Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bor du nærme foreldre eller svigerforeldre?
Ja, nær der en av oss vokste opp 134 56,78%
Ja, men de har flyttet til oss et annet sted 6 2,54%
Nei, men vi vurderer å flytte hjem 1 0,42%
Nei, men de vurderer å flytte hit 1 0,42%
Nei, vi bor ikke nærme 89 37,71%
Ostepop 5 2,12%
Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-13, 11:02   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?

Siden vi nå diskuterer utflyttertrang, og mangel på sådan; har du slått deg ned i nærheten av ditt eller partnerens oppvekstssted?

Du kan selv definere lokalsamfunn og i nærheten - men for min del ville jeg sagt nei hvis jeg hadde vokst opp på Ammerud og nå bodde på Nordstrand, selv om den fysiske avstanden ikke er så stor.

Wait for it! (The poll)

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 11:06   #2
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?

Ja, nær der en av oss vokste opp

Vi bor i området jeg er oppvokst.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 11:07   #3
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Mine svigerforeldre bor i Trondheim så jeg svarte ja selv om vi ikke bor på samme kant av byen.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 11:07   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor 13-14 km unna begge besteforeldrepar. Nære nok, men ikke for nære. Og ikke samme lokalsamfunn.

Gammel 18-10-13, 11:08   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Det har vi ikke gjort. Men moren min har flyttet etter meg og brodern. Vi bodde en stund i 5 minutters gangavstand fra hverandre i Oslo, men nå har både mamma og brodern flyttet til suburbia (10 minutters gangavstand fra hverandre). Men både mamma, brodern og jeg har en by på det sentrale østlandet som vi regner som "hjemby".

Da mannen min og jeg hadde vært kjærester et halvt års tid besøkte vi hjemstedet hans. Jeg spurte forsiktig om han hadde noe som helst ønske om å flytte "hjem", og det hadde han heldigvis ikke. Det hadde vært totalt uaktuelt for meg å bosette meg i havgapet langt mot nord.

Gammel 18-10-13, 11:08   #6
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bor i 10 minutts kjøreavstand til begges foreldre og vi bor i en liten bygd på vestlandet. Vi er begge høyt utdannet da, men jeg ser ekteskapet som sikret uansett.

Frk_Fryd er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 11:09   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope. Noen timer unna.
Men jeg etablerte meg der først, hus rett i nabolaget. Så stakk jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 11:09   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Njei. Vi har endt opp ikke så langt fra mine foreldre (nærmeste by), men det kunne ikke falle meg inn i måneskinn å flytte tilbake til samme bygd. Har bod flere andre steder i landet imellom der. Årsaken til at vi landet her igjen var at mannen absolutt ville ha et par år på NTNU.

Gammel 18-10-13, 11:09   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, som sagt må dere gjerne definere det selv. For min del er nærme at man kan risikere å møte dem tilfeldig på butikken og at det f.eks. faller naturlig at de blir med på sommeravslutning en gang i blant.

- No. 4 -
Gammel 18-10-13, 11:10   #10
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Vi bor i 10 minutts kjøreavstand til begges foreldre og vi bor i en liten bygd på vestlandet. Vi er begge høyt utdannet da, men jeg ser ekteskapet som sikret uansett.

Men vi har begge bodd utenbys i mange år før vi flyttet hjem.

Frk_Fryd er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 11:12   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Si gjerne om du bor i storby, småby eller på bygda.

- No. 4 -
Gammel 18-10-13, 11:12   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm. Jeg svarte nei. Jeg bor i en annen kommune enn jeg vokste opp i. Jeg har vokst opp i Oslo. Foreldrene mine bor 10 minutter unna oss med bil, så de dukker opp på avslutninger og konserter og greier som barnebarnet er med på. Jeg har lang utdannelse men har alltid bodd innenfor en 15 km radius.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 11:13   #13
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Mine foreldre flyttet til byen jeg bor i for rundt 5 år siden.

(men så har jeg ingen "ordentlig hjemsted", bodd flere forskjellige steder i oppveksten og foreldrene mine er fra to kontinenter)

Samboers foreldre bor på hans hjemsted, ca 30 min unna.

Gammel 18-10-13, 11:14   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Vi bor i Bærum. Familien min bor i Trøndelag. Mannen min er fra England, og hele hans familie bor der.

Jeg flyttet fra Oslo og tilbake til Trøndelag da jeg fikk eldstemann. Jeg trodde det skulle bli viktig for meg med familie. Men det viste seg at det var viktigere å trives enn å ha familie rundt seg, så jeg flyttet tilbake til Oslo etter to år.

Vi har vurdert å flytte til England, for mannen min savner familien, men vi har slått det fra oss. Vi ser ikke hvordan vi skal få det til å gå rundt økonomisk, ikke minst fordi vi da må betale for privatskole for yngstemann hvis han skal få adekvat undervisning (han har autisme).

Så, da bor vi litt viggo venneløse på bærumsbøgda i stedet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 11:16   #15
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine foreldre bor på vestlandet, svigerforeldrene mine bor i Nord-Norge og vi bor på østlandet, så nei.

Gammel 18-10-13, 11:17   #16
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Bor i samme by som mine foreldre, mannens bor et par timer unna. Vi har sågar bodd i samme hus som mine foreldre i flere år, og det gikk helt fint. De er supre, aktive besteforeldre som er gull verdt, jeg er veldig glad for å ha et godt og nært forhold til familien.

Gammel 18-10-13, 11:17   #17
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi bor i samme område, men ikke samme lokalsamfunn(kommune) som noen av oss er oppvokst i. Nå har min mor flyttet etter og bor ikke så langt fra oss, men det er da i en annen by enn den jeg vokste opp i.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 11:17   #18
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det første jeg ser når jeg åpner ytterdøren er huset til mine svigerforeldre, så ja,- vi bor nær der en av oss vokste opp.

Der er forresten helt uproblematisk, det er ikke hver uke vi ser eller snakker med de.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 11:17   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, tja. Med skilte foreldre og nomadevirksomhet kan jeg egentlig svare både ja og nei. Min far bor i en bydel som er svært nærme fysisk, men som har en ganske annen demografi. Jeg vil allikevel si at demografien er likere nå enn da jeg var ungdom og bodde der. Jeg gikk på skole i den bydelen jeg bor i nå, og det er der jeg føler sosial tilhørighet.

Min mor (som jeg bodde med til jeg ble ungdom) bor to timer unna, på et bittelite tettsted som er svært anderledes der jeg bor nå.

Jeg møter ikke faren min på butikken, men han er med på sommeravslutninger en gang i blant. Det er for øvrig også svigers, selv om de bor i en naboby, 40 minutter unna.

Så man kan kanskje si at jeg gjorde det flyttevalget tidligere enn de som flytter ut når de studerer, men det var et veldig bevisst valg. Jeg har også bodd i utlandet en periode.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-13, 11:17   #20
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi bor ikke i samme lokalsamfunn nei. Og det var ett bevisst valg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.