Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bonus for jobbing i ferie, går den i egen lomme eller fellespott?
Det er jeg som har jobbet, jeg fortjener de ekstra kronene selv. 5 3,23%
Det er jeg som har jobbet, men jeg kan nok dele litt. 10 6,45%
Det meste går i felles pott, men da forventer jeg mye goodwill fra partneren for det. 7 4,52%
Alt går i felles pott, selvsagt! Og jeg forventer ingenting i retur 88 56,77%
Kjøper noe fint til partneren, resten går til felles pott. 3 1,94%
Får aldri bonus/brokkoli 42 27,10%
Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-12, 07:31   #161
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?

En utopi med bonus i mitt yrke, men ville gått rett inn i fellesotten uten å tenke på det.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 08:40   #162
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er overhodet ikke noe problem å ha feriedag alene sammen med mine unger. Men jeg må innrømme at når vi skal være 4 stykker sammen i ferien, så liker jeg at mannen min også kan delta. Ikke så mye fordi jeg trenger hjelpen med ungene, men fordi jeg vil være sammen med ham i ferien min. Hvis mye av min ferie går med på at han må jobbe, så blir det ikke en like fin ferie for meg.

Det er jo hyggelig. Da blir det mer sånn: "Hvis jeg ikke kan få være med kjæresten min så vil jeg ha penger i stedet! ".

Gammel 11-09-12, 08:44   #163
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her blir gjerne bonus brukt til ting vi ikke har råd til på vanlig lønning. Sånn som oppussing, møbler osv... Ellers blir det satt inn på sparekonto.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 08:47   #164
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Får man virkelig "ødelagt" en feriedag av å måtte være alene med sine egne unger??

(ikke bare til deg, det høres ut som om det er noe det er bred enighet om i tråden her. Så RART!)

Når man har lagt planer sammen som en hel familie, så blir det jo et stort inngrep i ferien ja. Jeg har ikke problemer med å være alene med ungene mine, men fullstendig uplanlagt heldagsopplegg med en snart to åring som er høyt og lavt, og har null hemninger, og en femåring som kjeder seg bare han må sitte rolig i 2 min .. ja da blir det en utfordring. Det går jo, man får det til, men det blir en slitsom dag.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:04   #165
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er overhodet ikke noe problem å ha feriedag alene sammen med mine unger. Men jeg må innrømme at når vi skal være 4 stykker sammen i ferien, så liker jeg at mannen min også kan delta. Ikke så mye fordi jeg trenger hjelpen med ungene, men fordi jeg vil være sammen med ham i ferien min. Hvis mye av min ferie går med på at han må jobbe, så blir det ikke en like fin ferie for meg.

Jeg tenker som Tjorven. Det er hyggelig å være sammen med jentene. Men det er enda hyggeligere når vi er sammen alle fire. Jeg føler at jeg ofrer noe når han bruker en helg på å jobbe. (og det får han også beskjed om. )

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:26   #166
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er imponert over at jeg har klart å skrive inponert i en tråd der jeg har gjort et poeng av å pirke på andres rettskrivning.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:29   #167
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en naturlov, det, rine.

Ellers syns jeg også at hverdag med henting og bringing og hjemmeplikter og lekser kan være hektisk om man er mye alene med det. Men på ferie, da koser vi oss uansett hvor mange eller få vi er, egentlig. Vi GJØR liksom ikke så mye - bader eller soler oss eller leser bøker eller graver i sanden, liksom. Litt mindre tid til lesing for den voksne som er igjen når det bare er en som kan være med på ballspill eller kortspill eller høytlesning, så klart, men jeg syns jo ikke at EN dag uten å komme noen vei i boken min gjør så mye, akkurat.

Gammel 11-09-12, 10:46   #168
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mest på linje med Tjorven i dette - jeg synes ikke det ville være noe stas hvis vi var på ferie sammen og mannen plutselig måtte jobbe en hel dag, eller for den del hvis han plutselig ble syk en hel dag. (Og var det på en forholdsvis dyr utenlandstur med planlagte aktiviteter eller turer som vi dermed måtte avlyse, ville jeg se på det som en kostnad/verdisenking, ikke bare som "synd du ikke fikk vært med".) Og som Blå synes jeg det går ut over meg også når mannen jobber i helgen, eller hver kveld, for den del.

Jeg synes selvsagt ikke mannen min burde betale meg for at jeg ikke fikk være sammen med ham en dag, men dersom han fikk ekstra penger for dette, synes jeg på ingen måte det er selvsagt at det skulle holdes utenfor vår vanlige felles økonomi og regnes som hans private penger. Har man vanligvis helt eller delvis separate penger, kan jeg skjønne at man ser annerledes på det.

