Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-13, 22:53   #161
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

For mange synes det merkelig å ha et høyt fritidsforbruk i stedet for å putte disse pengene inn i en dyrere bolig. Jeg tenker at dette er en like "gyldig" prioritering som å velge å ha en bil kontra å ikke ha en bil, eller å prioritere dyr mat i stedet for dyre klær, eller noe sånt. Det dreier seg om hva man selv får mest livskvalitet for å bruke penger på. (Miljøaspektet kan man jo alltids dra inn, men der blir det fort komplisert; det er åpenbart at bil og stor bolig er uheldig, men så spørs det jo hva man bruker pengene på i stedet dersom man ikke har bil og stor bolig.)

Det du skriver om bil er relevant der man kan komme seg til jobb uten bil.
Bor man et sted hvor det er umulig blir bil en del av "boutgiftene".

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 23:03   #162
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det mykje omtale av stæsj i denne tråden da?

Gammel 29-10-13, 23:07   #163
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Interiørstæsj, pyntestæsj, abonnementer, gadgets.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 23:28   #164
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og sko. Hvor mange par sko trenger man egentlig?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-13, 23:44   #165
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg synes selv jeg har svært lite sko og dette er mitt minimum (sånn mens vi har sivilisasjon)

Trackingsko til å gå til jobb uansett sørpevær
Vinterstøvler for 15 kalde og mindre
Tre par finsko: røde, svarte og brune
To par sandaler
Høye og lave støvletter
Joggesko innendørs
Joggesko utendørs
Tresko
Støvler, seilerstøvler, høye skogstøvler, hagestøvler
Tøfler til å jobbe i
Varme tøfler til å sitte og varme seg i
Skisko
Slalåmstøvler
Skøyter

Guri, det er jo kjempemye!

Gammel 30-10-13, 00:50   #166
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 01:27   #167
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg trur utgangspunktet har veldig mykje å seie for kva "halvert inntekt" vil bety. For ein del som allereie slit med å få ting til å gå rundt og allereie prioriterer hardt, vil halvert inntekt vere eit stort problem. For ein del vil halvert inntekt bety å skjære til beinet. Og for ein del vil halvert inntekt bety å fortsette å leve som før, men utan alle restaurantbesøka og magasinene. Men eg skjønner at, litt avhengig av utgangspunkt, det å seie at halvert inntekt betyr at eg halverer antal restaurant- og frisørbesøk kan framstå som Marie Antoinette for dei der halvert inntekt vil bety hus på tvangsauksjon.

Men dette var vel ein tråd om prioriteringar?

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 09:01   #168
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes selv jeg har svært lite sko og dette er mitt minimum (sånn mens vi har sivilisasjon)

Trackingsko til å gå til jobb uansett sørpevær
Vinterstøvler for 15 kalde og mindre
Tre par finsko: røde, svarte og brune
To par sandaler
Høye og lave støvletter
Joggesko innendørs
Joggesko utendørs
Tresko
Støvler, seilerstøvler, høye skogstøvler, hagestøvler
Tøfler til å jobbe i
Varme tøfler til å sitte og varme seg i
Skisko
Slalåmstøvler
Skøyter

Guri, det er jo kjempemye!

Men du bytter vel ikkje ut alle desse kvart år?
Eg har mindre sko enn deg, og mesteparten av dei eg har har eg hatt i årevis. Skiskoa mine er f.eks 15 år gamle og vinterstøvlane ca 5 år.

Gammel 30-10-13, 09:06   #169
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dersom vi hadde fått halvert inntekta hadde vi sagt opp SFO-plassen for fjerdeklassingen som strengt tatt ikkje treng den lengre og solgt den eine bilen. Og så måtte begge to sagt opp parkeringsplassane på jobb (som vi betaler til sammen 18000 i året for!) og begynt å ta bussen til jobb.
Og så kunne vi auka nedbetalingstida på lånet litt slik at avdraga kvar månad blir mindre. Det trur eg Statens pensjonskasse haddt gått med på uten problem sidan vi i utgangspunktet valgte 15 års nedbetalingstid, så vi kan sikkert auke til 20 eller 25.
Med desse grepa trur eg vi skulle klart oss greit uten å stramme inn på innkjøp av klær og mat og opplevelsar.

Gammel 30-10-13, 09:34   #170
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har flere sko enn jeg trenger. Det er sikkert et miljøaspekt med det også. Men først og fremst, økonomimessig, er problemet at jeg kjøper dyre sko. Fordi jeg har råd til det. Og det er lett å fikse, hvis man får dårlig råd.

Jeg trenger antagelig ikke å kjøpe ett par sko til meg selv på tre år, hvis jeg må stoppe.

Men det er også min klart største last. Jeg kjøper ikke mye klær eller sminke, og absolutt ikke nips og pynt. Jeg har sofa fra 2003.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 09:48   #171
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg listet opp en rekke med sko til ungene, men jeg mener bestemt at de trenger, støvler, vintersko, joggesko, skisko og skistøvler. De har ikke mange av hver sort, og får slett ikke nye hvis de kan presse seg inn i de gamle.

Selv må jeg bare med skam melde at jeg sikkert har 35 skopar, men noen av dem er kraftig utdaterte, jeg er bare dårlig på å kaste. Jeg synes miljøaspektet er verre enn økonomiaspektet når det gjelder skoene, for jeg har råd til dem. Prøver å skjerpe meg, da.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 09:50   #172
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde under halve inntekten vi har nå da vi kjøpte hus. At vi i det hele tatt turde den gangen skyldes jo at vi visste at den lave inntekten var en forbigående fase. Men jeg tror likevel at vi ville klart å beholde huset med halv inntekt. Vi ville bare stoppet all planlagt oppussing. Vi har gjort det som må gjøres. Det vi gjør nå er ting vi gjør fordi vi har lyst og som vi kan utsette.

