Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bor du nærme foreldre eller svigerforeldre?
Ja, nær der en av oss vokste opp 134 56,78%
Ja, men de har flyttet til oss et annet sted 6 2,54%
Nei, men vi vurderer å flytte hjem 1 0,42%
Nei, men de vurderer å flytte hit 1 0,42%
Nei, vi bor ikke nærme 89 37,71%
Ostepop 5 2,12%
Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-13, 16:34   #161
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Ja, det er jeg helt enig i, men det er viktig å huske på at noen bygder har mer til felles med f.eks. en skolekrets på Grefsen enn en annen bygd på en helt annen kant av landet. Jeg tipper at en bygd i Østerdalen kan være veldig forskjellig fra en bygd som ligger en times kjøring fra Stavanger hvis man begynner å se på de faktorene du ramser opp som likestilling, helse osv. Og forskjellene mellom øst og vest i Oslo er jo også veldig store hvis man ser på levekår, økonomi, helse osv. Men det betyr ikke at (folk i) øst er sånn og (folk i) vest er sånn.

Jeg ser ikke meg selv som hårsår (for det impliserer i mine øyne at jeg overreagerer, noe jeg selvfølgelig ikke gjør ) men jeg irriteres over det jeg oppfatter som fordommer, generaliseringer (gjerne ut fra egne erfaring) og overanalysering av statistikk.

Men det du kaller å generalisere syns jeg er å se på interessante forskjeller i trender. Hvorfor er for eksempel forskjellene så store når det gjelder overvekt hos barn?

Gammel 18-10-13, 16:35   #162
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At noen ting er verre på bygda enn i byen? Så klart. Det betyr fortsatt ikke "hvor mye verre ting er på bygda" generelt.

Jeg forundrer meg over at jeg, etter å ha bodd halve livet på bygda, vokst opp på bygda, gått nesten alle mine skoleår på bygda, fått mitt første barn på bygda og hatt mine første jobber på bygda ikke kan uttale meg negativt om bygdefenomener fordi jeg har flyttet til Oslo, for slik er det din kritikk oppleves, noen. Som at det at jeg nå bor i Oslo gjør at min mening ikke lenger er gyldig, fordi den bare er den vanlige arrogante Oslomeningen, og jeg ikke har peiling på hva jeg snakker om.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 16:35   #163
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Flytta heim til staden vi begge er frå for vel eit år sidan.

Gammel 18-10-13, 16:36   #164
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er litt utmattende å ikke kunne snakke om, for eksempel, forskjellene i levekår og livsstil mellom øst og vest, uten å understreke det åpenbare - at det innenfor grupper selvsagt finner større forskjeller mellom gruppene, at det selvsagt finnes spreke 95-åringer som går i marka hver dag på østkanten også, at det selvsagt finnes slitere som jobber og røyker seg i hjelp på vestkanten også, untzuweiter.

Gammel 18-10-13, 16:37   #165
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Vi bor to kilometer fra der jeg vokste opp, i mannens barndomshjem mens foreldrene bor på gravlunden. Min mor bor tre km fra oss og fire fra der vi bodde da jeg var liten. Vi møtes av og til i nærmiljøet og syntes avstanden er perfekt, særlig den gang barnevakt og skoleavslutninger var tema. Nå skal vi gå dit og spise.

Dette er en blanding av småsted og større sted. Har av og til følelsen av at alle kjenner meg. Vi har bode på et veldig småsted også og trivdes godt med det, savnet mamma da.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 16:40   #166
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men det du kaller å generalisere syns jeg er å se på interessante forskjeller i trender. Hvorfor er for eksempel forskjellene så store når det gjelder overvekt hos barn?

Det er interessant å se på slike forskjeller, det er jeg helt enig i, men jeg synes det er lite interessant i en diskusjon og si at "barn på bygda er mer overvektige enn barn i byen", fordi det er så store forskjeller mellom bygder og mellom ulike deler av byen. Forøvrig en interessant artikkel om dette på forskning.no:

Sitat:

Tjukkere i Glåmdalen enn på Hamar
- I Norge har vi ingen systematiske studier på det samme, men vi ser en tendens til høyere BMI i mer grisgrendte strøk. For Hedmark er det for eksempel høyere BMI i Glåmdalen enn i Hamar-regionen, forteller Sidsel Graff-Iversen ved Nasjonalt folkehelseinstitutt.
- Det er en tendens til det samme i Buskerud, hvor data fra 1999 viser at Drammens-regionen ligger noe lavere enn en del mer landlige kommuner, sier hun.
- Vi kan imidlertid ikke være sikre på om det er det samme fenomenet som i USA. Antagelig er det flere faktorer som spiller inn. Alt i alt er tendensen at byene ligger lavere enn områdene rundt, når det gjelder BMI, sier hun.

