Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Angående antrekk i konfirmasjon

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-07, 21:37   #161
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Angående antrekk i konfirmasjon

Jeg har vært i flere bryllup hvor det har vært dresskode, men aldri konfirmasjon. Nå bruker jeg jo min bunad til slike anledninger, men ikke alle har det (til tross for skikk og bruk)og hva skal man velge da?

Da velger man vel noe man synes er pent, gjerne nytt og moderne, og som "passer seg". Jeg tror at skikk og bruk gjerne har forandret seg gjennom årene, og jeg anser vel ikke Hjemmet som et ukeblad som er så veldig moderne ...

Gammel 27-04-07, 21:45   #162
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Bunaden er trang,tung, og jeg får rett og slett dritvondt i ryggen med min ryggskade etter en bilulykke å ha den på lenge.
Kjolen ser ikke akkurat slik ut på meg som på modellen, siden jeg er lavere, og den har korte ermer
Jakke som matcher har jeg også

Jeg er ikke veldig opptatt av ekslusiv lokk, mer opptatt av velvære

Folk som ikke har bunad går da med skjørt eller kjoler som rekker til knærne??

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Sikkert, men nå har det seg sånn at jeg har lyst til å ha på denne kjolen, for faktisk er den mye finere en endel annet jeg har, samt jeg har veldig gode sko som passer perfekt

Du har vel egentlig bestemt deg før du poster, eller tar jeg helt feil?

Jeg synes du kan gå med kjolen på bildet i en konfirmasjon. Den blir sikkert enda finere med matcende veske og sko.

Den mest "eksklusive looken" i en konfirmasjon er, i mine øyne, bunad.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 21:59   #163
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes kjolen er bare helt nydelig og passer perfekt til blandt annet konfirmasjon!

Stiller meg i kø som første mann når du skal selge den videre!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 21:59   #164
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Den mest "eksklusive looken" i en konfirmasjon er, i mine øyne, bunad.

Men bunad er ikke og kommer aldri til å bli noe alle har eller vil ha. Så da får vi andre kle oss med det vi syns passer. Jeg hadde valgt den kjolen fremfor bunad på flekken.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 22:00   #165
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Og jeg vet jeg har lest det flere plasser at konfirmasjon har dresskode "mørkdress"

Det er i grunnen så enkelt at det er vertsskapet som bestemmer om det foreligger noen dresskode i et selskap. Jeg har aldri opplevd å bli invitert i konfirmasjon med dresskode. Det har jeg stort sett bare opplevd i bryllup.

Jeg synes de kjolene du viste frem senere i tråden var mer i tråd med det jeg ville ha valgt i en konfirmasjon, Angelique, men det er alltid vanskelig å få noe fullgodt inntrykk fra bare et bilde, så kanskje ville jeg sagt noe annet hadde jeg sett dem "live". Uansett var det lekre antrekk alle sammen, og jeg er sikker på at du kommer til å være korrekt nok antrukket uansett hvem av dem du velger.

Jeg har forøvrig en bunad, men føler meg sjelden forpliktet til å bære den, hvis været, vekten min eller humøret mitt tilsier at jeg ønsker å velge noe annet den dagen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 22:05   #166
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Men bunad er ikke og kommer aldri til å bli noe alle har eller vil ha. Så da får vi andre kle oss med det vi syns passer. Jeg hadde valgt den kjolen fremfor bunad på flekken.

Signerer!

Ingen kan jo kreve at alle skal stille i bunad. Jeg har ikke bunad og kommer nok aldri til å få meg en heller. Så for meg hadde virket helt rart å stille opp i en bunad!
Det er mange som ikke har bunad!

Gammel 27-04-07, 22:07   #167
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Bunad, definitivt, men så er ikke jeg opptatt av å ha en eksklusiv look.

Enig. Jeg ser heller ikke nødvendigheten av å se ekslusiv ut i en konfirmasjon.
Eller.. når som helst egentlig. Hilsen fleecedama.

Gammel 27-04-07, 22:07   #168
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dresskoden "mørk dress" betyr vel for kvinners vedkommende bare kjole, såvidt jeg husker? Ikke spesifisert kort eller lang.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 22:09   #169
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Vimsen da... du dukker vel ikke opp med fleece i en konfirmasjon vel?

Gammel 27-04-07, 22:18   #170
nikki
Bør lage seg en tittel selv

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Signerer.Jeg kommer aldri til å kjøpe meg bunad,det er liksom ikke "meg".Uten at jeg kan (gidder) forklare det noe nærmere

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 22:19   #171
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Vimsen da... du dukker vel ikke opp med fleece i en konfirmasjon vel?

Si ikke det.

Nei, jeg må vel finne meg noe fra marcettellerannet.

Gammel 27-04-07, 22:21   #172
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Jeg kjenner jeg blir litt irritert over at man på død og liv SKAL fortelle hvilke merker man har og hvor dyre tingene var.
Mulig jeg er misunnelig.. Nei, jeg tror ikke det egentlig. Men kanskje..
Jeg ser på det som unødvendig snobberi og stormannsgalskap.
Så bruker man de svindyre tingene sine en eller to ggr og så selger man det videre. Jaja. Hver sin lyst, men jeg synes det er litt... kvalmt.

GUD dette har jeg hatt lyst til å si lenge!!

Men det kan godt hende at jeg tar feil, altså,

Gammel 27-04-07, 22:23   #173
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Det er konfirmanten som er hovedpersonen.

Gammel 27-04-07, 22:26   #174
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Det er mange som er opptatt av merker og pris på klær. Har kjent folk i RL der dem ikke snakker om noe annet enn klær & sminke & smykke og hvor mye alt dette kostet og hva dem het! Det blir vel mye i lengden.

Men så tenker jeg på meg selv at jeg kan faktisk snakke timevis om mine barn uten å gå lei. Så alle har hver sin ting dem kan snakke om i timesvis uten at dem blir lei...

Gammel 27-04-07, 22:28   #175
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Det er konfirmanten som er hovedpersonen.

Ja.. men.. hva har det med saken å gjøre?? Om konfirmanten kunne velge selv hadde vi vel alle kommet med seggebukser.

eller er den tiden over?

Gammel 27-04-07, 22:46   #176
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var derfor jeg skrev for meg. Andre kan gå med hva de vil.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 07:47   #177
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Ja.. men.. hva har det med saken å gjøre?? Om konfirmanten kunne velge selv hadde vi vel alle kommet med seggebukser.

eller er den tiden over?

En konfirmant jeg snakket med i går gledet seg til to ting. Gavene og å gå i dress. Han fortalte om den flotte voksendressen han hadde fått (sin første) og etter hvert hang de fleste guttene i klassen seg på og sa at de gledet seg til å gå i dress og leke voksen mann. Veldig mange av disse viser mer av boxeren enn buksa til daglig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 08:26   #178
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes kjolen var fin jeg. Ikke mine farger, men det er da heller ikke jeg som skal gå med den.

Dersom den er så kort på deg ville jeg ikke brukt den i en konfirmasjon. Dersom den er litt lenger og du har en jakke eller et sjal som er pent til så synes jeg absolutt at du kan bruke den.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 20:00   #179
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Syns kjolen ser stilig ut. Passer sikkert fint til alt fra konfirmasjon til fest, med forskjellig tilbehør.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 00:02   #180
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Jeg konfirmerte meg borgerlig, og hadde inntrykk av at det ikke er like mye bunadspress i disse konfirmasjonene som i de kristelige.

Janei, jeg vet ikke. Jeg har bare vært i én borgerlig konfirmasjon, og der var det ingen bunader, men til gjengjeld nesten bare kofter.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.