|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bor du nærme foreldre eller svigerforeldre? | |||
| Ja, nær der en av oss vokste opp |
|
134 | 56,78% |
| Ja, men de har flyttet til oss et annet sted |
|
6 | 2,54% |
| Nei, men vi vurderer å flytte hjem |
|
1 | 0,42% |
| Nei, men de vurderer å flytte hit |
|
1 | 0,42% |
| Nei, vi bor ikke nærme |
|
89 | 37,71% |
| Ostepop |
|
5 | 2,12% |
| Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Siden vi nå diskuterer utflyttertrang, og mangel på sådan; har du slått deg ned i nærheten av ditt eller partnerens oppvekstssted?
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor 13-14 km unna begge besteforeldrepar. Nære nok, men ikke for nære. Og ikke samme lokalsamfunn.
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Nei. Det har vi ikke gjort. Men moren min har flyttet etter meg og brodern. Vi bodde en stund i 5 minutters gangavstand fra hverandre i Oslo, men nå har både mamma og brodern flyttet til suburbia (10 minutters gangavstand fra hverandre). Men både mamma, brodern og jeg har en by på det sentrale østlandet som vi regner som "hjemby".
|
|
|
|
#6 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor i 10 minutts kjøreavstand til begges foreldre og vi bor i en liten bygd på vestlandet. Vi er begge høyt utdannet da, men jeg ser ekteskapet som sikret uansett. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Njei. Vi har endt opp ikke så langt fra mine foreldre (nærmeste by), men det kunne ikke falle meg inn i måneskinn å flytte tilbake til samme bygd. Har bod flere andre steder i landet imellom der. Årsaken til at vi landet her igjen var at mannen absolutt ville ha et par år på NTNU.
|
|
|
#9 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Ja, som sagt må dere gjerne definere det selv. For min del er nærme at man kan risikere å møte dem tilfeldig på butikken og at det f.eks. faller naturlig at de blir med på sommeravslutning en gang i blant.
|
|
|
#10 |
|
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?
Men vi har begge bodd utenbys i mange år før vi flyttet hjem. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?
|
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Hm. Jeg svarte nei. Jeg bor i en annen kommune enn jeg vokste opp i. Jeg har vokst opp i Oslo. Foreldrene mine bor 10 minutter unna oss med bil, så de dukker opp på avslutninger og konserter og greier som barnebarnet er med på. Jeg har lang utdannelse men har alltid bodd innenfor en 15 km radius.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#13 |
|
trenger lading
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Mine foreldre flyttet til byen jeg bor i for rundt 5 år siden.
|
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Nei. Vi bor i Bærum. Familien min bor i Trøndelag. Mannen min er fra England, og hele hans familie bor der.
|
|
|
#15 |
|
Hertuginne
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Mine foreldre bor på vestlandet, svigerforeldrene mine bor i Nord-Norge og vi bor på østlandet, så nei.
|
|
|
#16 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Bor i samme by som mine foreldre, mannens bor et par timer unna. Vi har sågar bodd i samme hus som mine foreldre i flere år, og det gikk helt fint. De er supre, aktive besteforeldre som er gull verdt, jeg er veldig glad for å ha et godt og nært forhold til familien.
|
|
|
|
#17 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Vi bor i samme område, men ikke samme lokalsamfunn(kommune) som noen av oss er oppvokst i. Nå har min mor flyttet etter og bor ikke så langt fra oss, men det er da i en annen by enn den jeg vokste opp i. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Rockesøster
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Det første jeg ser når jeg åpner ytterdøren er huset til mine svigerforeldre, så ja,- vi bor nær der en av oss vokste opp. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?Ja, tja. Med skilte foreldre og nomadevirksomhet kan jeg egentlig svare både ja og nei. Min far bor i en bydel som er svært nærme fysisk, men som har en ganske annen demografi. Jeg vil allikevel si at demografien er likere nå enn da jeg var ungdom og bodde der. Jeg gikk på skole i den bydelen jeg bor i nå, og det er der jeg føler sosial tilhørighet.
|
![]() |
|
|