Å være alene sammen med sønnen min ser jeg derimot ikke på som en ulempe, og i alle fall ikke på ferie. Jeg har vært alene på ferie sammen med ham flere ganger (både fordi mannen ikke kunne ta seg fri den aktuelle perioden og fordi mannen min var der, men var syk på hotellrommet), og det i seg selv er bare hyggelig.

Gammel 11-09-12, 10:49   #169
Slettet bruker
Passiv

Standard

Her går absolutt alt i fellespotten.

Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:50   #170
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er imponert over at jeg har klart å skrive inponert i en tråd der jeg har gjort et poeng av å pirke på andres rettskrivning.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 11:52   #171
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Egentlig så er jeg vant til at mannen må jobbe titt og ofte når han har fri/ferie,men sånn er det når man er ansatt i eget firma, bare er to ansatte hvor en har det tekniske og den andre det administrative. Skjer det noe så er det bare å logge seg på og fikse det. Det kan ta 10 minutter og det kan ta resten av dagen alt etter hvor stort problemet er.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 11:59   #172
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte bare på spørsmålet, hypotetisk eller ikke. Ingen av oss har bonus, ingen av oss har overtidsbetalt heller. Mannen min reiser mye, og han får kun vanlig lønn uansett. De timene han mister med oss ved for eksempel å sitte på et hotellrom eller en flyplass i Tyskland, får vi ikke noe for. Så jeg tror ikke jeg skal begynne å fakturer det altså.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 12:05   #173
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Murphys lov på FP, hvis du retter på andre vil du selv gjøre feil.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 12:05   #174
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg svarte hypotetisk på spørsmålet, det er ingen av oss som får bonus. Vi har felles økonomi, og alt går i fellespotten. Dersom mannen min hadde forventet å beholde lønn for ekstrajobbing helt for seg selv hadde jeg blitt himmelfallen, for å si det mildt.

Gammel 11-09-12, 12:09   #175
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Min mann hadde en lei tendens til jobbe mye mer enn planlagt, og det har skjedd mer enn en gang at feriedager har blitt tilbragt "sammen", men han har sittet i tlf halve tiden.
Det ødelegger mye for stemningen, og nei, jeg føler ikke vi har hatt en fin feriedag sammen når han er fraværende så mye av tiden.

Nå får han ikke like store bonuser lengre, men han har heldigvis aldri tenkt annet enn at ekstra penger skal gå til noe vi som familie trenger. Samme med meg- om jeg har fått ekstrapenger eller forskudd på arv eller sånt så har det vært helt naturlig å putte det i fellespott, og kanskje unnet oss noe vi sjeldent tar oss råd til.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 12:59   #176
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Min bonus går til finere restaurantbesøk.

Gammel 11-09-12, 17:40   #177
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Får man virkelig "ødelagt" en feriedag av å måtte være alene med sine egne unger??

(ikke bare til deg, det høres ut som om det er noe det er bred enighet om i tråden her. Så RART!)

Ja, om vi er på ferie sammen, så vil jeg mene at alles feriedag blir ødelagt av at den ene av oss må jobbe. Jeg er vant til at vi alltid er to og for meg ville det da være pes å være alene med barna, på ferie. Hadde det vært sånn at jeg pleide finne på ting alen med dem (type reise bort eller sånt), er det mye mulig jeg hadde sett anderledes på det, men det er jeg altså ikke.

Nå er det vanligvis meg som må jobbe ekstra, men jeg vet jo at mannen da får ekstra jobb med hus og barn, og dermed føler jeg han gjør sånn at jeg kan jobbe så mye som jeg må/vil, og da skal selvfølgelig ekstra penger som genereres av dette gå til felleskassen.

Gammel 11-09-12, 19:41   #178
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener dere at dere må være to for å finne på noe med barna?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 19:45   #179
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener dere at dere må være to for å finne på noe med barna?

Vi har alltid vært det. Jeg sier ikke at vi MÅ være det, og om den ene er syk eller må jobbe, så kan den andre fint finne på å gjøre noe med barna, men vi foretrekker å være sammen alle sammen.

Gammel 11-09-12, 20:00   #180
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi får aldri bonus, men skulle det komme litt ekstra på kontoen
i form av etterbetaling av lønnsøkelse eller overtidsbetsling(noe som ikke utgjør kjempe masse),
går det som oftest til ungene eller ekstra i feriepotten.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12.