Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva slags type troll er best og hva slags er verst?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-10, 19:06   #1
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags type troll er best og hva slags er verst?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ville vel moderert(!) til "Hvis det plager deg at noen ikke tror på historien din: (...)". Enig med kie i at man ikke skal føle seg forpliktet til å slutte å fortelle ting fordi noen stiller seg tvilende - men jeg tipper jo at det ikke var det HP mente å kreve, heller.

Jeg mente det slik jeg skrev det: «slutt å fortelle den hele tiden».

Typisk for mange troll er at de tar veldig mye plass med sin historie; om noen andre poster sin historie, så kan du banne på at trollet har det verre, mye verre (eller bedre). Troll henter inspirasjon fra andres motgang. Mange troll av "type 3" vil ha masse sympati og oppmerksomhet, mest av alle.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 19:10   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Jeg mente det slik jeg skrev det: «slutt å fortelle den hele tiden».

Typisk for mange troll er at de tar veldig mye plass med sin historie; om noen andre poster sin historie, så kan du banne på at trollet har det verre, mye verre (eller bedre). Troll henter inspirasjon fra andres motgang. Mange troll av "type 3" vil ha masse sympati og oppmerksomhet, mest av alle.

Det der var vel egentlig et veldig bra kriterie for å gjenkjenne et. Muligens også på et tilstrekkelig tidlig stadium til at man ikke er så engasjert.

Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 00:44   #3
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Og her har jeg hoppet over denne tråden et helt døgn fordi jeg trodde den handlet om Troll-dresser for de liker jeg nemlig ikke!

Gammel 16-02-10, 02:37   #4
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jah! *stempler*

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 02:42   #5
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jah! *stempler*

Siterer for å dokumentere at det er stemplet.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 02:43   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vanvittig dårlig på å lukte meg fram til Troll, og skjønner det ikke før noen forteller meg det :dom:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 04:25   #7
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, dette er andre trolletråden (som jeg har sett) på Kun Kort Tid, betyr det at det er et troll her inne .

Jeg tror muligens jeg bare hadde tenkt at troll var underholdning, for jeg tror ikke jeg klarer å engasjere meg nok i enkeltpersoner på nett til at jeg hadde latt meg rive så følelsesmessig med at det ble problematisk. Tror jeg da, jeg har jo ikke vært i en situasjon hvor jeg har blitt trollet med, meg bekjent. Ikke for det, jeg hadde nok vært alt for sløv til å oppdage sånn, iom at jeg har fullstendig gullfiskhukommelse mht til nick og deres liv. Det hender at jeg tenker "det var da voldsomt" noen ganger, men hvis noen hadde spurt meg om hvorfor, så hadde jeg vært blank mht hvem, hva og når.

Troll i RL må jo være hakket verre, men er det virkelig mennesker som klarer å lyve på seg et falskt liv i RL?? Jeg kan se at det kan skje på nettet - jeg kunne jo feks vært ei som ikke bodde i USA, men i stedet satt som nattevakt et eller annet sted og faket at jeg var i en annen tidssone. Men det hadde jo vært litt vanskelig å fake et liv som desperat housewife i RL .

Men altså - er dette grov hinting om at Noen her inne troller . Prikkediprikk meg om det er noen jeg koser med her inne.

Gammel 16-02-10, 08:46   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Ok, dette er andre trolletråden (som jeg har sett) på Kun Kort Tid, betyr det at det er et troll her inne .

Jeg tror muligens jeg bare hadde tenkt at troll var underholdning, for jeg tror ikke jeg klarer å engasjere meg nok i enkeltpersoner på nett til at jeg hadde latt meg rive så følelsesmessig med at det ble problematisk.

Men du har hatt litt kontakt med Pelen, som bor i USA? Litt sånn felles utveksling av gode råd og hjelp og sånn?
Hva om du fikk enda bedre kontakt med Pelen, du lettet ditt hjerte vedr. barnas problemer på amerikans skole og hjemlengsel, du blir gradvis mer og mer personlig fordi du føler at du faktisk har fått en ny venn - og så finner du ut at alt er bare løgn. Pelen kjenner USA etter 2 feriereiser og 4 leste bøker, hun lever et annet sted og et annet liv enn det hun har gitt uttrykk for og alle de gode rådene med felles skjebne og felles trøst er bare bullshit.
Hadde du ikke følt deg både lurt og bedratt da?

