|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Samme kommune som Senora, andre skoler. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
heimføing
|
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Klassetrinnet "vårt" skal på leirskole en uke. Helt gratis for oss, bortsett fra 200,- i lommepenger. De blir busset til og fra, og det er hele ni lærere og assistenter med de trettifem elevene, så ingen foreldre trengs. Skal sies at det er noen funksjonshemmede elever blant dem da, derfor høy ansatt-tetthet. Veldig fornøyd med skolen/kommunen som betaler dette for syvende trinn. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!
Samme her, bare uten lommepengekrav, og med noen færre lærere. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Sånn var leierskolen her også. Færre barn, og bare en lærer. Pluss en forelder, han reiste frivillig og det kostet ingenting bortsett fra feriedager. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!6-7. Klasse har gratis leirskole her også. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her også. I min tid måtte vi spare via skolesparing til å finansiere leirskolen, så jeg er veldig glad det er gratis nå.
|
|
|
#7 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2014
![]() |
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!10.trinnet hos oss skal på utenlandstur i høstferien. Ingen lærere er med, kun foreldre. Turen koster rundt 7000 + lommepenger, og det arrangeres ulike dugnader for å skaffe penger. Hver elev får det de klarer å samle inn selv. Ingen felleskasse. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
heimføing
|
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Adrenalina, det opplegget der synes jeg ikke er greit. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Sukk. I dag kom klassetur i 10. opp som tema ved middagsbordet. Ungene har akkurat begynt på ungdomsskolen, og kontaktlærere til Herremannen hadde tatt opp temaet i klassen og fortalt om hva den forrige klassen hennes gjorde. Jeg kjente at jeg ble vrang. Men jeg får vel prøve å forholde meg rolig fram til foreldremøte; der blir det vel sikkert en viktig sak.
|
|
|
#10 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Jeg tror det varierer fra kommune til kommune, gjør det ikke? En av skolene min eldste var sammen med på leierskole fikk bare være der i to dager, de andre var en uke. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Jenta mi var fra mandag til fredag.
|
|
|
#12 |
|
Off the map.
|
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Jeg synes det er helt vilt med turer til 7000 + 7000 for foreldre + at de må bruke en uke av ferien sin på dette. For mange vil det uansett ikke være aktuelt og noen kanskje dropper ferie med resten av familien sin for å få til dette.
|
|
|
#13 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Vi gikk forresten over Besseggen på ungdomsskolen. Fantastisk tur!
|
|
|
#14 |
|
heimføing
|
Den nyeste og flotteste er etter sigende Rabothytta på Helgeland. Til og med jeg fikk lyst å dra dit, når jeg så bilder på nett. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
lettere utlada
|
For oss hadde dette scenarioet vært HELT uaktuelt. Det hadde da blitt 21000 å betale for en klassetur...yeah right!!
|
|
|
#16 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Da jeg gikk på ungdomsskolen var vi på utveksling hos en skole i en annen landsdel, som bodde svært annerledes enn oss, og sov hos dem. 3 netter. Kjempespennende!
|
|
|
#17 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Ulempen med fjelltur er at det fremstår som gratis. Det kreves en del utstyr og da er man avhengig av noen man kan låne av. Ikke alltid like lett. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Off the map.
|
Ja, det er sant. Jeg skjønner at det ikke er lett, men det må gå an å gjøre det billigere enn i eksempelet her i alle fall.
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
Det er sant. Prisen for en god sovepose, underlag, skikkelige fjellsko og annet nødvendig turutstyr tangerer fort prisen på en London-tur, hvis man ikke har noe av dette tilgjengelig eller har mulighet til å låne. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!Vi har gratis fjelltur med overnatting ei natt i niende i vår kommune. Da jeg dro med mine måtte jeg snakke med hver enkelt om påkleding og utstyr og lånte bort både mannens, sønnens og datteras fjellsko. Det er ikke gratis med fjelltur og det er veldig tydelig hvem som har råd til utstyr og hvem som ikke har. For de det gjelder er penger penger om de må betale sko og sovepose eller flybillett. |
|
|
|
![]() |
|
|