|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri
Det kan du jo forsøke å si til svigermor som er livredd katter.
![]() |
#162 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriNår vi først har nevnt hunder, som jeg forøvrig er barnslig glad i - de to fillebikkjene som bor på hjørnet av rekka og står og gneldrer på alt og alle som rører seg på veien forbi, hele kvelden, japp, japp, japp, japp... De er søren meg til mer sjenanse enn de 6-7 kattekrekene som bor i samme nabolaget til sammen. Gaah, jeg blir sprø av den stadige bjeffinga til de to bikkjene.
![]() |
#163 |
⭐️⭐️⭐️
|
Hos oss er det både gneldrebikkjer (som eierne liker å lufte midt på natta) OG gaulende, halv(hel)gale katter.
![]() |
#164 |
Rockesøster
|
Jotakk, nærmeste nabohus har 1 stk Rotweiler, 2 stk Staff av en eller annen rase (1 mor og en valp) og 2 katter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriHelt til jeg begynte å lese kattetråder på FP har jeg vært overbevist om at katter (selv om de bor hos mennesker) blir sett på som andre frittgående/flyvende/krypende dyr. De er en del av naturen og bæsjer og lager lyder og finnes - som fugler og innsekter og pinnsvin og rådyr og stålormer.
![]() |
#166 |
Mother of Dragons
|
Men synes du da at hundeeiere også kan la hundedritt ligge igjen?
![]() |
#167 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg er egentlig ikke så negativ til katter i utgangspunktet som slike tråder sikkert gir inntrykk av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
By the Sea
|
Vet du, sånt tenker jeg har med kultur å gjøre, og i mange, mange land hvor det er vanlig at langt flere dyr går fritt, så er det etterlatenskaper etter dem alle. Da lærer man barna at man ikke pirket i bæsj, akkurat som man ikke plukker opp andres tyggis eller roter i søplekasser. Så om det ikke var vanlig å plukke opp hundebæsj, så er jeg slett ikke så sikker på at jeg ville synes det var skrekkelig. Jeg ville synligvis skrittet over - og bannet mellom sammenbitte tenner de gangene jeg tråkket på en i vanvare.
![]() |
#169 |
Mother of Dragons
|
Om man synes det er helt ok at hundeeiere lar dritten ligge igjen, slik det er vanlig i Frankrike feks, så er det i det minste konsekvent.
![]() |
#170 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriVår vei er et populært turområde for hundelufting. Noen plukker opp, andre ikke. Jeg tenker ikke over det. Det er rett og slett viktig for meg å drite i (pun intended) sånne (i mine øyne) små saker.
![]() |
#171 |
Absolute Beginner
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriDet som er synd i disse kattediskusjonene her inne er at jeg får inntrykk av at en del kattemennesker tror man ser etter hagla omtrent om en liten pus skulle komme på besøk. Men dessverre tror jeg vi som ikke har katt ofte har mer plager med møkk i bed, på plen og i sandkasser enn de som har katt, og da kan man jo legge til den faktoren at man har tatt et bevisst valg om å ikke ha dyr, av ulike grunner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg skjønner at jeg er ganske heldig/herdet av å bo på landet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriJeg så en reportasje på nyhetene nylig om at dyrebeskytten var sprengt med katter og det før ferien egentlig hadde begynt. Mange skaffer seg katt og gir f. Det er for mange katter! De burde ikke vært gratis, og sterilisering og chip skulle vært et krav.
![]() |
#175 |
Bedreviter
|
Jeg syns tanken på hjort og rådyr i hagen høres veldig eksotisk ut, men de jeg kjenner som jevnlig har besøk av hjort i hagen sin, irriterer seg temmelig mye over dem. Det er jo noe med hvor ofte man har dem, og hvor stor skade de gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriHer bor vi et par tusen mennesker tett sammen i rekkehus. Mitt inntrykk er at annenhver husstand har katt, men det er sikkert en overfrivelse. Uansett, det er mange. Når alle kattene gjør fra seg i sandkassene så er det 10 cm mellom hver bæsj og det nytter ikke å skritte over. Sandkassene blir ubrukelige for mennesker. Da er det et problem i seg selv at antall katter blir for stort på for lite område. Så store mengder bæsj kan man ikke bare la ligge. |
![]() |
![]() |
#177 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriMan kan sikkert regulerere kattehold i større grad - krav om sterilisering og chip bl.a.
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou - Sist redigert av Pebbles : 30-06-13 kl 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeriHer har vi også vært heldige, skjønner jeg. Hadde aldri tenkt over at kattebæsj var et så stort problem før jeg leste trådene om det her inne, for selv har jeg aldri opplevd kattebæsj noen steder jeg har bodd, tror faktisk aldri jeg har SETT en kattebæsj ute noensinne og heller aldri opplevd kattetiss i sko ute eller lignende, og jeg har bodd (og bor også nå) i tettbygde strøk med katter overalt. Her kreler det av katter. Men som sagt, kanskje vi har vært heldige. Eller så har vi svært "siviliserte" og høflige katter her i nabolaget.
![]() |
#179 |
Absolute Beginner
|
Jeg tror at om man har veldig mye glede av katter, og assosierer det med mye selskap, kos, hygge, nytte og masse glede - og lite skvetting/bæsj - tror jeg man leser slike diskusjoner med andre øyne enn om man sitter med kun ulempene. (Katt er vel en av de få tingene jeg kommer på som gir andre mer jobb og ulempe enn eieren selv.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg synes nok at det burde vært restriksjoner på dyrehold og at det i veldig tettbygde områder kunne vært regulert bedre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|