Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-13, 10:53   #21
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Grusom og fæl er helt i orden, men ikke noe must - og i allefall ikke på bekostning av god historie og troverdige personkarakteristikker.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 10:54   #22
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.632
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Jeg leste Thomas Enger i påsken, og det var spennende krim med godt driv.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 10:58   #23
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Har du lest Harry Hole av Jo Nesbø? Hvis ikke er det et must. De to første er sånn middels, men utover blir de veldig bra.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 11:02   #24
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Ja jeg leste noe Harry Hole da jeg var gravid, men jeg husker ikke hvilke, og de festet seg på ingen måte hos meg så da vet jeg ikke hvor jeg skal begynne for ikke å ende med en det viser seg at jeg har lest. :glemsk:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 11:07   #25
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Begynn fra starten og les alle i rekkefølge!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 11:11   #26
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Begynn fra starten og les alle i rekkefølge!

Nei nei, ikke når jeg vet jeg har lest noen fra før. Da kommer jeg på det midt inne i boka også er hele spenningen ødelagt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 11:12   #27
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Ingvar ambjørnsen gav Gillian Flynns bok "Flink Pike" terningkast 6 i VG - den boka skulle jeg lese i påska, men jeg glemte meg. Regner med du har lest Jo nesbø sine? De liker jeg - iallefall de fleste.
(og på vgs leste jeg Mary Higgins Clark sine bøker - de var og underholdende, men ikke geniale - men da var jeg jo uuung)

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10108206

Jeg har lest den i påska, og likte den!

Leser siste av Adler-Olsen nå. Anbefales!

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg liker Mo Hayder og Karin Slaughter. Men så er jeg litt sånn at jo mer grusom og fæl, jo bedre.

De er knakenede gode.

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg leste Thomas Enger i påsken, og det var spennende krim med godt driv.




Og så vil jeg anbefale Chelsea Cain sine bøker, de bør leses i rekkefølge. Leste den siste, Døden to ganger, nå i påska.

Og så denne boken: Monika Nordland Yndestad, Jentene fra balletten.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 15:29   #28
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Ingvar ambjørnsen gav Gillian Flynns bok "Flink Pike" terningkast 6 i VG - den boka skulle jeg lese i påska, men jeg glemte meg. Regner med du har lest Jo nesbø sine? De liker jeg - iallefall de fleste.
(og på vgs leste jeg Mary Higgins Clark sine bøker - de var og underholdende, men ikke geniale - men da var jeg jo uuung)

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10108206

Den skal jeg gi en sjansen når mamma er ferdig så jeg kan låne den....

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 15:41   #29
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Jan Guillou har kommet med en serie fra Norge nå, Brobyggerne er første bok, Dandy er nr to.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 15:53   #30
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.058
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Bøkene til Åsa Larsson vil du like. Prøv også Dødsskipet av en kvinnelig islandsk forfatter.

Trillogien til Ken Follet hvis du er glad i romaner i historik setting. Bok nr 2 hter Vinter over verden.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 15:57   #31
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Takk for påminnelsen Jålebeinet - historisk setting er ikke noe for meg. Åsa Larsson skal spores opp på en bokhandel i morgen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 16:41   #32
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Henning Mankell er et must hvis du liker svensk krim, drivende gode historier og godt språk.

Er du klar for engelsk så er Ian Rankin (Inspector Rebus - alt er oversatt) og Peter Robinson (Inspector Banks) veldig gode serier og mange, mange bøker å lese. Smart å lese dem kronologisk.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 16:43   #33
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Mankell tror jeg også at jeg har lest noe av.

(Jeg var litt i ørska da jeg var gravid. Jeg unnskylder meg med det. )

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 17:14   #34
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Håkan Nesser er bra også.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 17:24   #35
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Jørgen Brekke

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 17:33   #36
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.863
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Og så vil jeg anbefale Chelsea Cain sine bøker, de bør leses i rekkefølge. Leste den siste, Døden to ganger, nå i påska. .

Bra at jeg begynte på den første da. Utrolig spennende.
Etter tips herinne så leser jeg Før jeg sover av SJ.Watson. Ikke noe blod og gørr da, i alle fall ikke så langt som jeg har lest men utrolig spennende bygd opp. Vil bare vite mer og mer. Sliter med å gjøre andre ting enn å lese nå....

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-13, 17:36   #37
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.863
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jørgen Brekke

Jeg fikk ikke helt dreisen på han. Men mulig det var fordi jeg hørte på to av bøkene mens jeg gikk tur med voffen og måtte prate litt med han og andre på veien så jeg mistet sammenhengen i bøkene. Og så var det drit kjedelig å høre en type lese sånn på øret. Så lydbok har jeg droppet. Men får kanskje prøve å lese bøkene selv, på nytt etterhvert..

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 22:45   #38
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Bra at jeg begynte på den første da. Utrolig spennende.
Etter tips herinne så leser jeg Før jeg sover av SJ.Watson. Ikke noe blod og gørr da, i alle fall ikke så langt som jeg har lest men utrolig spennende bygd opp. Vil bare vite mer og mer. Sliter med å gjøre andre ting enn å lese nå....

Jeg har lest alle bøkene til Chelsea Cain om seriemorderen Gretchen Lowell, og de er så fengende at jeg måtte bestille fra Amazon.co.uk for å få tak i den nest siste på engelsk så fort den kom ut. Jeg VENTET faktisk på en bok for første gang i mitt liv. Siste bok i serien fant jeg tilfeldig på Gardermoen, og den var en ekstra bonus når jeg dro på helgetur til London.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-13, 22:47   #39
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Yrsa Sigursdottir, islandsk forfatter.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 12:13   #40
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.863
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Yrsa Sigursdottir, islandsk forfatter.

Jeg har lest "Jeg vet hvem du er" Burde kanskje ha lest en tidligere bok, eller flere pga historien til psykologen.. men veldig spennende.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no