Bydelsforskjeller
Forskerne finner imidlertid store forskjeller også innad i byene.
- For Oslo er det for eksempel de store forskjellene innad i byen som er mest slående. Det er store bydelsforskjeller, og forskjeller etter etnisitet, forklarer Graff-Iversen.
Når det gjelder forskjellene mellom by og bygd, er det flere aktuelle faktorer som kan forklare hvorfor bygdefolket er litt bredere rundt midja enn byfolket.
- Utdanning- og inntektsnivå er én faktor. Forskjellige vaner i forhold til fysiske aktiviteter og fritidsaktiveteter er en annen, sier Graff-Iversen.
- I spredtbygde strøk ligger det veldig nær å bruke bilen veldig mye, enten det er langt eller kort dit man skal. Dette blir også fremhevet i den amerikanske studien, sier hun.

Gammel 18-10-13, 16:44   #167
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Rødme

Det er helt greit å snakke om de generelle forskjellene mellom øst/vest, by/bygd osv, men jeg opplever slike diskusjoner her på FP som veldig unyanserte. Det er sjelden det trekkes fram positive sider av å bo på bygda for å si det sånn.

Gammel 18-10-13, 16:46   #168
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er sjelden det trekkes fram positive sider av å bo på bygda for å si det sånn.

Syns du? Jeg syns de som bor på bygda gjør det stadig vekk jeg. Akkurat som byfolket trekker frem det som er positivt med å bo her.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 16:52   #169
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg opplever diskusjonene ofte som svart-hvitt og at vi i Norge har én by (Oslo) og resten er bygd. Noen ganger er Bergen og Trondheim også byer og hvis vi er riktig rause har Stavanger og Tromsø fått bystatus. Resten av Norge er distrikt og bygd. (Jada, jeg generaliserer, men det er vi jo enige om at må være lov. Er vi ikke? )

Som innbygger i en småby kjenner jeg meg derfor ikke igjen i generaliseringene. Ikke er vi by, og jeg mener oppriktig at vi ikke er bygd heller. (Og ja, CD jeg vet du skriver småby her og sikkert har gjort det andre steder og at det sikkert er mange andre som har skrevet det også, men nå er vi ute etter de store linjene.) Derfor hopper jeg ofte ut av by vs. bygd diskusjonene her på FP. De blir så grovmasket at jeg mister interessen. Jeg tror ikke jeg er så veldig vrang når jeg leser det slik, men jeg innrømmer at det sikkert har mye å si hvilke briller man har på. På samme måte som Polyanna trigger på vestkant-harselering. Jeg ser den, men absolutt ikke i det omfanget hun beskriver. (Og jeg kunne svart i au-pair tråden, men var geografisk diskvalifisert. )

Når det er sagt, jeg opplever småby/lokalsamfunnet jeg bor i på samme måte som lokalsamfunnet jeg bodde i i Bærum. Den største forskjellen er avstanden til Oslo, og ofte savner jeg nærheten til Oslo fordi jeg liker byen (og alle vennene jeg har der).

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 16:53   #170
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

At noen ting er verre på bygda enn i byen? Så klart. Det betyr fortsatt ikke "hvor mye verre ting er på bygda" generelt.

Hva er det som er er verre i stort sett alle bygder i forhold til stort sett alle byer? Det lurer jeg veldig på.

Jeg forundrer meg over at jeg, etter å ha bodd halve livet på bygda, vokst opp på bygda, gått nesten alle mine skoleår på bygda, fått mitt første barn på bygda og hatt mine første jobber på bygda ikke kan uttale meg negativt om bygdefenomener fordi jeg har flyttet til Oslo, for slik er det din kritikk oppleves, noen. Som at det at jeg nå bor i Oslo gjør at min mening ikke lenger er gyldig, fordi den bare er den vanlige arrogante Oslomeningen, og jeg ikke har peiling på hva jeg snakker om.

Det du har peiling på er hvordan det var å vokse opp i din bygd i en viss tidsperiode. Hvis du er i hjembygda ofte nok og snakker med folk som bor der, vet du kanskje noe om hvordan det er der nå også. Men du kan ikke gjøre dine negative opplevelser til "bygdefenomener".

Jeg har vokst opp i en liten bygd selv, og har mange negative opplevelser fra oppveksten der. Jeg ser at ting har forandret seg veldig. Og at en del av de tingene som jeg har opplevd som negative ved den bygda er spesielt for den (av bl.a. historiske årsaker).

Gammel 18-10-13, 16:55   #171
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ja, men for meg virker det som mange byfolk ikke nøyer seg med å si at de liker seg i byen og hvorfor de gjør de, de må også skape tydelig avstand til bygda. Bare her i tråden føler flere behov for å understreke at de rømte fra bygda eller at de aldri kunne tenke seg å flytte tilbake. Det er sjelden omvendt.

