Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff fra "Folk som smatter"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-07, 10:50   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Spinoff fra "Folk som smatter"

Hva legger du merke til ved andre mennesker, om det er noe som får deg til å gjøre det?

Jeg får noia av folk som sier "eeeeh" eller "øøøh" eller hva slags lyd de nå lager etter hver setning. I forelesninger og fremlegg f.eks - hjelp.

Jeg takler ikke folk som spiser på kniven.

Og jeg takler heller dårlig folk som må fylle inn i setninger med "liksom" hele tiden. Det kan du jo si, på en måte liksom.
Jeg gjør lite på liksom.

Jeg har en forferdelig uvane selv, og det er at jeg sier "da" alt for ofte!! :blæh:

  Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:52   #2
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Jeg har nok masse uvaner, men jeg er veldig klar over selv at jeg avslutter setninger med "eller?".

Og har litt problemer med de som sier f.eks"idak og ekk" istedet for "idag og egg".

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:55   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Jeg er perfekt og tolerant for andres vaner.





Nei, jeg sliter med masse, jeg. Smatting. Absolutt.

Det som jeg virkelig har problemer med å ikke irritere meg over, er dårlig språk. Ikke banning, men masse teite fyllord som kommer støtt og stadig. Jeg gjør det sikkert selv også.

Altfor tydelig demonstrert uintelligens. Det er irriterende.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:55   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Jeg synes mange østlendinger har en fæl uvane med å si "åsså'eeee" etter hver setning. Hører det stadig vekk på feks. nyhetene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:57   #5
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Folk som snakker med mat i munnen eller som tygger med åpen munn. *grøss*

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 10:58   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Folk som sier "ikke sant" i hver eneste setning.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 11:06   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.034
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Jeg blir gal av forelesere som ikke står i ro. De må gjerne bevege seg under forelesninga, men ikke hele tida. Da ender det ofte med at jeg ikke orker å se på dem, og dermed melder jeg meg etter hvert ut.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 11:09   #8
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.677
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Gamle folk som stikker tunga nesten ned på tallerkenen når de spiser middag.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 11:17   #9
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Noen dager kan jeg henge meg opp i det utroligste, andre dager kan alt passere. Det er ganske slitsomt de gangene man henger seg opp i noe, som for eksempel når man legger merke til at en som presenterer noe sier "basically" i begynnelsen eller slutten av omtrent hver setning.

Ellers er jeg rimelig sikker på at jeg har diverse uvaner selv. Den verste er vel at jeg kan snakke rimelig fort (det er jammen ikke lett å være så rask når alle andre er så trææææææge).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 11:36   #10
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Jeg tror ikke det er så mye jeg legger merke til ved andres vaner. (Og da kan man jo velge mellom å tro at jeg er selvsentrert eller tolerant. ) Men jeg takler ikke at folk knekker leddene sine. :grøss:

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 12:26   #11
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.896
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Noen dager kan jeg henge meg opp i det utroligste, andre dager kan alt passere.

Sånn er jeg også. Enkelte dager kan jeg legge merke til det utroligste, og etterhvert irritere meg over det. Altså bare filleting, sånt som andre aldri hadde lagt merke til.. Har prøvd å spørre venninna mi i forelesninger - men hun hadde ikke lagt merke til det.. ja, ja. (særlig gubbens uvaner driver meg til tider til vannvidd, men bare når jeg er sur/lei/har mensen).

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 12:33   #12
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Måten pappa kaster i seg middag på, når han er veldig sulten, er utrolig irriterende. Smatting og slafsing. Det blir knapt tygget.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 12:40   #13
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Jeg tåler mye.. Ekstremt mye.. Det kan plage meg, men jeg legger ikke noe mer i det.
Men mannen feks, får ikke lov til å smatte. For det er en uvane..

Det som er mest irriterende, som jeg føler er dumt for personen det gjelder er :
-knekking av fingrer..
-munnen åpen. Ser unektelig ganske dum ut, med et slik måpende utseende.
-banning.. Total mangel på adjektiver. Ikke kan beskrive en ting som er kjempe postivt uten med jævlig feks. Det høres jo riktig flott.. *not*
-lissom, ikke sant og andre "fyll" ord. Kan nok gjøre det selv til tider, men jeg er faktisk klar over at det får meg til å virke dum.
-avbryter meg når jeg prater.. :riversegihåret: Det skulle vært døds-straff.
-Forteller sin mening om en ting UTEN at jeg har spurt.. Både uvane, uhøflig og irriterende.. Feks, jeg kjøper en fanta free, og en person sier.. ææææsj.. liker du den der? :dah: Neida, jeg bare vil så gjerne se på den

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 12:40   #14
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Folk som knekker leddene!

