Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke fordommer har du mot østkanten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-13, 14:27   #141
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dårlig med perleøredobber og merkerklær i mitt skap, men jeg har veldig spesifikke tanker om hvor jeg skal bo, hvordan jeg skal bo, musikken jeg hører på, litteraturen jeg leser og kulturen jeg fordyper meg i.

Det kan du jo finne hvor som helst.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 14:29   #142
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ikke noen sterk sammenheng mellom snobberi og perleøredobber. De brukes av mange slags folk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 16:47   #143
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Perleøredobber er mer en overordnet beskrivelse for en viss stil.

Gammel 20-10-13, 17:21   #144
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker jeg syntes den stilen var ganske fascinerende da jeg flyttet til oslo. Veldig voksen stil på unge damer syntes jeg.

Gammel 20-10-13, 23:53   #145
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Dårlig med perleøredobber og merkerklær i mitt skap, men jeg har veldig spesifikke tanker om hvor jeg skal bo, hvordan jeg skal bo, musikken jeg hører på, litteraturen jeg leser og kulturen jeg fordyper meg i.

Eg er kresen på musikk, litteratur og kultur, men føler meg likevel veldig godt heime i Groruddalen. : opplyser:

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 23:57   #146
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at Skremmern burde på Kjelsås/Grefsen hvis hun skulle bo utenfor sentrum, og på Sagene hvis hun skulle bo mer sentralt.

Jeg tror du passer bedre med Nøstebarnsnobbene enn med Chanel-snobbene.

Gammel 21-10-13, 00:10   #147
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville også bodd på strekningen nordberg-kjelsås-grefsen hvis jeg skulle bodd inne i Oslo og kunne velge fritt.

Gammel 21-10-13, 00:12   #148
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg ville også bodd på strekningen nordberg-kjelsås-grefsen hvis jeg skulle bodd inne i Oslo og kunne velge fritt.

Eg og, eg trivdest veldig godt den perioden eg budde i det området, det er eit lokalmiljø eg liker veldig godt der, sjølv om det kan vere litt bygdete. Gjerne i markagrensa. Men sidan eg ikkje er rik nok, går det heilt fint å bu litt lenger aust og.

The glass is refillable.
Gammel 21-10-13, 10:38   #149
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er morsomt å se at vi har så forskjellige preferanser. Når jeg leser dette så ser jeg at jeg har et litt utvidet begrep når det gjelder østkanten. Oslo S er ikke østkanten for meg, det er sentrum. Men jeg kan til tider synes at Lørenskog er litt østkantaktish og det blir jo egentlig helt feil. Jeg tenker primært ikke på hipsters når jeg tenker østkant, jeg tenker mer på en skilt dame med blondert litt taggete frisyre og en stemme som er preget av litt for mange sigaretter. Det er med andre ord en vikar vi hadde på jobben i hele to uker som popper opp i hodet midt når jeg tenker på hvordan noen fra østkanten ser ut. De fleste fra østkanten som jeg kjenner (og det er ganske mange, de fleste fra jobb er fra den kanten og jeg har mange venner som border også) ser definitivt ikke slik ut.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 11:14   #150
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tenker at Skremmern burde på Kjelsås/Grefsen hvis hun skulle bo utenfor sentrum, og på Sagene hvis thun skulle bo mer sentralt.

Jeg tror du passer bedre med Nøstebarnsnobbene enn med Chanel-snobbene.

Klart, nødvendige innkjøp kan plassere meg i sistnevnt kategori.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 11:15   #151
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg er kresen på musikk, litteratur og kultur, men føler meg likevel veldig godt heime i Groruddalen. : opplyser:

:tsk tsk:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 11:26   #152
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen østkantfordommer, har bodd på Søndre Nordstrand noen år og nå på Nordstrand noen år og jobber og henger veldig mye med østkantmennesker i det daglige, så det er vel heller slik at jeg har fått bekreftet noen tidligere fordommer, og avkreftet veldig mange.

Jeg ser ikke på hipsterverdenen som et østkanfenomen, de mest hipstrete av hipsterne jeg kjenner, (og de er ganske ekstreme), er i stor grad innflyttere til Oslo, gjerne fra Sørlandet, og kan observeres med lykketårer i øynene når de planlegger den uplanlagte Øyastilen sin og vaser rundt på Youngstorg-nære utesteder under by:Larm.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 13:41   #153
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg har ingen østkantfordommer, har bodd på Søndre Nordstrand noen år og nå på Nordstrand noen år og jobber og henger veldig mye med østkantmennesker i det daglige, så det er vel heller slik at jeg har fått bekreftet noen tidligere fordommer, og avkreftet veldig mange.