Gammel 18-10-13, 17:01   #172
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det som er er verre i stort sett alle bygder i forhold til stort sett alle byer? Det lurer jeg veldig på.

Utstrakt laging og bruk av hjemmebrent. Svært unge jenter i åpenlyse forhold med eldre menn. Fenomenet "uvitende hverdagsrasisme".

Det du har peiling på er hvordan det var å vokse opp i din bygd i en viss tidsperiode. Hvis du er i hjembygda ofte nok og snakker med folk som bor der, vet du kanskje noe om hvordan det er der nå også. Men du kan ikke gjøre dine negative opplevelser til "bygdefenomener".

Jeg har vokst opp i en liten bygd selv, og har mange negative opplevelser fra oppveksten der. Jeg ser at ting har forandret seg veldig. Og at en del av de tingene som jeg har opplevd som negative ved den bygda er spesielt for den (av bl.a. historiske årsaker).

Nyhetsbildet har fortsatt med et par saker fra mer rurale områder enn Oslo sentrum, og jeg ser at ting gjentar seg på bygda som jeg opplevde i min tidsperiode som negative, og som jeg sjelden ser det rapporteres om fra by.

Om noen blir utsatt for veskenapping i Oslo sentrum eller opplever å bli truet av en person påvirket av narkotika, blir jeg ikke snurt over at det karakteriseres som byfenomen. Det er jo ofte det.

Gammel 18-10-13, 17:06   #173
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Argh. Nå faller jeg tilbake til opposisjonen, det var ikke meningen. Det blir sårt å føle at alt drittet fra oppveksten som definitivt bunnet i små forhold og fremmedfrykt, blir blåst av.

Maverick - out.

Gammel 18-10-13, 17:07   #174
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor i Norges nest største by, og handler på samme Rema-1000 som min bror,mine foreldre og min farmor. Sønnen min er fjerde generasjon Ru som går på skolen han går på. Han går i klasse med barn som har foreldre jeg gikk i klasse med/over/under. Noen av disse foreldrene har vært på vift rundt i inn- og utland, andre har blitt i byen hele tiden. Den største forskjellen er at de som ble værende, også har beholdt den samme klikken og folk å være med. De av oss som har vært på rangel, har gjerne importert en partner og funnet nye venner og utvidet horisonten et par hakk mer enn de som ble igjen.

Vi bodde 3 km unna for noen år siden. Jeg trives langt bedre nå som jeg er midt i barndommens dal, enn da jeg bodde like bortenfor. Det er forskjell på folk. Jeg liker å treffer kjente på butikken, selv om det er min mor. De bor uansett langt nok unna til at de ikke kommer på besøk sånn helt uten videre. (Dessuten har mine foreldre bygget hus i hagen til min fars foreldre. De hadde et godt forhold, mye fordi det ikke var noe reking og innblanding, og det har de videreført.)

Gammel 18-10-13, 17:07   #175
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Utstrakt laging og bruk av hjemmebrent. Svært unge jenter i åpenlyse forhold med eldre menn. Fenomenet "uvitende hverdagsrasisme".

Kan du vise til statistikk som underbygger dette?

Gammel 18-10-13, 17:09   #176
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Det blir sårt å føle at alt drittet fra oppveksten som definitivt bunnet i små forhold og fremmedfrykt, blir blåst av.

Det gjør det da ikke? Jeg betviler ikke at dette har skjedd deg i din bygd. Eller at det har vært veldig kjipt. Men jeg er ikke med på premisset om at dette er "typisk bygda".

Gammel 18-10-13, 17:21   #177
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg flyttet hjem da jeg ble alene for litt over 3 år siden. Jeg bodde i en by, og trivdes veldig godt der, men jeg hadde ikke noe nettverk der som var barna sitt. Derfor valgte jeg å flytte hjem til et lite tettsted der foreldrene mine og broren min bor. Jeg hadde nok ikke flyttet hjem dersom jeg ikke hadde barn.

Gammel 18-10-13, 17:31   #178
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er helt greit å snakke om de generelle forskjellene mellom øst/vest, by/bygd osv, men jeg opplever slike diskusjoner her på FP som veldig unyanserte. Det er sjelden det trekkes fram positive sider av å bo på bygda for å si det sånn.

Å, det er ikke vanskelig å finne folk som argumenterer kraftig for at det ikke går an å oppdra barn i Oslo. For eksempel.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 17:46   #179
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi kjøpte huset til mine besteforeldre og bor 3,2 km unna mine foreldre, så ja, vi bor definitivt nærme min slekt. Svigermor bor 45 mil unna.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 17:51   #180
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg flyttet hit jeg bor nå (rømte) i 1995 og det er ca 50 mil fra der jeg vokste opp. Foreldrene mine og min bror bor der fremdeles, så vi ses ganske sjeldent.

Min samboer er herfra, og hans slekt bor her i samme by, småby med 25000 innbyggere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.