|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?
Det kan du jo finne hvor som helst.
|
|
|
#143 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Perleøredobber er mer en overordnet beskrivelse for en viss stil.
|
|
|
#144 |
|
maler
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg husker jeg syntes den stilen var ganske fascinerende da jeg flyttet til oslo. Veldig voksen stil på unge damer syntes jeg.
|
|
|
#145 |
|
Librocubicularist
|
Eg er kresen på musikk, litteratur og kultur, men føler meg likevel veldig godt heime i Groruddalen. : opplyser:
|
|
|
|
#146 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg tenker at Skremmern burde på Kjelsås/Grefsen hvis hun skulle bo utenfor sentrum, og på Sagene hvis hun skulle bo mer sentralt.
|
|
|
#147 |
|
maler
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg ville også bodd på strekningen nordberg-kjelsås-grefsen hvis jeg skulle bodd inne i Oslo og kunne velge fritt.
|
|
|
#148 |
|
Librocubicularist
|
Eg og, eg trivdest veldig godt den perioden eg budde i det området, det er eit lokalmiljø eg liker veldig godt der, sjølv om det kan vere litt bygdete. Gjerne i markagrensa. Men sidan eg ikkje er rik nok, går det heilt fint å bu litt lenger aust og.
|
|
|
|
#149 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Det er morsomt å se at vi har så forskjellige preferanser. Når jeg leser dette så ser jeg at jeg har et litt utvidet begrep når det gjelder østkanten. Oslo S er ikke østkanten for meg, det er sentrum. Men jeg kan til tider synes at Lørenskog er litt østkantaktish og det blir jo egentlig helt feil. Jeg tenker primært ikke på hipsters når jeg tenker østkant, jeg tenker mer på en skilt dame med blondert litt taggete frisyre og en stemme som er preget av litt for mange sigaretter. Det er med andre ord en vikar vi hadde på jobben i hele to uker som popper opp i hodet midt når jeg tenker på hvordan noen fra østkanten ser ut. De fleste fra østkanten som jeg kjenner (og det er ganske mange, de fleste fra jobb er fra den kanten og jeg har mange venner som border også) ser definitivt ikke slik ut. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Ringskrømt
|
Klart, nødvendige innkjøp kan plassere meg i sistnevnt kategori. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg har ingen østkantfordommer, har bodd på Søndre Nordstrand noen år og nå på Nordstrand noen år og jobber og henger veldig mye med østkantmennesker i det daglige, så det er vel heller slik at jeg har fått bekreftet noen tidligere fordommer, og avkreftet veldig mange. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Haha, så gøy at du sier det - det er nemlig midt inntrykk også. De aller kuleste og mest urbane Oslo-folka jeg kjenner har kommet flyttende hit, alle som en. De jeg har vokst opp sammen med (jeg er førdt og opvokst i drabantbyOslo), bor i randsonen - på Nordstrand og Søndre Nordstrand og rundt Østensjøvannet og på Grefsen og Tåsen og i nabokommuner som Oppegård, Nittedal og Asker og sånn. Mens innflytterne fra den ytterste nøgne ø eller de innerste mørke skogene bor ved St Hanshaugen og Løkka og Vålerenga og Kampen og Frogner og sånn.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Knis. Ja. Jeg tror dere har rett i det. Herre, så kul man er når man har frigjort seg fra småstedenes øk og kan være seg selv i flokk i håvedstaden.
|
|
|
#155 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Plutselig slo det meg her i sted: tenk om Tallulah mener at det er henne jeg mener når jeg skriver om de selvhøytidelige selvopptatte hipsterne!!
|
|
|
#157 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#158 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Eg har hatt min periode kor eg har vore sånn innflytta sørvestlending som vanka rundt Yongstorget, helst på Mono og Café Sør og Justisen med same second-hand skinnjakka som alle andre, same boka i same veska og same tilfeldig-rotete oppsett hår. Eg følte meg ikkje hipster-kul, men eg skei inn på Løkka. Og eg trivdest veldig godt med å bu ein plass kor eg ikkje skilde meg ut, framføre å bu ein plass kor eg stadig måtte forsvare den sære musikk-, bok- og filmsmaken og alle dei andre sære interessene mine for uinteresserte klassekameratar som ville drikke heimebrent på vors og gå på bowling etterpå. Ein skal ikkje kimse av gleda ved å endeleg skli inn i mengda, etter å ha vore outsidar i eit lite lokalmiljø heile oppveksta, altså!
|
|
|
|
#159 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Grunnen til at eg eigentleg gjekk inn i tråden her er at eg har gått forbi Ica Sjølyst (på veg til kiropraktor) og handla på Ica Linderud på veg heim i dag. Eg angrer på at eg ikkje tok illustrasjonsfoto av dei to butikkane, til denne tråden.
|
|
|
|
#160 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Eg huske frå mine år som bosatt på midten av Dælenenggata at naboen min sa ho bodde på Grûnerløkka og ikkje Carl Berner for det hørtes så sløvt ut.
|
|
![]() |
|
|