Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hva synes dere om Facebook?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-09, 11:24   #161
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva synes dere om Facebook?

Ikke rart om vennelista daler når du har lagt til folk du ikke kjenner.
Mulig de sletter deg fra lista si når de helst vil bare ha folk de kjenner der kanskje?

Min liste daler ikke, tvert i mot.
Det har vært stille en stund, plutselig i vinter er det mange flere som har registrert seg.

Jeg har også slettet endel brukere fra min liste fordi jeg ikke føler at de passer inn der.
(F.eks. folk jeg har blitt kjent med via nettet, men ikke har noe kontakt med lenger.)

Gammel 19-01-09, 11:27   #162
oh hvite lakenrumpe
Fullverdig medlem

oh hvite lakenrumpe sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Møre og Romsdal
oh hvite lakenrumpe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Ikke rart om vennelista daler når du har lagt til folk du ikke kjenner.
Mulig de sletter deg fra lista si når de helst vil bare ha folk de kjenner der kanskje?

Min liste daler ikke, tvert i mot.
Det har vært stille en stund, plutselig i vinter er det mange flere som har registrert seg.

Jeg har også slettet endel brukere fra min liste fordi jeg ikke føler at de passer inn der.
(F.eks. folk jeg har blitt kjent med via nettet, men ikke har noe kontakt med lenger.)

Jammen de har jeg jo slettet selv da jeg fant ut hvor teit det var
så det er gamle klassevenner både fra vgs og høyskolen som sletter seg nå - folk som jeg VET ikke har slettet eller "bannet" meg

oh hvite lakenrumpe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 11:33   #163
Travolta
Erfaren

Travolta sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Kjedelig! Dessuten er det ikke noe gøy med den gode, gammeldagse sladringen lenger. Når venninnegjengenmøtes, så er det jo ikke vits i å komme med nyheter lenger - for alle har fått det med seg på Facebook allerede.

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 14:36   #164
S&U
Nybegynner

S&U har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg godtok alt i begynnelsen, men nå trykker jeg bare avslå/ignorer på alt som jeg ikke har en ordentlig interesse av!

Syns det er et fint sted å holde kontakten med gamle kjente, men er ikke veldig aktiv der akkurat...

S&U er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 17:57   #165
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er somregel innom og titter hver dag, mest fordi jeg er så nysgjerrig ...

Det er hyggelig å finne venner man ikke har hatt kontakt med på lenge, "se" og høre hvordan de har det.

Sletter fjaset, men setter pris på en kommentar i ny og ne. Noe som er personlig.

Gammel 19-01-09, 17:59   #166
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Jeg er somregel innom og titter hver dag, mest fordi jeg er så nysgjerrig ...

Det er hyggelig å finne venner man ikke har hatt kontakt med på lenge, "se" og høre hvordan de har det.

Sletter fjaset, men setter pris på en kommentar i ny og ne. Noe som er personlig.

Og med det samme ...: Det jeg misliker med FB er at man "måles" i hvor mange venner man har ...
'Har du bare x antall venner'?
Hvor mange har egentlig 738 venner??

Gammel 19-01-09, 19:13   #167
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Trond Giske.

Gammel 19-01-09, 19:59   #168
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Trond Giske.

Men kjenner'n alle???

Gammel 19-01-09, 20:03   #169
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Meg også?

Gammel 19-01-09, 20:08   #170
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Men kjenner'n alle???

Spiller ingen trille, så lenge han blir invitert.

Gammel 20-01-09, 01:32   #171
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Meg også?

Nei, du er da der!

Gammel 21-01-09, 15:46   #172
Dååris
Aktiv

Dååris sin avatar

Hvor: Sarpsborg
Dååris er litt kulDååris er litt kul
Standard

Jeg er en ganske hyppig bruker av facebook.

Jeg er ikke så opptatt av alle "aktivitetene" der, men unormalt sosial som jeg er, trives jeg med å komme i kontakt med folk, prate med folk, vekke til live vennskap, holde ved like, etc.

Jeg bruker en del "kommenter status". På den måten kommer jeg i en mini- dialog (trialog med de vennene som har noe spennende akkurat den dagen. Vi har grupper via skolen, sånn at vi i klassen kan dele info og diskutere fag etc, samt fester, arr. osv.

For meg er det rett og slett et kontaktverktøy.
Og, du vet, sånt er hva man selv gjør det til!

Dååris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 15:58   #173
Malus
lurer

Malus sin avatar

Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Liker Facebook
Mye jeg hadde gått glipp av uten den. Ikke alle vennene mine jeg ser så ofte, og med FB så holder vi kontakt på et vis.

Gammel 21-01-09, 16:02   #174
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg liker Facebook ganske godt, jeg bruker det som en slags miniblogg, fører lister over bøker jeg leser osv., tar tullete tester og utveksler meldinger med en del venner og kjente – jeg har mer kontakt med en del folk jeg liker veldig godt, enn jeg ville hatt uten Facebook. :lat nettjunkie: Heldigvis har jeg stort sett ingen på listene mine som sender meg masse tull, og gjør de de, ignorerer jeg.

Sånn gjør jeg også (bortsett fra det der med bøkene ).

Gammel 21-01-09, 16:52   #175
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Og med det samme ...: Det jeg misliker med FB er at man "måles" i hvor mange venner man har ...
'Har du bare x antall venner'?

Fnis.
Det er bare fjortiser som måler hverandre etter antall venner, vel?

Gammel 21-01-09, 17:09   #176
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Fnis.

Fysj, ja.
Dessuten, har en person flere hundre venner vet man som regel at de er venner med alt og alle.

Andre av oss siler litt.

Jeg bruker facebook aktivt, og mye av sosiale aktiviteter arrangeres via FB.
Har fått mer kontakt med folk jeg var mye sammen med tidligere, og det er kjempekoselig.
(Dessuten er det helt genialt for meg som har bodd i utlandet, finner jo igjen klassekamerater jeg ellers ikke ville ant hvor i verden befant seg.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 18:34   #177
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Meningsløst fjas som jeg aldri har orket å bry meg med. Dessuten er den avtalen du godtar noe av det mest tvilsomme jeg har vært med på.
Vil jeg ha kontakt med gamle kjente igjen så ringer jeg. Telefon liksom.

Gammel 21-01-09, 20:58   #178
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Fnis.

Ja, det er jo det ...

Gammel 23-01-09, 21:36   #179
Jackie
Nybegynner

Jackie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av iBam, her.

Syns det er morsomst å følge med på gamle kjentes liv.... Får fnatt av alle applikasjoner av ymse slag

Enig! Applikasjoner er

Jackie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 09:13   #180
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Jeg har visst meldt meg på jeg også.
Irriterende, men siden alle i vennegjengen avtaler møter og konserter der har jeg ikke noe valg.

Emneord
facebook

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.