Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Høyre og Frp går i regjering

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-13, 08:54   #161
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Høyre og Frp går i regjering

"Innføre to typer asylmottak; integreringsmottak for dem som venter på bostedskommune, og retursentre for enkeltpersoner og familier med endelig avslag. På sistnevnte vil flere utlendinger bli utsatt for frihetsberøvelse, altså bli plassert i lukkede mottak, og det er ikke noe mål om å integrere dem i det norske samfunnet."

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10152313

Så asylsøkere som får avslag skal sitte i lukkede mottak/i praksis fengsel?
Dette skremmer meg, og vitner om en lite menneskelig behandling.

Det nye KRLE-faget er forresten et langt skritt tilbake i fortida.

Gammel 01-10-13, 08:57   #162
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Nå får Norge barn i fengsel. Hurra!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 09:11   #163
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

"Innføre to typer asylmottak; integreringsmottak for dem som venter på bostedskommune, og retursentre for enkeltpersoner og familier med endelig avslag. På sistnevnte vil flere utlendinger bli utsatt for frihetsberøvelse, altså bli plassert i lukkede mottak, og det er ikke noe mål om å integrere dem i det norske samfunnet."

Jeg kan ikke se at det er noen vei utenom lukkede asylmottak, på den linja som disse fire partiene har lagt seg med tanke på amnesti for asylbarn som er mer eller mindre integrerte i Norge, men som har foreldre som nekter å returnere. For å hindre at man skal måtte gi amnesti med ujevne mellomrom, er dette, så langt jeg kan se det, en løsning for å unngå at argumentet om at barna er integrerte skal få lov til å bli værende.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 09:37   #164
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Akkurat dette med lukkede asylmottak for de som har fått endelig avslag, det har jeg ikke så store problemer med kjenner jeg. Kanskje jeg burde det? Det forutsetter selvsagt at utsendelse ikke tar lang tid.

Og er virkelig forskjellen så stor fra tidligere? Barna som har sittet stuck på asylmottak i årevis nå, har de hatt det kjempemye bedre enn de ville hatt det i et lukket asylmottak en kort periode før utsending? Jeg er ikke så sikker på det.

Forøvrig er jeg uenig med storparten av asylpolitikken og syns instrammingen er trist.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 09:40   #165
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står ikke at alle som skal returneres skal i lukkede mottak.

Jeg er for lukkede mottak for grupper som åpenbart er her for å bedrive kriminalitet, og som konsekvent stikker av fra mottak før de skal sendes tilbake. Det er ikke flertallet, på langt nær, men mer enn mange nok til å skape store problemer for både folk og politi og ikke minst de andre stakkars asylsøkerne som skal dele mottak med en gjeng ofte rusede og bråkete kjeltringer som trekker gjengene sine inn i mottaket også.

Og man bør absolutt gjøre noe for å unngå at barnefamilier kan nekte retur i tiår når søknaden ikke er begrunnet, for å unngå saker som den i vår.

Gammel 01-10-13, 09:43   #166
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.aftenposten.no/grensekrim...l#.Ukp84MsaySM

Som her. Her ville lukket mottak hjulpet.

Gammel 01-10-13, 09:53   #167
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Hvis RLE blir KRLE, kommer livssynsfaget tilbake?

Jeg har gode minner derfra altså. Skolen visste nok ikke helt hva de skulle finne på med oss tre med prisippfaste foreldre. Det ble mye film.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 09:54   #168
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Og jeg er ikke imot lukkede mottak i prisippet. Men da må de sendes ut raskt. Sånn som det er nå forsvinner jo ganske mange med en gang de får endelig avslag. Selvom mange sikkert drar til andre land tror jeg ikke det er noe å trakte etter å ha en gruppe som står utenfor samfunnet på alle måter fordi de ikke har lovlig opphold.

Gammel 01-10-13, 09:55   #169
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Og jeg er ikke imot lukkede mottak i prisippet. Men da må de sendes ut raskt. Sånn som det er nå forsvinner jo ganske mange med en gang de får endelig avslag. Selvom mange sikkert drar til andre land tror jeg ikke det er noe å trakte etter å ha en gruppe som står utenfor samfunnet på alle måter fordi de ikke har lovlig opphold.

De står jo utenfor samfunnet i dag også, kan ikke jobbe f.eks.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 09:56   #170
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Venstre og Høyre har gått til valg med skole som kjernesak - og så klarer de å få formulert at det skal "skje et lærerløft"? Det var det? Det blir vel kurs i ferien (som Torger Ødegård har foreslått - han mente at mange lærere utvilsomt ville kurses i sommerferien sin) og like mange elever i klassen - da går nok alt så bra.

Ellers stod det ikke et ord om kommuneøkonomi, kun at det skulle effektiviseres. Tidligere effektiviseringer har ikke fått en byråkrat til å forsvinne, men derimot lærere, hjelpepleiere, sykepleiere, osv. Ser fram til dette rett og slett.