Vi ville solgt bilen. Den er en luksus, vi bor sånn til at vi kunne klart oss med bilringen.

Jeg ville kjøpt mindre klær og jentene ville ikke lenger fått de unødvendige, men hyggelige klesplaggene.

I hovedsak ville jeg måtte kutte på alle små innkjøp som er hyggelige, men unødvendige. Jeg tenkte på dette i går. Jeg var innom Body Shop og kjøpte en håndkrem til å ha på kontoret. Den var på salg, men kostet likevel 100 kroner. Det er sånn jeg ikke ville gjort for noen år siden. Da ville jeg hatt noe enklere fra matbutikken.

Jeg vet at vi kan klare oss på mye mindre enn det vi har i dag. Jeg håper at vi slipper det igjen. Jeg synes at det er vidunderlig å ha et økonomisk overskudd å gå på.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 09:55   #173
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Candy.. Er 10 år gammel sofa gammelt?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 10:01   #174
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Hvis man ønsker aktive unger som bruker uteomgivelsene er sko noe av det jeg mener er viktig å bruke penger på. Det og gode uteklær til dårlig vær.
Med det mener jeg:

1. Skisko (og her betyr det dyre skisko som kombisko, som man både kan gå klassisk og skøyting med). Her arves det om mulig.
2. Slalomsko (arver mest mulig)
3. Vintersko + et par viking thermo til skift, det blir vått når det er lek timesvis ute, selv om det er goretex
4. Goretex overgangssko, helst istedet for støvler
5. Skikkelige joggesko
6. Et par vår/sommer/høst-sko som er penere enn joggesko, joggeskoene som brukes mye blir ofte både slitt og litt tåfislukt i. Disse kan også brukes som pensko.
7. Sandaler
8. Innesko til skolen
9. Inne-joggesko
10. Skøyter

Dette blir totalt ca 6000 kr, om vi regner med arv på ene par skiskoene. Jeg liker ikke at sko som skal brukes mye arves, så joggesko, vintersko og slikt blir ikke arvet. Jeg syns ikke dette over her er veldig veldig mye sko, for oss er dette egentlig det vi mener at de trenger. Vi har 3 barn, og de to eldste vil gjerne ha flere vanlige sko (converse osv), men er ikke så interessert i skøyter og slalomsko. Og nå er de blitt så store at de ikke vokser i bena lenger og da går skobudsjettet ned selv om de gjerne vil ha dyrere sko, for de trenger ikke nye sko SÅ ofte.

Dette er ikke noe jeg ville spart på først, for å si det sånn. Hvilke inneklær som kjøpes er mindre viktig, og det er mye annet stæsj vi kan knipe inn på først.

Gammel 30-10-13, 10:12   #175
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Men du bytter vel ikkje ut alle desse kvart år?
Eg har mindre sko enn deg, og mesteparten av dei eg har har eg hatt i årevis. Skiskoa mine er f.eks 15 år gamle og vinterstøvlane ca 5 år.

Mine skisko hadde 20-års jubileum i fjor. Jeg fikk de når jeg var 14. Jeg vurderer å spandere på meg noen nye i år.

Jeg har ikke så mange sko. Men jeg bruker de til de blir utslitt, så jeg kjøper jo ganske ofte sko likevel. En venninne har en million par sko, men de blir jo ikke utslitt, så hun handler ikke oftere enn meg likevel.

Jeg har ingen planer om å regne sammen ungenes skoforbruk. :struts:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 10:23   #176
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hehe. Det tenkte jeg også. Vår er fra 2001, og jeg tenker fortsatt på den som ny. Den er ganske tidløs da og av god kvalitet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 10:29   #177
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg synes at det er vidunderlig å ha et økonomisk overskudd å gå på.

Ja, det synes jeg også, det var deilig den tiden jeg hadde det. Da kunne jeg være mer spandabel med det voksne barnet også. Det har jeg dessverre ikke råd til nå, men nå tjener han mer enn mor si, på den annen side har jeg fått barnebarn...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 10:37   #178
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte ein sju år gammal på finn, den er ikkje "gammal".

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-13, 11:21   #179
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Klart, man kan jo bruke det man har. Snakka med en venninne om dette. Hun mente nemlig de hadde dårlig råd. Jeg klarte ikke å dy meg å måtte realitetesorientere henne noe og da var hun enig gitt; det er overforbruk som gjør at de føler at de har dårlig råd, ikke lav inntekt. Følte meg litt sur først når hun mente de hadde dårlig råd; De har nyopp-pussa hus, to biler hvorav den ene er nykjøpt, båt, hytte unner bygging og de kjøper det de vil av klær, sko, mat, hobbysaker når de vil, har fritidsaktiviteter som koster for alle fire familiemedlemmer samt reiser på ferier 2-3 ganger i året. Men for de føles det som dårlig råd siden pengene tar slutt når måneden nærmer seg slutten. For meg er det heller overforbruk. Men, igjen, det er ganske subjektivt hva som oppleves som dårlig råd og ergo er det vel også naturlig at man prioriterer ulikt.

Jeg føler forresten av vi har ok råd nå selv om vi sliter noe med alt som er ekstra, det er for at det har vært verre og fordi jeg føler vi prioriterer riktig for oss: At vi har middag hver dag og at jeg heller klarer meg med mindre klær/sko/ikke frisør. Prioriteringer hele veien, sånn er det bare. (nå har jeg for ente gang søkt på større stilling så får vi se om jeg får napp)

Gammel 30-10-13, 11:36   #180
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Ikke gammelt, men ikke spesielt nytt heller. Det er mange som bytter sofa, og øvrig interiør, oftere enn det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:09.