|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Trenger anbefalinger på krim og thrillereJeg har fått skikkelig thrillerdille denne påsken, og har slukt de tre første til Kepler pluss fire av Johan Theorin. Den femte Theorin er på vei i posten, den nyeste Kepler skal jeg låne på biblioteket eller vente til den kommer i pocket. Tidligere har jeg kun lest krim når jeg har vært gravid (og nei, jeg er ikke gravid nå). Da har jeg så vidt jeg kan huske lest Nesbø, Lackberg og ... noen andre som ikke har festet seg tydeligvis. Ja også er jeg stor fan av bøkene til John Ajvide Lindqvist - La den rette komme inn, Papirvegger, Håndtering av udøde, Lille Stjerne og Menneskehavn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereHvis du liker Lars Kepler sjanger så mulig du liker Mo Hayder og Chelsea Cain?
![]() |
#4 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereJeg noterer! Jeg ser ut til å like nordisk krim/thriller - og god driv er et must. Fengende tema også, og gode personkarakteristikker. Jeg har lest hele "Ildvitnet" til Kepler i dag, og måtte nesten lese påtatt sakte de siste sidene bare for å få den til å vare lengst mulig. Forsvunnede barn og ungdomshjem og slikt ser ut til å være min greie. :yrkesskadd: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillere
Ja har han ikke den serien på fire fra Öland pluss Sankta Psyko - eller er SP med i de fire? Blander jeg nå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
One of These Days
|
![]() Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereJohn Ajvide Lindqvist har skrevet flere bøker. Har ikke lest alle, men La de gamle drømmene dø, er veldig bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
One of These Days
|
Er det ikke tre fra Öland og Sankta Psyko? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har fått viljen sin
|
Ja jeg ser han har kommet med en ny nå - den står på ønskelista mi, så får jeg se om jeg klarer vente til den kommer i pocket. Med Lille stjerne var jeg så utålmodig at jeg bestilte den på svensk, innbundet - og fikk den signert på kjøpet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
One of These Days
|
Han har kun skrevet tre, står det på hans hjemmeside. Målet er å skrive en til hver årstid, men kun tre som har kommet ut så langt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereGodt godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereMons Kallentoft, Arnaldur Indridason, Jørn Lier Horst er noen av de nordiske jeg kan anbefale i tillegg til de du allerede har på listen din.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereChris Tvedt liker jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereIngvar ambjørnsen gav Gillian Flynns bok "Flink Pike" terningkast 6 i VG - den boka skulle jeg lese i påska, men jeg glemte meg. Regner med du har lest Jo nesbø sine? De liker jeg - iallefall de fleste.
![]() |
#19 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Trenger anbefalinger på krim og thrillereJeg synes Åsa Larsson er bedre enn Läckberg, men har ikke vært like effektiv, så det er færre bøker.
![]() |
#20 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Jeg liker Mo Hayder og Karin Slaughter. Men så er jeg litt sånn at jo mer grusom og fæl, jo bedre.
![]() |
|
|