|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Folk på østkanten snakker mere "rett fra levra". Dvs, de er mye mere åpne og har ikke så mye regler på hva som er greit å prate høyt om. Jeg synes også det virker som folk er varmere mot hverandre der og bryr seg mer om naboen, enn på vestkanten. |
|
|
|
|
|
#162 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?
Jepp. Det var en fordom, ja. Dog ikke MOT øst, egentlig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#163 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Nja, fordommer kan ha positivt fortegn også. Hvertfall det avsender mener er positivt. Mange skjønner f.eks ikke at damer med afrikansk opprinnelse ikke syns det er stas å bli omtalt som eksotiske negresser. Og min afroamerikanske veninne syns det var superirriterende at alle mente hun måtte ha så bra rytme, bare fordi hun var svart.
Sist redigert av Tallulah : 21-10-13 kl 18:32. |
|
|
|
|
|
#165 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Du mangler et "ikke", Tally. Ellers godt poeng.
|
|
|
#166 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Mine fordommer mot østkantfolk er at de snakker stygt. De sier apppelsin og bannnannn, de slår sammen ord i språket sitt. Typ: Harru sett å støgg huva på håre. Og de har veldig fordommer mot vestkanten. I min spede ungdom kom de i store gjenger for å banke jentene på vestkanten, fordi de gikk med Henry Lloyd jakker. I mine øyne blir det smålig og vitner om misunnelse.
|
|
|
#167 |
|
Librocubicularist
|
Hadde du ikkje sagt at dei snakka stygt, hadde eg til dels fulgt deg. Men speler det nokon rolle korleis folk snakker?
|
|
|
|
#168 |
|
Glamorøs
|
Hvor da? Poenget mitt var at fordommer kan også være positivt ment. F.eks. er det faktisk en fordom at østkantfolk snakker mer fra levra, eller tar mer vare på hverandre. Det finnes ikke noe belegg for å bevise at det er sånn, så da er det en fordom, om enn med positivt fortegn.
|
|
|
#169 |
|
~~~~~~~
|
Vel, det er mine fordommer. Men nei, det spiller ingen rolle hvordan folk snakker, jeg syntes ikke det høres pent ut, men det plager meg overhodet ikke.
|
|
|
#170 |
|
maler
|
Er det ikke alltid sånn da? De man kjenner er bare de man kjenner og selvfølgelig en blanding av noe normalt og noe helt for seg selv, mens de man betrakter på litt avstand er lettere å putte i bås. Helt uavhengig av hvilket tema man diskuterer.
|
|
|
#171 |
|
maler
|
Nei, innpakningen i seg selv spiller absolutt ingen rolle hos voksne vel å merke, men det kan signalisere at man er en del av en gruppe som folk også forbinder andre ting med.
|
|
|
#173 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Problemene kommer jo når det er så mange som har vesker til 10 000 kr eller jakker til 7 000 kr at det er ugreit for andre ikke å ha det. Gruppepress, rett og slett. Selv om ikke enkeltindividene tenker over at de er med på å bidra til at noen andre føler det.
|
|
|
#174 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg synes det er stappteit å bruke 7.000 på en veske, uansett om man er fra østkanten eller vestkanten. (Kilde: youtube.com) ![]() |
|
|
|
|
|
#175 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#177 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Det der sier meg overhodet ingenting. Kan du forklare en utenforstående hva du mener?
|
|
|
#178 |
|
~~~~~~~
|
Når man banker andre mennesker pga en jakke. Vel, mulig det er helt normalt. Men for meg blir det primitivt, hba tror du er årsaken til at slikt skjet Bluen?
|
|
|
#179 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Jeg vil tro det er noen andre mekanismer bak gjenger og vold enn misunnelse.
|
|
|
#180 |
|
~~~~~~~
|
|
![]() |
|
|