehagen, og dit går til og med toåringen.
|
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor er det absurd å handle middag 16.30? Om man ikke handler på kveldstid (og det er det ikke alle som kan), så må det jo skje et eller annet tidspunkt. Om jeg går fra jobb 15.40, er jeg ved barnehage og butikk 16.30. Av og til har jeg hatt muligheten til å handle inn tidligere i uken, av og til ikke. Og deretter går vi hjem. Jeg kunne jo som mange av naboene tatt bilen da, det ville jo vært mye bedre... Sist redigert av Høns : 15-05-12 kl 00:39. Årsak: Feilsitering |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Er frisk!
|
Sv: Paraplytrille til 4-åring eller ikke?poff...
Sist redigert av oslo78 : 15-05-12 kl 09:13. Årsak: Feilsitering rettet opp i - takk |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Tittel og tittel....
|
Nå må du bestemme deg, har du bil eller har du ikke??
|
|
![]() |
|
|