|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bonus for jobbing i ferie, går den i egen lomme eller fellespott? | |||
| Det er jeg som har jobbet, jeg fortjener de ekstra kronene selv. |
|
5 | 3,23% |
| Det er jeg som har jobbet, men jeg kan nok dele litt. |
|
10 | 6,45% |
| Det meste går i felles pott, men da forventer jeg mye goodwill fra partneren for det. |
|
7 | 4,52% |
| Alt går i felles pott, selvsagt! Og jeg forventer ingenting i retur |
|
88 | 56,77% |
| Kjøper noe fint til partneren, resten går til felles pott. |
|
3 | 1,94% |
| Får aldri bonus/brokkoli |
|
42 | 27,10% |
| Deltakere: 155. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tidsklemma
|
Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Om du på ferie i store utland plutselig får en telefon fra jobben om krise, og du faktisk må sette deg ned og jobbe en dag. Partneren din tar barna hele dagen alene og legger til rette for at du skal få jobbe.
|
|
|
|
#5 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jobb bonus - går den til deg selv eller hele familien?Tja. Det spørs veldig på den totale familieøkonomien tenker eg. Om økonomien er trang hadde eg nok følt at eg IKKJE kunne brukt det på fin veske eller fine sko. Om økonomien var heilt på stell hadde eg glatt brukt den sjøl.
|
|
|
|
#7 |
|
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
Sv: Jobb bonus - går den til deg selv eller hele familien?Nå er den situasjonen du beskriver uaktuell for vår del, men jeg får utdelt årsbonus og den går både til fellespott og litt til meg. Bruker stort sett noen av pengene på meg selv og. Jeg forventer at mannen gjør det samme, når han får ekstra penger inn, enten pga veldig mye overtid eller andre grunner.
|
|
|
#8 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Jobb bonus - går den til deg selv eller hele familien?Hos oss går alt i samme posen, så sånt har jeg aldri tenkt på en gang. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Einsam
|
Sv: Jobb bonus - går den til deg selv eller hele familien?Jeg er den eneste i husholdningen, så jeg fortjener visst de ekstra kronene selv |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Finnes ikke bonusordniger i min jobb,men hadde jeg hatt en slik ordning så hadde den nok gått i min egen lomme,men så har vi ikke fellesøkonomi. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Epikur
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Felles økonomi og alt går i fellespotten, bonus, lønn, feriepenger, til og med arv og gaver. Men fra fellespotten betales også jenteturer, fine støvletter og frisør, så det går opp i opp.
|
|
|
#13 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Alt som kommer inn går i felles pott. Men jeg kjenner at jeg tar det litt som en selvfølge at jeg kan gjøre litt ekstra staselige saker for meg selv etter en bonusutbetaling.
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Her går alt inn og ut av samme kontoen. Helt felles økonomi og egentlig aldri uenige om hva vi bruker penger på.
|
|
|
|
#15 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?For å presisere, vi har hver våre konti, men jeg administrerer alt økonomisk, inkludert hva som betales ned på gjeld og hva som går på høyrentekontoen. Kjenner jeg meg selv rett hadde det meste gått til nedbetaling av gjeld. :kjedelig:
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?
|
|
|
#17 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Nå deler vi ikke adresse, men har mer og mer felles økonomi. Bonuser/feriepenger/plutselig utbetalt overtid og slikt går til fellesprosjekter/felleskos, ja. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Jobbonus? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Jobbonus - går den til deg selv eller hele familien?Alt går til felles pott hos oss, bortsett fra bursdagsgaver (som regel).
Jeg forventer dog alltid noe i retur. Alltid. Om jeg har penger eller ikke. |
|
|
|
![]() |
|
|