Kontantstøtte tilbake igjen - er det mulig?

Men fint med Lofoten.

Gammel 01-10-13, 09:57   #171
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

De står jo utenfor samfunnet i dag også, kan ikke jobbe f.eks.

Ja, det er jo det jeg mener. Med lukkede asylmottak blir det større kontroll, og man unngår at de forsvinner ut i usikkerheten uten jobb, helsetjenester, osv.

Gammel 01-10-13, 10:02   #172
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Kontantstøtte tilbake igjen - er det mulig?

Det overrasker meg at dette overrasker folk? Sier ikke at du har stemt verken det ene eller det andre, men skjønner folk konsekvensene av valgene de tar, tro? Jeg begynner å miste trua. Jeg ser folk på vennelista mi som ikke akkurat drukner i penger og som av forskjellige grunner ikke jobber, juble over regjeringsskifte, og jeg blir så skuffa og irritert og kvalm alt på en gang.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 10:13   #173
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det overrasker meg at dette overrasker folk? Sier ikke at du har stemt verken det ene eller det andre, men skjønner folk konsekvensene av valgene de tar, tro? Jeg begynner å miste trua. Jeg ser folk på vennelista mi som ikke akkurat drukner i penger og som av forskjellige grunner ikke jobber, juble over regjeringsskifte, og jeg blir så skuffa og irritert og kvalm alt på en gang.

Jeg er ikke overrasket, bare oppgitt.

Gammel 01-10-13, 10:15   #174
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Hvis RLE blir KRLE, kommer livssynsfaget tilbake?

Jeg har gode minner derfra altså. Skolen visste nok ikke helt hva de skulle finne på med oss tre med prisippfaste foreldre. Det ble mye film.

Samme hos meg. Vi var litt fler enn tre da, så de ble pent tvunget til å lage et opplegg for oss. Husker vi fikk lov til å drive med ting vi ellers aldri fikk, som f.eks. å lage Buddah i leire (så aldri til noe annet en tegneark i formingen ellers), dra rundt på ekskursjoner til byens ulike trossamfunn osv. lagde "eksotisk" mat på skolens skolekjøkken. Husker jeg ikke hadde et snev av sjalusi på de som hadde kristendom. Der var det mye salmer, bønnevers og "Gud ser deg" (det sier vel mer om hvor gammel jeg har blitt ).

At kontantstøtten blir tilbakeført er vel ingen overraskelse med Krf med på laget. Men jeg har ikke ord for hvor døllt jeg synes det er. For noen nolduser.

Gammel 01-10-13, 10:24   #175
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Men blir KRLE lovlig da? Var det ikke derfor KRL ble byttet med RLE for det ble dømt krenkende i en eller annen domstol? Det kan jo ikke hjelpe å legge på en ekstra E og tro at alt er greit.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 10:25   #176
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Nei, ærlig talt, det er det ikke. Det må tåles at man setter krav om at folk har rett til å bli henvist altså. Det å være lege er helt essensielt en jobb hvor man ikke kan blande sine egne følelser i for stor grad. At leger kan reservere seg mot å utføre abort er en ting. Men ikke å reservere seg mot å henvise.

Skal leger ha lov til å reservere seg mot å ordinere blodprodukter om de er Jehovas vitner?
Skal leger ha lov til å reservere seg mot å skrive resept på p-piller om de er katolikker?
Skal leger ha lov til å reservere seg mot å skrive helseattest for førerkort til kvinnelige pasienter om de er shiamuslimer?

Selvfølgelig ikke, de bør sparkes ut av byen rullet i tjære og fjær om de tillater seg å være så uprofesjonelle.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes ikke at leger som reserverer seg mot å gjøre aborter burde få jobb som gynekolog, de burde finne seg en annen spesialitet.

Jeg synes du er litt diffus her. Hva synes du egentlig om reservasjonsretten? Godt, og tydelig, sagt.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 10:32   #177
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Men blir KRLE lovlig da? Var det ikke derfor KRL ble byttet med RLE for det ble dømt krenkende i en eller annen domstol? Det kan jo ikke hjelpe å legge på en ekstra E og tro at alt er greit.

Det må bli anledning til å søke fritak fra faget.

Gammel 01-10-13, 10:38   #178
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det må bli anledning til å søke fritak fra faget.

Ah, det er her lærerløftet kommer inn i bildet, mer lærere for å opprette ekstra tilbud til de som må ha fritak?

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 10:40   #179
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Ah, det er her lærerløftet kommer inn i bildet, mer lærere for å opprette ekstra tilbud til de som må ha fritak?

Næh, de skal heve opptakskravet for å komme inn på lærerstudiet (regner med de da mener GLU og ikke inkluderer BLU og lektorprogrammene), så da blir det jo i praksis færre lærere.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-13, 10:48   #180
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Kanskje Erna kommer og løfter meg selv, et skikkelig Mullah-løft!

Jammen godt jeg ikke er lærer! Jeg liker ikke kroppskontakt fra fremmede.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.