Og dårlig språk, både banning og unødige fyllord støtt.

Dårlig folkeskikk også tenker jeg, som å spise med åpen munn, smatte, ikke si takk, værsågod, værsåsnill, ikke hilse, snike i køer, avbryter den som prater, prakker på andre sine egne meninger/tanker uoppfordret osv.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 12:41   #15
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.323
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Den verste er vel at jeg kan snakke rimelig fort (det er jammen ikke lett å være så rask når alle andre er så trææææææge).

Ja, og at folk er trege med å oppfatte ting. :rask:

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 12:55   #16
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Sambo sine uvaner kan jeg ikke ramse opp her, for da ville jeg trengt en hel side alene erfekt:
Neida, men han har en tendens til å si "hæ" når jeg spør om noe, eller sier noe, men han gjør jo det jeg spør om eller svarer på det jeg sier, så han hører det jo
Eller han gjentar det jeg sier.
Hvis jeg spør om han kan ta med litt kaffe til meg også, så svarer han "skal jeg ta med litt kaffe til deg også?" JAAAAAAAAAAAAAA!

  Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 12:59   #17
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg blir gal av forelesere som ikke står i ro. De må gjerne bevege seg under forelesninga, men ikke hele tida. Da ender det ofte med at jeg ikke orker å se på dem, og dermed melder jeg meg etter hvert ut.

Husker at vi særlig på ungdomsskolen og videregående hengte oss opp i enhver lærers sære vaner og konsentrerte mest om det og litt mindre om faget. En lærer hadde for vane å gå i trekant - høyre side av kateteret, venstre side og så midt bak, rundt og rundt. Vi noterte rundetidene så blekket sprutet!

En annen lærer pleide å tøye ut da han kom og hjalp oss ved pultene. Eller, det så vel bare sånn ut, men han la hendene på bordkanten og tøyde/gynget mens han stod der. Ikke rart tyskkarakteren min gikk ned det året...

Ellers er det irriterende å se på folk som blir intervjuet på tv og som ikke holder hodet rolig. Noen ganger må nesten kameraet bevege seg i takt med intervjuobjektet, og det er stressende å se på!

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 13:06   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Åh! Jeg irriterer meg over folk som blir intervjuet, litt sånn fem på gaten-aktig, og etter at de har sagt det de skal si blir de flaue over at de fortsatt filmes, og så sier de "mhm" med litt sånn lys, innoverpuststemme.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 13:09   #19
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Husker at vi særlig på ungdomsskolen og videregående hengte oss opp i enhver lærers sære vaner og konsentrerte mest om det og litt mindre om faget. En lærer hadde for vane å gå i trekant - høyre side av kateteret, venstre side og så midt bak, rundt og rundt. Vi noterte rundetidene så blekket sprutet!

En annen lærer pleide å tøye ut da han kom og hjalp oss ved pultene. Eller, det så vel bare sånn ut, men han la hendene på bordkanten og tøyde/gynget mens han stod der. Ikke rart tyskkarakteren min gikk ned det året...

Ellers er det irriterende å se på folk som blir intervjuet på tv og som ikke holder hodet rolig. Noen ganger må nesten kameraet bevege seg i takt med intervjuobjektet, og det er stressende å se på!


Det er jo mer å bli distrahert enn irritert da egentlig. (og nå gikk jeg veldig i meg selv og lurer på hva jeg gjør når jeg underviser... )

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-07, 13:13   #20
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff fra "Folk som smatter"

Ad. det med "liksom", så kan jeg bruke det av og til veldig bevisst for å ta brodden av alvoret i det jeg sier.


Hm, men altså, hva jeg irriterer meg over da fortrinnsvis når andre snakker?
- de som ikke har intimsoneforståelse men kommer nærmere og nærmere ansiktet mitt. Det liker jeg ikke.

Hm, ellers kommer jeg ikke på noen spesielle uttrykk som irriterer meg egentlig.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no