(Og sånn for the record: Min gode venn Pelen er ingen troll. )

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 17:27   #9
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Men du har hatt litt kontakt med Pelen, som bor i USA? Litt sånn felles utveksling av gode råd og hjelp og sånn?
Hva om du fikk enda bedre kontakt med Pelen, du lettet ditt hjerte vedr. barnas problemer på amerikans skole og hjemlengsel, du blir gradvis mer og mer personlig fordi du føler at du faktisk har fått en ny venn - og så finner du ut at alt er bare løgn. Pelen kjenner USA etter 2 feriereiser og 4 leste bøker, hun lever et annet sted og et annet liv enn det hun har gitt uttrykk for og alle de gode rådene med felles skjebne og felles trøst er bare bullshit.
Hadde du ikke følt deg både lurt og bedratt da?

(Og sånn for the record: Min gode venn Pelen er ingen troll. )

Altså, jeg skjønner hva du mener, og jeg har forståelse for at man kan føle seg lurt og bedratt om man opplever noe sånn, jeg har virkelig det. Jeg hadde nok helt sikkert også følt meg lurt om det var meg som fikk en venn på falskt grunnlag. Samtidig så tenker jeg at de som må dikte opp et annet liv enn det de lever, de må være syke, og det er synd på dem .

Gammel 16-02-10, 17:33   #10
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Samtidig så tenker jeg at de som må dikte opp et annet liv enn det de lever, de må være syke, og det er synd på dem .

Ja, det er jeg enig med deg i. Og jeg tror at alle kan gå i fella og la seg lure av andre, både via internett og i RL.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 08:11   #11
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

hvor er den andre trolletråden?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 17:19   #12
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

hvor er den andre trolletråden?

Nå spør du mer en jeg kan svare, som sagt har jeg gullfiskhukommelse, jeg husker bare at jeg leste en sånn "generell trolletråd" her inne for ikke så veldig lenge siden. Dvs, det kan være lengre enn som så siden, iom at jeg hadde en 3-4 ukers pause i januar, og det kan være at jeg leste meg tilbake i tid. Men jeg husker ikke hvem som startet tråden, hva den het og hvor den lå. Det var bare en sånn tråd om troll på generell basis.

Gammel 16-02-10, 08:47   #13
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dette med troll en mammaforum greie?
Har aldri vært borti problemstillingen selv, men jeg kjenner jo saken med det største trollet av dem alle.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 08:51   #14
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Er dette med troll en mammaforum greie?
Har aldri vært borti problemstillingen selv, men jeg kjenner jo saken med det største trollet av dem alle.

http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)

Sitat:

The contemporary use of the term is alleged to have first appeared on the Internet in the late 1980s, but the earliest known example is from 1991.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 10:38   #15
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gubedre, jeg ler meg forderva av den der, LR

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 10:41   #16
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med fotsoneterapi i bånn kan man komme langt!

Gammel 16-02-10, 13:48   #17
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Etter en helg uten FP føler man seg plutselig så utenfor. Hva skjer?

Uansett: jeg - i min naive godtroende lille verden - får meg ikke til å tro at troll troller for å være onde, men for å få oppmerkosomhet, medfølelse, kjærlighet. Jeg syntes hele trollgreia bare er trist, og hvis det er slik at jeg har blitt lurt av et troll så tenker jeg at det er vondere for trollet enn for meg.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-10, 14:15   #18
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke troll i det store og hele, men kategori 1 og 2 kan det jo være litt morro med,, nr 3 er verst. De som kun tar det på nettet og roter det til for seg, uten at det går utover noen irl (annet enn på følelsesplanet) fnyser jeg av og rister det av meg for det meste, som regel skjønner jeg det ikke før det er for sent. Derimot de som lar det gå over i RL og lar trolleriene gi ringvirkninger for andre (f.eks å låne bort penger, som man aldri ser igjen), de burde skamme seg.

Gammel 16-02-10, 14:30   #19
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

De aller verste trollene er de som ikke er troll i det hele tatt.
De som sier så grusomme ting at du tror det er et troll, men så viser det seg at de faktisk mener det de sier.

Gammel 16-02-10, 15:04   #20
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

De aller verste trollene er de som ikke er troll i det hele tatt.
De som sier så grusomme ting at du tror det er et troll, men så viser det seg at de faktisk mener det de sier.

Urk, ja. Det hender jeg leser hva folk kan få seg til å skrive noen steder og nesten håper at det bare er noen som troller. Dessverre er det antageligvis ikke det og det gir meg frysninger.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.