|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetMan kan også jobbe litt kortere arbeidsdag og ta igjen på kveldstid, jobbe inn litt i helgene, eller jobbe en eller 2 lange dager i uka for å ta igjen timene. Eller jobbreiser. Hvis man har en type jobb hvor dette går an |
|
|
|
|
|
#2 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet
Men når man får tenåringer og har små barn så er det få ledige timer til den slags. Da er det et annet trykk, rett og slett. *erfart* |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Hvis man har en jobb der dette går an.
|
|
|
#4 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetNå tror jeg du misforstår meg, Esme. Jeg forlanger hverken trøst eller kred for noe som helst. Jeg syns bare vi kvinner med fordel kan bli flinkere til å støtte opp om hverandre, eller ikke kritisere hverandre så mye. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Absolute Beginner
|
Nå er ikke akkurat jeg noe følelsesmenneske, og ergo hender det nok at jeg ikke får med meg "stikk" som sender hit og dit. Men ofte ligger ikke problemet i manglende respekt for motparten synes jeg, snarere at noen mennesker ikke greier å diskutere saker som angår dem selv uten å ha følere i alle retninger. :klønete og forvirret INTJ: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Du sier atVI skal støtte opp om HVERANDRE. |
|
|
|
#7 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Hvorfor støtter jeg ikke deg? Jeg jobber også i et mannsdominert miljø. Og jeg jobber 100% - det er jo nettopp derfor jeg har barna i barnehagen hele dagen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Nja - jeg vil si at dersom sannsynligheten for at en kvinne ender med å jobbe redusert eller ikke i det hele tatt er omtrent femti prosent så er det ikke sånn at enhver sjef som tar det med i regnestykket sitt er en kvinneundertrykker heller. Det er jo en helt reell parameter som må regnes inn før man bruker store summer på opplæring og ansettelser. |
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Ja - nå vet han jo det. ( |
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Kommentaren min var til Chanett meste egentlig.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetNoen har jobber både mor og far med fast arbeidstid og ingen fleksibilitet. Og ja - da blir det lange dager i barnehagen for noen få barn. |
|
|
|
#12 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetJeg har også prøvd å ta både utradisjonelle og tradisjonelle valg, og er helt enig med Esme i at jeg har fått mest negativ tilbakemelding på de utradisjonelle. Da jeg valgte å ha begge ungene hjemme et års tid, så var det veldig mye ros å få, oppbakking på at det er så viktig å være sammen med barna når de er små etc etc, mens da jeg gikk tilbake til yrkeslivet da litjtausa var et halvt år, så fikk jeg en god del skjeve blikk og stikkende kommentarer. "Det ville ALDRI jeg gjort". "Hvordan klarer du det" osv.
|
|
|
#13 |
|
weird
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetJeg skjønner at man gjerne vil ha frem at valget om å være hjemme ikke er "optimalt". Men det jeg savner er litt mer tenkning rundt hvorfor dette valget kanskje var det "mest optimale". Eller det eneste som så ut til å fungere. Hvilken situasjon har kvinner da? Man kan ikke bare se på valget om å være hjemme isolert sett.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#14 |
|
weird
Jepp.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Disse helt reelle behovene skal dekkes ved at mannen og kvinnen dekker dem sammen i samarbeid hvor begge da kan ivareta sine individuelle rettigheter og behov rett og slett fordi de er likestilte. med andre ord - begge jobber 75 % fremfor at den ene jobber 50 % - som en hovedregel.
Og for akkurat denne kvinnen så vil akkurat den løsningen akkurat de velger få enorme konsekvenser for henne noen år senere med mindre livet går kjempelett og akkurat som hun hadde tenkt. |
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Og hvorfor er det da et problem at vi kaller dette et problem og ønsker å gjøre noe med det, egentlig? |
|
|
|
#17 |
|
|
Jeg må innrømme at jeg var godt, godt voksen (det var på fp for noen år siden |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetMen når vi nå diskuterer en uheldig situasjon kvinner havner i fordi de ikke kan jobbe full jobb, kie - er det ikke da greit å være enige i at dette er et problem da? Det er jo det at kvinner stadig havner slik til at de ender uten å kunne forsørge seg som er det vi prøver å kalle et problem her? |
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetEn liten digresjon: Hvis man bare tenker penger og ikke interesser må vel sjansen for utbrenthet og sykemelding nesten være like stor. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra DagbladetMen hvis du ikke _kan_ jobbe fullt Chanett er det jo ikke et valg å jobbe redusert? Det er jo sånn det må være? |
|
|
|
![]() |
|
|