Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-10, 11:36   #161
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utsagn i artikkel om at kvinner vil forsørges, fra Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av kristine, her.

Det var forøvrig en debatt her inne for ikke lenge siden der det kom ganske tydelig frem at det å levere barna når barnehagen åpner, og hente de når den stenger ikke er ideellt. Jeg lurer litt på hvordan korte dager i barnehagen er forenelig med å jobbe 100%

Ikke noe problem her i huset, vi har begge fleksitid så en jobber tidlig f.eks 7-15 den henter ca rundt 16 tiden,og den andre jobber sent fra 8-9 til16- 17 og den leverer.
Men jeg vet at vi er priviligerte og har fleksitid, og ingen av oss vil jobbe ett sted der det ikke eksisterer. Vi jobber begge i det private. I tillegg har vi barnehagen som nabo så henting og bringing bruker vi ikke mye tid på lenger.

Gammel 10-08-10, 11:41   #162
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Selv om du er beundringsverdig dyktig på å finne på aktiviteter med barna dine, virkelig, det synes jeg, så er det jo likevel ikke sånn at man automatisk kan sidestille det å være hjemme med to barn med fulltidsjobb.

Og det er fint at det finnes foreldre som tar de grepene som noen ganger er nødvendige for å få familielivet til å gå ihop. Men det er et stort samfunnsproblem at det er stort sett kvinner som gjør viktige grep for familien mens menn tar viktige grep for karrieren. Det gjør at kvinner blir en fattigere klasse enn menn. Det er ingen som krangler på at det er et problem at innvandrere tjener mye dårligere enn nordmenn, selv om de også gjør svært viktige jobber. Innvandrere tar jo også de lavt betalte jobbene "frivillig".

Men samfunnet som sådan hadde hatt godt av at det var mer jevnt fordelt mellom kjønn og folkegrupper å ta omsorgplikter, høytlønnsjobber og lavtlønnsjobber. Og det må gå an å se akkurat det der selv om an er hjemmeværende selv, at det hadde vært fint om det hadde vært mer jevnt fordelt. Det er ikke nødvendigvis personlig kritikk selv om det kan føles personlig.

JA!

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Kristine: Vi har hatt mange slike debatter her inne før og det er bare å innse at kvinnen kun får kreditt for sitt valg om det er å jobbe fulltid. Altså, vi kvinner har ingen reelle valg. Velger vi annet enn fulltid er vi med på å lage et samfunnsproblem. Hipp hurra for vagfrihet innenfor stramme rammer!

Men i svarte faen!
Hvis en kvinne velger helt tradisjonelt så nei - da får hun ikke poeng for nytenkning og endringsvilje. Hvis en mann velger tradisjonelt får heller ikke han dette.

Hvis en kvinne bryter normer og gjør noe nytt så får hun poeng for nytenkning - akkurat som en mann.

Dermed - når kvinner gjør det kvinner gjør med de problemer de medfører - så nei, de får ikke kred for originalitet. Hvorfor skulle de få det?

Når menn gjør noe en kvinne ellers ofte ville gjort så får han poeng fordi han utjevner kjønnsforskjeller.

Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 11:43   #163
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Ikke noe problem her i huset, vi har begge fleksitid så en jobber tidlig f.eks 7-15 den henter ca rundt 16 tiden,og den andre jobber sent fra 8-9 til16- 17 og den leverer.
Men jeg vet at vi er priviligerte og har fleksitid, og ingen av oss vil jobbe ett sted der det ikke eksisterer. Vi jobber begge i det private. I tillegg har vi barnehagen som nabo så henting og bringing bruker vi ikke mye tid på lenger.

Vi har også fleksitid og gjør det sånn, pluss har besteforeldre som tar fridager og henter og leverer når det brenner, men jeg vil alikevel ikke kalle det korte dager, bare kortere enn 07-0730 til 1630-1700.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 11:44   #164
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fleksitid - men med en samboer som alltid er ute å reiser hjelper ikke det noe særlig. Hverken barnehage eller jobb er langt unna (barnehage 5 min, jobb 15 min), men når man må innom motorveien for å komme seg på jobb blir 15 minutter fort til 45 om morgenen og minst 30 om ettermiddagen.

