|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Nå har jeg laget pinnebrøddeig til minsten. Håper han får brukt det i dag da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?
Ja det er like travelt hvert år, men avslutninga til to trinn kommer ikke på samme dag hvert år, var det jeg mente.
![]() |
#163 |
kamerat
|
Jeg har også gått småsnurt hjem med knapt påbegynte ekstremt gode kaker fra flere skoleavslutninger.
![]() |
#164 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?For meg er kakejåleri når man føler trang til å rynke på nesen/himle oppgitt/tenke sitt om andres posekaker. At noen som liker å bake lager hjemmelagede alternativ er da bare hyggelig.
![]() |
#165 |
Glamorøs
|
Den kaka er faktisk innmari god.
![]() |
#167 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg foretrekker en Torokake foran en Pascal-kake, any day, og jeg har spist mange kaker fra Pascal.
![]() |
#168 |
Yes, we can!!
|
Ser du virkelig forskjell?
![]() |
#169 |
Ser lyst på livet
|
Hvorfor skal ikke FAR bake noe barna kan være stolte av da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Glamorøs
|
Nei, jeg syns jo selvfølgelig Pascals formaning er helt på jordet. Jeg har tross alt barn selv, og vet hva som forsvinner fra kakefatet. Du trenger ikke fortelle meg det, altså.
![]() |
#171 |
Yes, we can!!
|
Nei, den var til Pascal, ikke til deg.
![]() |
#172 |
kamerat
|
Så klart man smaker forskjell. Det er jo ikke noe vanskelig å bake en bedre kake enn torolangpanna, det er bare å ha bedre ingredienser i, det. :nobrainer: Men som flere ganger påpekt over her, dette er ikke noe forum hvor det er noe vits i å eksellere med subtile smaker.
![]() |
#173 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg syns jo alle langpannekaker smaker ganske traurig, da, så jeg bryr liksom ikke smaksløkene mine med å skille mellom "litt traurig" og "veldig traurig".
![]() |
#174 |
Glamorøs
|
Jeg er jo veldig glad i Pascal og bruker kokeboken hans mye, og har brukt sitronoppskriften en hel masse, men han er virkelig på bærtur her altså. Hiawata syns alt som er mousse og gele er superekkelt, og er ikke stor fan av kakene han selger i sjappene sine. Fryktelig ironisk at han, som mannlig baker, gir råd til mor må jeg si.
![]() |
#175 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Akkurat den posekakediskusjonen gidder jeg ikke engang å forholde meg til. Det er en kunstig problemstilling som har oppstått fordi avisene har hatt lite å skrive om, og graver opp noen de kan intervjue, som har motstridende synspunkt. For de aller fleste er det helt uproblematisk, enten folk nå kommer med posekake eller om de lager fra bunnen av. Det kommer vel i samme kategori som de som mener masse om hvor farlig det er for barn å få hjerte- og stjerneformede agurkskiver på brødskivene og druer på spyd i matpakka i ny og ne, fordi det legger press på andre mødre og gjør barna kresne. Egentlig ingen som bryr seg, helt til en eller annen journalist intervjuer en eller annen "ekspert" i mangel på noe bedre å skrive om, og et par bloggere får oppmerksomhet fordi de mener det motsatte, og dermed har vi liksom fått en stor og landsomfattende "matpakkediskusjon".
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 20-06-16 kl 14:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Borte
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg blir mest irritert av at Toro lurer oss til å spare fire minutter pr. kake. Har jeg først tatt frem bakebollen og likevel må måle opp væske og olje, så er det liksom veldig kort vei til å putte oppi mel, kakao, sukker og bakepulver selv. Jeg ser bare ikke vitsen med de posene, bortsett fra at Toro skal ha åpenbart skal ha sitt.
![]() |
#177 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?Jeg vet ikke hva det er, men jeg sliter med å få til muffins. Jeg har prøvd masse oppskrifter, og synes likevel at de ofte ikke blir noe særlig. Toros muffins blir alltid vellykket, er stort sett bare en unnskyldning for masse pynt (ypperlig sysselsetting av mindre barn) og har den store fordelen at de er glutenfrie. Så med veldig lite arbeid for meg selv har jeg ordnet noe som alltid er populært på kakebordet og skaffet meg et ufortjent godt rykte som en som er veldig omtenksom mot glutenallergikere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Sommeravslutning. So last year?For meg er det som sparer tid og krefter forberedelsene som ligger i å finne frem ting og oppskrifter man vanligvis ikke bruker. Sjekke at man har det som trengs, lure på oppskrift, huske at stemmer det, det skulle piskes sånn, ja... Det er det rett-fremme i Toro som apellerer til meg, ikke tidsbesparelsen.
![]() |
#179 |
Yes, we can!!
|
![]() |
|
|