Jeg ser ikke på hipsterverdenen som et østkanfenomen, de mest hipstrete av hipsterne jeg kjenner, (og de er ganske ekstreme), er i stor grad innflyttere til Oslo, gjerne fra Sørlandet, og kan observeres med lykketårer i øynene når de planlegger den uplanlagte Øyastilen sin og vaser rundt på Youngstorg-nære utesteder under by:Larm.

Haha, så gøy at du sier det - det er nemlig midt inntrykk også. De aller kuleste og mest urbane Oslo-folka jeg kjenner har kommet flyttende hit, alle som en. De jeg har vokst opp sammen med (jeg er førdt og opvokst i drabantbyOslo), bor i randsonen - på Nordstrand og Søndre Nordstrand og rundt Østensjøvannet og på Grefsen og Tåsen og i nabokommuner som Oppegård, Nittedal og Asker og sånn. Mens innflytterne fra den ytterste nøgne ø eller de innerste mørke skogene bor ved St Hanshaugen og Løkka og Vålerenga og Kampen og Frogner og sånn.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 13:50   #154
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knis. Ja. Jeg tror dere har rett i det. Herre, så kul man er når man har frigjort seg fra småstedenes øk og kan være seg selv i flokk i håvedstaden.

(Ja, jeg prøver å være selvironisk.)

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 15:33   #155
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Plutselig slo det meg her i sted: tenk om Tallulah mener at det er henne jeg mener når jeg skriver om de selvhøytidelige selvopptatte hipsterne!!

Det gjør jeg selvsagt ikke, Tally er grünerløkkakul på en passe ironiskdistansert måte. Som med alle fordommer: den ene man kjenner passer selvsagt ikke inn i fordommen, det er de man ikke kjenner, alle de andre, som er sånn!

Gammel 21-10-13, 15:36   #156
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har jo aldri bodd i Oslo, men har mye mer fordommer mot vestkanten enn østkanten tror jeg.

Gammel 21-10-13, 15:39   #157
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Plutselig slo det meg her i sted: tenk om Tallulah mener at det er henne jeg mener når jeg skriver om de selvhøytidelige selvopptatte hipsterne!!

Det gjør jeg selvsagt ikke, Tally er grünerløkkakul på en passe ironiskdistansert måte. Som med alle fordommer: den ene man kjenner passer selvsagt ikke inn i fordommen, det er de man ikke kjenner, alle de andre, som er sånn!

Jeg har på ingen måte tatt meg nær av å havne i en løkkahipsterkategori, det lever jeg godt med. For selvsagt kan jeg være sånn. Hallo, jeg var høygravid med mitt første barn da jeg var 30, jeg jobber i kulturbransjen, har sterke meninger om kredibel og ikkekredibel musikk og film (dog da selvsagt med de rette innslagene av guilty pleasures), jeg er ikke gift, jeg liker retro møbler og klær, jeg shopper i Mathallen, jeg syns alt utenfor Oslo er provinsielt ( ) og jeg har datet en internasjonal DJ.

Så når en eller annen skriver at de vedkommende har sterkest fordommer mot er de som bor på løkka og som har sterkest meninger om at alt de gjør er best og det ikke går an å ha det fint andre steder så har de litt rett, og mye feil. Og sånn er det med de fleste fordommer. Alle må finne seg i at i de store linjene kan det være snev av sannheter, men når man går inn i detaljene så er det ikke slik allikevel.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 15:46   #158
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Eg har hatt min periode kor eg har vore sånn innflytta sørvestlending som vanka rundt Yongstorget, helst på Mono og Café Sør og Justisen med same second-hand skinnjakka som alle andre, same boka i same veska og same tilfeldig-rotete oppsett hår. Eg følte meg ikkje hipster-kul, men eg skei inn på Løkka. Og eg trivdest veldig godt med å bu ein plass kor eg ikkje skilde meg ut, framføre å bu ein plass kor eg stadig måtte forsvare den sære musikk-, bok- og filmsmaken og alle dei andre sære interessene mine for uinteresserte klassekameratar som ville drikke heimebrent på vors og gå på bowling etterpå. Ein skal ikkje kimse av gleda ved å endeleg skli inn i mengda, etter å ha vore outsidar i eit lite lokalmiljø heile oppveksta, altså!

The glass is refillable.
Gammel 21-10-13, 15:48   #159
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Grunnen til at eg eigentleg gjekk inn i tråden her er at eg har gått forbi Ica Sjølyst (på veg til kiropraktor) og handla på Ica Linderud på veg heim i dag. Eg angrer på at eg ikkje tok illustrasjonsfoto av dei to butikkane, til denne tråden.

The glass is refillable.
Gammel 21-10-13, 15:57   #160
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg huske frå mine år som bosatt på midten av Dælenenggata at naboen min sa ho bodde på Grûnerløkka og ikkje Carl Berner for det hørtes så sløvt ut.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58.