Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du for barnet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-11, 14:11   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Vi har lest oss gjennom alle Doktor Proktor-bøkene, og har begynt på den første Harry Potter-boka. Poden syns det er spennende, jeg syns (som nevnt i en annen tråd) at det er knølete å lese. Jeg syns ikke språket flyter godt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 17:55   #2
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Akkurat ferdig med Brødrene Løvehjerte for storesøster, så nå leser hun den store Pippiboken med mannen. Jeg og lillesøster leser Alle vi barna i Bakkebygrenda.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv  
Gammel 21-09-11, 20:54   #3
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Vi har lest oss gjennom alle Doktor Proktor-bøkene, og har begynt på den første Harry Potter-boka. Poden syns det er spennende, jeg syns (som nevnt i en annen tråd) at det er knølete å lese. Jeg syns ikke språket flyter godt.

Du får kjøpe dem på lydbok til han, så slipper du lese Her er storesøster totalt hekta på Harry Potter akkurat nå. Hun våkner gjerne seks-halvsju for å kunne høre lydbok før hun må stå opp, og da hiver hun i seg maten og ordner seg på badet på et blunk, slik at hun rekker enda tjue minutter med lydbok før hun må gå. Hun hører gjerne en halvtime før middag og ytterligere en time om kvelden før hun legger seg

Jeg kjøpte (alle?) sju Harry Potter-bøkene på MP3 lydbok til totalt 238 kroner. Ikke noe å si på det

Tuddelu er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 18:28   #4
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.789
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Linus i Svingen og fotballkampen av Kjetil Indregard

Lillesøster har fullstendig dilla på Barnehageboka av Kari Grossmann.

Minerva er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 20:06   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.253
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Vi leser Mio, min Mio. Vi er også halvveis i den andre Harry Potter-boken, men den er jo dødsskummel! Stemmen i veggen som hvisker at den skal drepe og spise og blod på veggen og whatnot - jeg husket ikke at det var såpass direkte? Den ligger på vent.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 20:20   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.519
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Harry Potter har ikke vi lest enda, men vi skal snart starte på bok nr 2 i Doktor Proktor serien.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 20:23   #7
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.535
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Vi har ikke lest Harry Potter, og jeg tror egentlig ikke vi kommer til å gjøre det heller.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 22:19   #8
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Mio min Mio for åtteåringen. Han liker den, selv om han irriterer seg grønn over alle gjentakelsene (som når Jum-Jum stadig sier "Hvis bare ikke skogen var så mørk" osv.) Vi må nok ta en prat om litterære virkemidler.
Før det leste vi Den vesle vampyren, bok 1-4, og vi har også vært innom noe Roald Dahl nylig (Heksene, Dustene og ymse på lydbok, mye Svein og Rotta).

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 22:25   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vi leser Mio, min Mio. Vi er også halvveis i den andre Harry Potter-boken, men den er jo dødsskummel! Stemmen i veggen som hvisker at den skal drepe og spise og blod på veggen og whatnot - jeg husket ikke at det var såpass direkte? Den ligger på vent.

Ih, det høres jo ut som skikkelig marerittmateriale!

__________________

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 19-09-11, 22:26   #10
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Stjernene forteller, for tredje gang.

Krem er ikke aktiv  
Gammel 21-09-11, 20:57   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.165
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Mio min Mio for åtteåringen. Han liker den, selv om han irriterer seg grønn over alle gjentakelsene (som når Jum-Jum stadig sier "Hvis bare ikke skogen var så mørk" osv.) Vi må nok ta en prat om litterære virkemidler.

Det irriterte jeg meg også over da vi leste den i fjor. Den hadde tapt seg betraktelig ut fra sånn som jeg husket den, men jeg holder muligheten åpen for at det er oversettelsen som ikke helt holder mål, stilistisk/lyrisk sett.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 20-09-11, 00:03   #12
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.875
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Eldsten leser mye på en gang, men i dag viste han fram en god gammel kjenning, Historien om Thomas Alva Edison. Den var visst skikkelig spennende, og han var godt fornøyd med bokvalget.
Mellomsten leser Harry Potter.
Minsten må jeg finne en skikkelig bok til igjen.

Kaija er ikke aktiv  
Gammel 21-09-11, 20:59   #13
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Frøkna leser for øvrig selv Molly Moons bok om hypnose akkurat nå. For Lillemann har det i en tid nå gått mye i Svein og Rotta-bøkene. Nå mangler vi vel bare Svein og Rotta feirer jul på landet og den nye S&R boka som har kommet. Ingen av dem var å oppdrive på biblioteket, så vi har gått i gang med Ingvar Ambjørnsens bøker om Samoson og Roberto i mellomtiden.

For Lillemor går det mye i Ludde-bøkene og Muldvarpen som ville vite hvem som hadde bæsja...

Tuddelu er ikke aktiv  
Gammel 21-09-11, 22:59   #14
leaht
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 95
leaht er litt kulleaht er litt kul
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Tonje Glimmerdalen av Maria Parr for 7 åringen. Veldig fin og morsom bok.

http://www.barnebokkritikk.no/module...content&id=671

leaht er ikke aktiv  
Gammel 21-09-11, 23:28   #15
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Vi er halvveis gjennom Charlie og sjokoladefabrikken, andre forsøk. Første gang ble vi avbrutt av... noe. Nå skal vi gjennom, jeg er knall god på Verucamasestemme og ungene er fengslet.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 22-09-11, 09:21   #16
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.089
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Mav: hvis de liker den er det fint å følge opp med Charlie og glassheisen. Det var stor suksess her i huset i alle fall.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv  
Gammel 22-09-11, 14:17   #17
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.295
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

For minsten leser jeg ulike billedbøker. Nå er det vel mest M+M (tror jeg de heter) og Albert Åberg det går i. For snuppa leser jeg diverse Lindgren-historier. Lisabet med erten i nesa nå sist. Og jeg må si ... beskrivelser og språk tar meg på senga innimellom. Men det er kanskje bare jeg, med voksenperspektivet, som skjønner en del av beskrivelsene. Jeg måtte dog jobbe litt med meg selv i går før det var greit å viderefortelle at de faktisk sa "djevelunge" i teksten.

Fordi de er på ulike stadier både når det kommer til leggetidsbehov og lesebehov, så er det to separate legginger for tida. Veldig koselig, selv om det er dobbelt opp med lesing på meg.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv  
Gammel 26-09-11, 13:47   #18
bjørkhaugtrollet
Aktiv
 
bjørkhaugtrollet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 204
bjørkhaugtrollet er litt kul
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Eldstejenta leser selv og de to på 6 og 7 leser jeg for. Vi har akkurat begynt på Mio Min Mio og den ser ut til å intressere begge to. Jeg har også lest alle bøkene med Ole Aleksander Fillibombombom til dem, lesing er artgi og veldig hyggelig å gjøre for dem etter at de har lagt seg. Minstemann skal bare synges for.

__________________
Lykkelig mamma til mine fire sjarmtroll 2000, 2004 2005 og 2009
bjørkhaugtrollet er ikke aktiv  
Gammel 26-09-11, 22:18   #19
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.614
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Vi har vel vært gjennom Kardemomme by tre eller fire ganger siden vi kjøpte den i sommer. Akkurat nå er det Gubben og katten på fisketur og Emil fra Lønneberget som er det mest populære. Jeg er så glad for biblioteket, så kan jeg bytte bøkene når jeg er skikkelig lei.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 26-09-11, 22:26   #20
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Kaptein Super-Truse!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no