|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bonus for jobbing i ferie, går den i egen lomme eller fellespott? | |||
| Det er jeg som har jobbet, jeg fortjener de ekstra kronene selv. |
|
5 | 3,23% |
| Det er jeg som har jobbet, men jeg kan nok dele litt. |
|
10 | 6,45% |
| Det meste går i felles pott, men da forventer jeg mye goodwill fra partneren for det. |
|
7 | 4,52% |
| Alt går i felles pott, selvsagt! Og jeg forventer ingenting i retur |
|
88 | 56,77% |
| Kjøper noe fint til partneren, resten går til felles pott. |
|
3 | 1,94% |
| Får aldri bonus/brokkoli |
|
42 | 27,10% |
| Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?
Eg trur vi som er aleineforeldre kan underskrive på at en ikkje må det på nokon som helst måte. Eg har i alle fall hatt med mine aleine på feriar, bilferiar, svømmehallen, fotballkamper, opplevelsesparkar, badestranda, fjellturar og så videre i massevis. Vi har til og med hatt heimeferie i to veker. Det er jo hektisk, men eg trur det har veldig mykje med vane og forventingar å gjere.
|
|
|
|
#182 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Nettopp.
|
|
|
#183 |
|
Fortynnet
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Jeg har alltid trivdes med å gjøre ting alene sammen med barna. Selvfølgelig ikke bare det, men det er da virkelig hyggelig det også. Det høres leit ut at en dag alene med barna er en "ødelagt dag". |
|
|
|
|
|
#184 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Drømmer
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Jeg får heller ikke bonus men svarte på hvordfan det hadde vøært om vi hadde hatt det. |
|
|
|
|
|
#186 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Det er vel ikke så veldig rart at det er forskjell på "torsdag i neste uke må jeg inn på kontoret igjen, så da er du alene, da kan du ta bilen og dra til stranden, kanskje?" og "svarte, ja, jeg vet vi sitter i en leilighet i Barcelona og det var meningen at vi skulle fly videre til fænsi fantastisk sted, men jeg må jobbe i dag likevel - vet ikke hvor lenge, kanskje en time, kanskje hele dagen, du får bare ta med deg ungene ut og finne på noe selv om de er 1, 3, 6 og 9 og litt halvsyke og det er 40 grader ute - jeg må ha det stille her for jeg sitter i TC med Tokyo."
|
|
|
#188 |
|
Unik
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Når mannen min jobbar ekstra så går pengane inn i familiepotten. Han veit at det blir meirarbeid for meg og at me ikkje kjem oss nokon plass ( han tar bilen ) og han tapar kvalitetstid saman med ungane sjølv. Så derfor går pengane tilbake til familien.
|
|
|
#189 |
|
Textrovert
|
Samme her. Nå har jo min yngste ekstra behov som gjør han mer krevende, og jeg må forberede meg litt mentalt skal jeg være alene med han. Å være alene med han kan gå greit, men ikke noe jeg vil kalle "ferie" i alle fall, da jeg som regel er helt utslitt etterpå.
|
|
|
#190 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Særlig at mannens ekstrautbetalinger ikke skulle kommet oss andre til gode også. |
|
|
|
|
|
#191 |
|
Textrovert
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Veldig slitsomt når man har barn som ikke har normal sosial oppførsel. Å korrigere og korrigere og korrigere i det offentlige rom i time etter time mens folk stirrer ER utmattende.
|
|
|
#192 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Jeg har barn som ikke er mer krevende enn vanlig. Likevel synes jeg det er mye mer pes å være alene med dem enn å være sammen hele familien. Bare det å kunne gå på do uten at det hyles og mases utenfor døren, eller få to minutter i fred til å lese avisen eller kunne lage mat uten å ha vesla på hoften hele tiden.
|
|
|
#193 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#194 |
|
Dig for victory!
|
Jeg kjenner at det nok henger sammen med hvor mye søvn man får, sånn til vanlig...
|
|
![]() |
|
|