Jeg kjenner litt på det at samme hva man gjør er det feil. Enten er det feil fordi man er kvinne og må selvfølgelig satse på karriere, noe annet er jo å skape et samfunnsproblem og dårligere likestilling. Satser man på jobb og leverer tidlig og henter sent er man Dårlig Mor (hvor er forresten de Dårlige Fedrene? På jobb?)

Og kvinner er de som kritiserer hverandre mest, jeg syns man heller burde støtte hverandre, og akseptere at vi er forskjellige med forskjellige prioriteringer.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 11:49   #165
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Kristine: Vi har hatt mange slike debatter her inne før og det er bare å innse at kvinnen kun får kreditt for sitt valg om det er å jobbe fulltid. Altså, vi kvinner har ingen reelle valg. Velger vi annet enn fulltid er vi med på å lage et samfunnsproblem. Hipp hurra for vagfrihet innenfor stramme rammer!

Ja, ja. Da har jeg vel flaks som jobber full tid, da.

Det var forøvrig en debatt her inne for ikke lenge siden der det kom ganske tydelig frem at det å levere barna når barnehagen åpner, og hente de når den stenger ikke er ideellt. Jeg lurer litt på hvordan korte dager i barnehagen er forenelig med å jobbe 100%

Ja, det er ikke lett å tilfredsstille enkelte, gitt. Man skal ikke være sykemeldt i tide og utide, men man skal ikke be om tilrettelegging på jobben for å unngå det, man skal senke kravene til hus og hjem, men gud forby om man skulle servere familien grandiosa og torosuppe, man skal pelle seg ned i stilling om man ikke greier å "ta seg sammen" på jobben, for uføreytelse/sykepenger skal man jo ikke motta, men samtidig er man likestillingsfientelig om man ikke jobber fullt. Man må velge et "klokt" yrke, slik at man har muligheten til fleksitid og økonomisk frihet, og ikke følge hjerte og interesse, og selvsagt jobbe i privat næringsliv, for det er der pengene er. Men vi vil gjerne ha kvalifiserte, gode folk i skole, barnehage og sykehus også. Det er en ganske smal ramme for å være "riktig".

Gammel 10-08-10, 11:51   #166
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

JA!

Men i svarte faen!
Hvis en kvinne velger helt tradisjonelt så nei - da får hun ikke poeng for nytenkning og endringsvilje. Hvis en mann velger tradisjonelt får heller ikke han dette.

Hvis en kvinne bryter normer og gjør noe nytt så får hun poeng for nytenkning - akkurat som en mann.

Dermed - når kvinner gjør det kvinner gjør med de problemer de medfører - så nei, de får ikke kred for originalitet. Hvorfor skulle de få det?

Når menn gjør noe en kvinne ellers ofte ville gjort så får han poeng fordi han utjevner kjønnsforskjeller.

Jeg mente ikke at noen skulle få kred for å velge å være hjemme, eller for å jobbe for den slags skyld. Jeg mente at man ikke skulle bli sett ned på eller få kjeft. Det er noe litt annet syns jeg.

Dessuten er jeg usikker på hvor orginalt det er å satse på karriere. Det begynner da å bli ganske normalt.

Gammel 10-08-10, 11:53   #167
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men i svarte faen!

Hva med å respektere andre kvinner for at de velger annerledes enn en selv velger selv om det ikke er nytenkende? Om man ikke respektere det så må man heller si at kvinner har kun et valg og det er å velge utradisjonelt. Alt annet er ikke akseptert. For det er jo det som i realiteten sies her.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 12:00   #168
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ja. Da har jeg vel flaks som jobber full tid, da.

Det er ikke et problem i det hele tatt hvis man ikke har veldig rigide arbeidstider eller er alene om henting og levering. Mannen leverer minstejenta i barnehagen mellom kl 8:30 og 9, og jeg henter henne mellom kl 16-16:15. I barnehagen vår (bedriftsbarnehage) jobber så godt som alle foreldrene full stilling. Likevel er det få barn i barnehagen før åtte og etter fire. Langt de fleste deler på levering og henting og flekser på arbeidstiden.

