|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Absolut ateist
|
![]() DødsstraffJeg kikket innom VG og der var det en artikkel om at fem fanger skal henrettes i Texas innen måneden er omme.
![]() |
#2 |
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DødsstraffHelt sykt spør du meg, personlig er jeg helt og holdent i mot dødsstraff. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: DødsstraffSprøtt! |
![]() |
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Hjemme
![]() |
![]() Sv: Dødsstraff
Så alle som har en annen mening enn deg tenker på en forskrudd måte? Slik tolker jeg denne uttalelsen.
![]() |
#5 |
Helt konge
|
Jeg tror vel mer det er det at Sitron mener det er forskrudd å ta livet av andre uansett? Det er jeg absolutt enig med henne i! Det er forskrudd å mene at det er greit å ta menneskeliv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
Det var en litt snodig måte å tolke hva Sitron sa, siden hun faktisk sier noe helt annet.
![]() |
#7 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DødsstraffDødsstraff strider imot alt i meg. Synes det er hårreisende, og da ligger det i sakens kjerne at jeg også mener at de som er for er helt forskrudde på dette punktet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
#9 |
Aktiv
![]() |
Er det? Hvordan tolker du dette, da?
![]() |
#10 |
flisespikker
|
For dødsstraff, eller for at USA avskaffer dødsstraff?
![]() |
#12 |
flisespikker
|
Ja, jeg tror enda jeg har til gode å møte noen som er for dødsstraff i alle tilfeller, helt uavhengig av forbrytelse og omstendighet.
![]() |
#13 |
Aktiv
![]() |
Straff kan umulig være lik i alle tilfeller, enten man er for eller imot dødsstraff, så det er kanskje ikke så rart at du har det til gode
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DødsstraffHadde noen gjort barna mine eller noen jeg er glad i noe riktig vondt eller myrdet noen jeg er glad i, så tror jeg ikke ønsket om dødsstraff hadde vært utenkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
kamerat
|
Jeg har ingen problemer med å si at jeg synes det er forskrudd å være tilhenger av institusjonalisert mord.
![]() |
#16 |
flisespikker
|
Ikke sant? (Uten at man av den grunn trenger å mene at alle som mener noe annet enn en selv på alle andre områder nødvendigvis er forskrudde.) For å sitere Terry Pratchett, som jeg jo ofte og gjerne gjør: "He was aware that a wise man should always respect the folkways of others, to use Carrot's happy phrase, but Vimes often had difficulty with this idea. For one thing, there were people in the world whose folkways consisted of gutting other people like clams and this was not a procedure that commanded, in Vimes, any kind of respect at all." (The Fifth Elephant)
![]() |
#18 |
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: DødsstraffJeg kan ikke tenke meg at det utvalget er representativt for Norges befolkning, nei. Og godt er det!
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: DødsstraffJeg er mot dødsstraff, uansett forbrytelse. At de aller verste, mest uhelbredelige kriminelle får en skikkelig kummerlig fengselstilværelse derimot, det er jeg mer positiv til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: DødsstraffHæ? Nå ble jeg faktisk overrasket. SÅ mange for dødsstraff i 2007?
![]() |
|
|