|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?
Det du skriver om bil er relevant der man kan komme seg til jobb uten bil. |
|
|
|
|
|
#162 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Men er det mykje omtale av stæsj i denne tråden da?
|
|
|
|
#164 |
|
can-jur
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Og sko. Hvor mange par sko trenger man egentlig?
|
|
|
|
#165 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg synes selv jeg har svært lite sko og dette er mitt minimum (sånn mens vi har sivilisasjon)
|
|
|
#166 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Eg trur utgangspunktet har veldig mykje å seie for kva "halvert inntekt" vil bety. For ein del som allereie slit med å få ting til å gå rundt og allereie prioriterer hardt, vil halvert inntekt vere eit stort problem. For ein del vil halvert inntekt bety å skjære til beinet. Og for ein del vil halvert inntekt bety å fortsette å leve som før, men utan alle restaurantbesøka og magasinene. Men eg skjønner at, litt avhengig av utgangspunkt, det å seie at halvert inntekt betyr at eg halverer antal restaurant- og frisørbesøk kan framstå som Marie Antoinette for dei der halvert inntekt vil bety hus på tvangsauksjon.
|
|
|
|
#168 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Men du bytter vel ikkje ut alle desse kvart år?
|
|
|
#169 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Dersom vi hadde fått halvert inntekta hadde vi sagt opp SFO-plassen for fjerdeklassingen som strengt tatt ikkje treng den lengre og solgt den eine bilen. Og så måtte begge to sagt opp parkeringsplassane på jobb (som vi betaler til sammen 18000 i året for!) og begynt å ta bussen til jobb.
|
|
|
#170 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg har flere sko enn jeg trenger. Det er sikkert et miljøaspekt med det også. Men først og fremst, økonomimessig, er problemet at jeg kjøper dyre sko. Fordi jeg har råd til det. Og det er lett å fikse, hvis man får dårlig råd.
|
|
|
#171 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg listet opp en rekke med sko til ungene, men jeg mener bestemt at de trenger, støvler, vintersko, joggesko, skisko og skistøvler. De har ikke mange av hver sort, og får slett ikke nye hvis de kan presse seg inn i de gamle. |
|
|
|
|
|
#172 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Vi hadde under halve inntekten vi har nå da vi kjøpte hus. At vi i det hele tatt turde den gangen skyldes jo at vi visste at den lave inntekten var en forbigående fase. Men jeg tror likevel at vi ville klart å beholde huset med halv inntekt. Vi ville bare stoppet all planlagt oppussing. Vi har gjort det som må gjøres. Det vi gjør nå er ting vi gjør fordi vi har lyst og som vi kan utsette. |
|
|
|
|
|
#174 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Hvis man ønsker aktive unger som bruker uteomgivelsene er sko noe av det jeg mener er viktig å bruke penger på. Det og gode uteklær til dårlig vær.
|
|
|
#175 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Mine skisko hadde 20-års jubileum i fjor. Jeg fikk de når jeg var 14. |
|
|
|
|
|
#177 |
|
heimføing
|
Ja, det synes jeg også, det var deilig den tiden jeg hadde det. Da kunne jeg være mer spandabel med det voksne barnet også. Det har jeg dessverre ikke råd til nå, men nå tjener han mer enn mor si, på den annen side har jeg fått barnebarn... |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Librocubicularist
|
Vi kjøpte ein sju år gammal på finn, den er ikkje "gammal".
|
|
|
|
#179 |
|
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Hva prioriterer man bort ved dårlig råd?Klart, man kan jo bruke det man har. Snakka med en venninne om dette. Hun mente nemlig de hadde dårlig råd. Jeg klarte ikke å dy meg å måtte realitetesorientere henne noe og da var hun enig gitt; det er overforbruk som gjør at de føler at de har dårlig råd, ikke lav inntekt. Følte meg litt sur først når hun mente de hadde dårlig råd; De har nyopp-pussa hus, to biler hvorav den ene er nykjøpt, båt, hytte unner bygging og de kjøper det de vil av klær, sko, mat, hobbysaker når de vil, har fritidsaktiviteter som koster for alle fire familiemedlemmer samt reiser på ferier 2-3 ganger i året. Men for de føles det som dårlig råd siden pengene tar slutt når måneden nærmer seg slutten. For meg er det heller overforbruk. Men, igjen, det er ganske subjektivt hva som oppleves som dårlig råd og ergo er det vel også naturlig at man prioriterer ulikt.
|
|
|
#180 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Ikke gammelt, men ikke spesielt nytt heller. Det er mange som bytter sofa, og øvrig interiør, oftere enn det.
|
![]() |
|
|