|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
både her og der
|
![]() Sv: Høyre og Frp går i regjering"Innføre to typer asylmottak; integreringsmottak for dem som venter på bostedskommune, og retursentre for enkeltpersoner og familier med endelig avslag. På sistnevnte vil flere utlendinger bli utsatt for frihetsberøvelse, altså bli plassert i lukkede mottak, og det er ikke noe mål om å integrere dem i det norske samfunnet."
![]() |
#162 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Høyre og Frp går i regjering
Nå får Norge barn i fengsel. Hurra!
![]() |
![]() |
#163 |
Ser lyst på livet
|
Jeg kan ikke se at det er noen vei utenom lukkede asylmottak, på den linja som disse fire partiene har lagt seg med tanke på amnesti for asylbarn som er mer eller mindre integrerte i Norge, men som har foreldre som nekter å returnere. For å hindre at man skal måtte gi amnesti med ujevne mellomrom, er dette, så langt jeg kan se det, en løsning for å unngå at argumentet om at barna er integrerte skal få lov til å bli værende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Høyre og Frp går i regjeringAkkurat dette med lukkede asylmottak for de som har fått endelig avslag, det har jeg ikke så store problemer med kjenner jeg. Kanskje jeg burde det? Det forutsetter selvsagt at utsendelse ikke tar lang tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Yes, we can!!
|
Det står ikke at alle som skal returneres skal i lukkede mottak.
![]() |
#166 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Høyre og Frp går i regjeringhttp://www.aftenposten.no/grensekrim...l#.Ukp84MsaySM
![]() |
#167 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Høyre og Frp går i regjeringHvis RLE blir KRLE, kommer livssynsfaget tilbake? |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Har diplom
![]() Sv: Høyre og Frp går i regjeringOg jeg er ikke imot lukkede mottak i prisippet. Men da må de sendes ut raskt. Sånn som det er nå forsvinner jo ganske mange med en gang de får endelig avslag. Selvom mange sikkert drar til andre land tror jeg ikke det er noe å trakte etter å ha en gruppe som står utenfor samfunnet på alle måter fordi de ikke har lovlig opphold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
De står jo utenfor samfunnet i dag også, kan ikke jobbe f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Høyre og Frp går i regjeringVenstre og Høyre har gått til valg med skole som kjernesak - og så klarer de å få formulert at det skal "skje et lærerløft"? Det var det? Det blir vel kurs i ferien (som Torger Ødegård har foreslått - han mente at mange lærere utvilsomt ville kurses i sommerferien sin) og like mange elever i klassen - da går nok alt så bra.
![]() |
#171 |
Har diplom
Ja, det er jo det jeg mener. Med lukkede asylmottak blir det større kontroll, og man unngår at de forsvinner ut i usikkerheten uten jobb, helsetjenester, osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Ringskrømt
|
Det overrasker meg at dette overrasker folk? Sier ikke at du har stemt verken det ene eller det andre, men skjønner folk konsekvensene av valgene de tar, tro? Jeg begynner å miste trua. Jeg ser folk på vennelista mi som ikke akkurat drukner i penger og som av forskjellige grunner ikke jobber, juble over regjeringsskifte, og jeg blir så skuffa og irritert og kvalm alt på en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Er frisk!
|
Jeg er ikke overrasket, bare oppgitt.
![]() |
#174 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() |
#175 |
I endring
|
![]() Sv: Høyre og Frp går i regjeringMen blir KRLE lovlig da? Var det ikke derfor KRL ble byttet med RLE for det ble dømt krenkende i en eller annen domstol? Det kan jo ikke hjelpe å legge på en ekstra E og tro at alt er greit.
![]() |
#176 |
Tøff
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Det må bli anledning til å søke fritak fra faget.
![]() |
#178 |
I endring
|
Ah, det er her lærerløftet kommer inn i bildet, mer lærere for å opprette ekstra tilbud til de som må ha fritak?
![]() |
#179 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Næh, de skal heve opptakskravet for å komme inn på lærerstudiet (regner med de da mener GLU og ikke inkluderer BLU og lektorprogrammene), så da blir det jo i praksis færre lærere.
![]() |
![]() |
|
|