|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tåler regn
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Klart at det til tider er slitsomt, og vi har bare 1 på snart 3år. Hun er en aktiv jente. Som regel er det vel igrunnen ikke hun som gjør meg så sliten. Men det at jeg har vært på jobb hele dagen med masse stress, og egentlig hadde trengt en time for meg selv før alt mas med middag, leking, bading og legging. Så jeg velger å legge skylden på jobben |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Viking F.K !!
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg syns generelt ikke det er slitsomt med barn
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Det siste året har jeg vært så sliten så lenge at jeg periodevis har måttet overbevise meg selv om at det "selvsagt er verdt det". Det skyldes i hovedsak to ting: voldsomme utbrudd av sjalusi fra Frøknas side da Blobben ble født: hun tok ut alt hun aldri hadde tatt ut av trass og opprør, hele kvoten fra de første fire årene, og spilte dem ut over en seksmånedersperiode, og det var både vondt og utmattende.
Ekstrovert og avhengig av alenetid. :bidrar til statistikken: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
<*(((<
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg har vært ganske sliten siden nummer to ble født i januar, men er usikker på om alt kan skrives på "barnekontoen". En ting er at vi fikk en dårlig start med 3 måneder på sykehus for lillesøster, strikkball mellom sykehus og forsøk på normalt familieliv med storesøster var en slitsom periode (men alt i alt en kort periode, all medfølelse til dere som har lange sykehusopphold). Og når vi så kom oss hjem og kunne starte på "det normale livet" var det lite overskudd til runden med nattevåk, som ble forverret av lillesøsters mageproblemer. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ssscccuphersfantassschisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg synes ikke det er slitsomt å ha barn. Nå har jeg bare en, og han har jo ikke fylt ett år enda engang (så jeg har kanskje ikke noe jeg skulle sagt enda |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Borte
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg er litt sliten nå etter å ha feiret Veslas femårsdag i tre dager til ende, men ellers syns jeg sant og si ikke at det er spesielt slitsomt å ha barn. Jenta mi er enebarn og har alltid vært veldig grei å ha med å gjøre. Det er ingenting å bli sliten av. Jeg blir sliten av helt andre ting og ungen min gir meg energi fremfor å ta den i fra meg.
|
|
|
#8 |
|
Har laget seg en tittel
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg synes ikke det er så slitsomt nå lenger. Jeg har dager der jeg er sliten, men stort sett så stortrives jeg i mammarollen.
|
|
|
#9 |
|
ctrl+z
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?(Har bare lest hovedinnlegget)
|
|
|
#10 |
|
Det norske
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg synes ikke det er spesielt slitsomt med to barn. Iallefall ikke pr. idag. Nå er jo minstemann bare 3 måneder, så det kommer sikkert dager som er mer aktive enn dette. 3-åringen begynner å bli såpass stor, at han forstår mye mer og han kan vente litt og sånn. Så det går rundt.
|
|
|
#11 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg syns det var utrolig slitsomt å ha barn tidligere, fikk ikke nok søvn, hektiske morgener og travle kvelder, mye mas og jeg ble fortere sint enn jeg egentlig ville. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
kamerat
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Mer om introverter og ekstroverter: Mannen, jeg og storesøster er alle temmelig introverte, mens lillesøster ser ut til å være temmelig ekstrovert. Det er ikke tvil om at jeg synes det er mest slitsomt å være sammen med lillesøster, i den forstand at hun stjeler mye mer av mitt personlige rom og mine stunder for meg selv (nå er hun ikke bare ekstrovert, men også dramatisk anlagt og sta som et esel, så det kan jo diskuteres hva det er som gjør utslaget
|
|
|
#13 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Introvert og ekstrovert?
|
|
|
#14 |
|
intro
|
|
|
|
|
#15 |
|
Epikur
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg er ekstrovert, med en introvert følemor. Det har vært helt jævlig i perioder, ettersom hun overhodet ikke kan lese meg eller forstå hvor jeg henter energi eller hva jeg liker. Jeg har en introvert mann og et ekstrovert barn. Men behov for alenetid har vi alle sammen.
|
|
|
#16 |
|
Ringskrømt
|
Samme lurte jeg på. Sist redigert av Skremmern : 15-10-07 kl 15:11. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Textrovert
|
Sv: Synes du det er slitsomt å ha barn?Jeg skjønte ikke innlegget ditt, jeg, Skremmern. Skulle det være en kommentar til introvert versus ekstrovert?
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Det var da vel bare en fortsettelse på hva man foretrekker å gjøre med barn, eller etter å ha fått barn, var det ikke?
|
|
|
#19 |
|
Textrovert
|
Ok, jeg misforsto.
|
![]() |
|