Skremmern: du har helt rett. Det var ufint å ta diskusjonen til et personlig plan, og det beklager jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 12:02   #169
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg lurer litt på hvordan korte dager i barnehagen er forenelig med å jobbe 100%

Far bringer, mor henter, eller omvendt. At dette kan være vanskelig å få til for aleneforeldre og skiftarbeidende er åpenbart. Men de aller fleste vil ganske sikkert tilstrebe idealet, som er kortere dag.
Når det gjelder idealet for likestilling og likelønn, vil dette sikkert variere noe. Massene utgjøres tross alt av enkelttilfeller, med ulike grunner for sine valg. Men alle må ta ansvar for de valg en tar, også i den store sammenhengen. Jeg synes det er problematisk at så mange kvinner og så få menn jobber redusert. Jeg synes det er problematisk at kvinnedominerte yrker jevnt over har lavere lønnsnivå enn de mannsdominerte. Jeg synes det er problematisk at mange par ikke synes det er noe problem at barnas kontakt med foreldrene er svært skjevt fordelt. I særlig grad.

Gammel 10-08-10, 12:06   #170
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er ikke et problem i det hele tatt hvis man ikke har veldig rigide arbeidstider eller er alene om henting og levering. Mannen leverer minstejenta i barnehagen mellom kl 8:30 og 9, og jeg henter henne mellom kl 16-16:15. I barnehagen vår (bedriftsbarnehage) jobber så godt som alle foreldrene full stilling. Likevel er det få barn i barnehagen før åtte og etter fire. Langt de fleste deler på levering og henting og flekser på arbeidstiden.

Skremmern: du har helt rett. Det var ufint å ta diskusjonen til et personlig plan, og det beklager jeg.

Men mange har jo rigide arbeidstider og/eller er alene om henting og levering, i tillegg til at ikke alle har barnehagen 5 minutter unna, eller jobben 10 minutter unna. Det er gode prinsipper som ligger bak argumentene, men det er så mange individuelle forskjeller at jeg syns det blir så usigelig fjollete å sette seg til doms over folk som ikke kan organisere livet sitt som du selv kan.

Gammel 10-08-10, 12:07   #171
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan også jobbe litt kortere arbeidsdag og ta igjen på kveldstid, jobbe inn litt i helgene, eller jobbe en eller 2 lange dager i uka for å ta igjen timene. Eller jobbreiser. Hvis man har en type jobb hvor dette går an

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 12:08   #172
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Man kan også jobbe litt kortere arbeidsdag og ta igjen på kveldstid, jobbe inn litt i helgene, eller jobbe en eller 2 lange dager i uka for å ta igjen timene. Eller jobbreiser. Hvis man har en type jobb hvor dette går an

Men når man får tenåringer og har små barn så er det få ledige timer til den slags. Da er det et annet trykk, rett og slett. *erfart*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 12:09   #173
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hvis man har en jobb der dette går an.

Gammel 10-08-10, 12:13   #174
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Ja, det er ikke lett å tilfredsstille enkelte, gitt. Man skal ikke være sykemeldt i tide og utide, men man skal ikke be om tilrettelegging på jobben for å unngå det, man skal senke kravene til hus og hjem, men gud forby om man skulle servere familien grandiosa og torosuppe, man skal pelle seg ned i stilling om man ikke greier å "ta seg sammen" på jobben, for uføreytelse/sykepenger skal man jo ikke motta, men samtidig er man likestillingsfientelig om man ikke jobber fullt. Man må velge et "klokt" yrke, slik at man har muligheten til fleksitid og økonomisk frihet, og ikke følge hjerte og interesse, og selvsagt jobbe i privat næringsliv, for det er der pengene er. Men vi vil gjerne ha kvalifiserte, gode folk i skole, barnehage og sykehus også. Det er en ganske smal ramme for å være "riktig".

Jeg har ikke lest stort mer enn dette, men jeg kjenner på det du skriver der, ja. Damn if you do osv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 12:14   #175
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men mange har jo rigide arbeidstider og/eller er alene om henting og levering, i tillegg til at ikke alle har barnehagen 5 minutter unna, eller jobben 10 minutter unna. Det er gode prinsipper som ligger bak argumentene, men det er så mange individuelle forskjeller at jeg syns det blir så usigelig fjollete å sette seg til doms over folk som ikke kan organisere livet sitt som du selv kan.

