|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Høyre og Frp går i regjering
Det overrasker meg at dette overrasker folk? Sier ikke at du har stemt verken det ene eller det andre, men skjønner folk konsekvensene av valgene de tar, tro? Jeg begynner å miste trua. Jeg ser folk på vennelista mi som ikke akkurat drukner i penger og som av forskjellige grunner ikke jobber, juble over regjeringsskifte, og jeg blir så skuffa og irritert og kvalm alt på en gang. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Er frisk!
|
Jeg er ikke overrasket, bare oppgitt.
|
|
|
|
#3 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyre og Frp går i regjeringHvis RLE blir KRLE, kommer livssynsfaget tilbake? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
|
|
|
#5 |
|
Tøff
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har diplom
Sv: Høyre og Frp går i regjeringOg jeg er ikke imot lukkede mottak i prisippet. Men da må de sendes ut raskt. Sånn som det er nå forsvinner jo ganske mange med en gang de får endelig avslag. Selvom mange sikkert drar til andre land tror jeg ikke det er noe å trakte etter å ha en gruppe som står utenfor samfunnet på alle måter fordi de ikke har lovlig opphold. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
De står jo utenfor samfunnet i dag også, kan ikke jobbe f.eks. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har diplom
Ja, det er jo det jeg mener. Med lukkede asylmottak blir det større kontroll, og man unngår at de forsvinner ut i usikkerheten uten jobb, helsetjenester, osv. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
I endring
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringMen blir KRLE lovlig da? Var det ikke derfor KRL ble byttet med RLE for det ble dømt krenkende i en eller annen domstol? Det kan jo ikke hjelpe å legge på en ekstra E og tro at alt er greit.
|
|
|
#10 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Det må bli anledning til å søke fritak fra faget.
|
|
|
#11 |
|
I endring
|
Ah, det er her lærerløftet kommer inn i bildet, mer lærere for å opprette ekstra tilbud til de som må ha fritak?
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Næh, de skal heve opptakskravet for å komme inn på lærerstudiet (regner med de da mener GLU og ikke inkluderer BLU og lektorprogrammene), så da blir det jo i praksis færre lærere.
|
|
|
|
#13 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Høyre og Frp går i regjeringhttp://www.nrk.no/valg2013/_-ny-usik...rna-1.11271989 |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Travelt opptatt
|
Nope, mer kompetente lærere, slik at de kan undervise i KRLE og Livsynsfag samtidig.
|
|
|
#15 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Høyre og Frp går i regjeringNå tviler eg litt på at det er KrF aleine som skal ha æra eller skulda for KRLE-faget. Tybring-Gjedde sitt kulturomgrep hans tanke om vern om norske verdiar, for ikkje å snakke om å konservere det kristne i samfunnet som oppdemming mot multikulturalisme og snikislamifisering er nok like mykje FrP-gods, trur eg. Det er i alle fall veldig mange konservative kristne som går rett på FrP sin kulturargumentasjon, nettopp fordi dei ser at eit meir livssynsnøytralt verdival på skulen og samfunnet sine vegner fører til utvatning av det dei meiner er viktig.
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Høyre og Frp går i regjeringJeg gleder meg sånn til hvor fantastisk alt skal bli fremover! KRLE-faget er nok bare starten på moroa. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
audio, video, disco
Sv: Høyre og Frp går i regjeringJeg er bare så himla glad for at jeg ikke underviser i RLE for tiden. Jeg fatter ikke hva de har tenkt på, selv om jeg ser hvor det kommer fra. At det ble de to partiene ytterst til høyre var ingen overraskelse, heller. Prøver å se for meg FRP- folk som ministre, men jeg har visst dårlig innlevelse og fantasi, for jeg får det ikke til.
|
|
|
#20 |
|
audio, video, disco
Sv: Høyre og Frp går i regjeringFrP tar jordbruk, bistand og kunnskap.
|
![]() |
|
|