Men snille deg, jeg mente aldeles ikke åsette meg til doms over noen som helst. Jeg oppfattet det som spørsmålsstiller var i tvil om det var mulig å kombinere full stilling med korte dager i barnehage, og da var mitt svar at det absolutt ikke trenger å være en sammenheng mellom lange dager og fulltidsarbeidende foreldre. Gitt at man ikke har rigide arbeidstider eller er alene, så kan man ganske lett levere sent og hente tidlig. Har man rigid arbeidstid eller er alene om levering og henting, så blir dagene ofte lengre.

Det lå ingen fordømming i dette. Kun en orientering om at det ikke er en nødvendig sammenheng mellom foreldrenes stillingsprosent og barnas oppholdstid i barnehagen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 12:14   #176
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser baklengs i tråden og har ikke kommet lenger enn hit, men jeg kjenner på det du skriver der, ja.

Red: Og nå har jeg lest det kie skrev også. Hun traff noe hos meg hun også. Sånn føler jeg det.

Sist redigert av Hyacinth : 10-08-10 kl 12:30.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 12:20   #177
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men snille deg, jeg mente aldeles ikke åsette meg til doms over noen som helst. Jeg oppfattet det som spørsmålsstiller var i tvil om det var mulig å kombinere full stilling med korte dager i barnehage, og da var mitt svar at det absolutt ikke trenger å være en sammenheng mellom lange dager og fulltidsarbeidende foreldre. Gitt at man ikke har rigide arbeidstider eller er alene, så kan man ganske lett levere sent og hente tidlig. Har man rigid arbeidstid eller er alene om levering og henting, så blir dagene ofte lengre.

Men tror du ikke dette kan oppfattes som fordømmende? Jeg gjør hvertfall det. Jeg vet at mine barn storkoser seg i barnehagen og på SFO, men jeg og den andre mammen som leverer tidlig og henter sent har kjent veldig på det at vi er de eneste som gjør det, og at andre ikke syns det er riktig.

Forøvrig: Dersom jeg vil jobbe fullt må faktisk barna være lange dager i barnehagen. Sambo reiser hele tiden (det er nok feil det også), og de har besteforeldre som jobber lengre dager enn de fleste jeg kjenner. Da blir man veldig sånn "between a rock and a hard place"

Gammel 10-08-10, 12:22   #178
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå gjør du det man ikke må gjøre, nemlig å få det for deg at Alle Gjør Alt. Det er ikke sånn. Noen er nøye på sykmelding, noen er nøye på vasking, noen er nøye på matlaging, noen er nøye på at man tjener masse spenn, noen er nøye på at man skal jobbe med noe man brenner for. Ingen er nøye på alt.

Og jeg er nøye på at det alltid er håpløst å skrive "enkelte".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 12:45   #179
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå synes jeg du er litt for hårsår her.

Jeg har selv redusert stillingen min fra det det var, og jeg er fullstendig klar over at grunnen til at jeg gjorde det og ikke mannen min har redusert sin stilling har mye med kjønnsrollemønster, idet ingen av mine mannlige kollegaer har gjort det. Jeg er også klar over at det valget som funket best for vår familie ikke er det som er samfunnsmessig sett mest gavnlig. Og jeg synes fortsatt det er dumt at det ikke er fler menn som gjør det som jeg har gjort.

Men jeg forlanger da ikke trøst og kred for at jeg har tatt det valget jeg har gjort. Ærlig føkkings talt.

Gammel 10-08-10, 12:53   #180
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Standard

Nå tror jeg du misforstår meg, Esme. Jeg forlanger hverken trøst eller kred for noe som helst. Jeg syns bare vi kvinner med fordel kan bli flinkere til å støtte opp om hverandre, eller ikke kritisere hverandre så mye.

Jeg er ganske så sikker på at de valgene vi har tatt er de beste for vår familie. Derfor har barna lange dager, mannen reiser mye, det er både det ene og det andre fra Toro i kjøkkenskapene og det er litt støv i krokene. Likevel kritiserer jeg ikke de som er hjemme, passer barn, lager økologisk mat fra grunnen av og har hjem som ser ut som de kommer fra et hvilket som helst interiørmagasin. Jeg syns man med fordel kan vise litt respekt for andres valg. Men jeg skjønner at ikke alle er enige med meg - og det respekterer jeg også. Trøst trenger jeg ikke.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.