Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

:sjokk: Pøntehubro finnes jo!

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-11, 18:33   #1
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

:sjokk: Pøntehubro finnes jo!

Idag, da jeg var ute på noe dugnadfor-korpset-greier fikk jeg meg et sjeldent syn ved en inngangsdør!



Der, midt foran inngangsdøra, på et lite bort, sto altså en PØNTEHUBRO!!!
(jamfør tråd om Hyacinths elleville serviceopplevelse på butikken for noen uker siden)

pøntehubro.jpg
Jeg trodde ikke det fantes sånt på ekte, jeg!

Og fnisefull som jeg ble, måtte jeg snike frem mobilen etter at huseier hadde lukket døra, og jaggu fikk jeg et knallbra bilde!

Oppdatering:
Og hang-upen på pøntehubroer har altså ikke gått over. (snarere tvert om)
Har altså lagt til flere bildebidrag.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011

Sist redigert av Høyt&Lavt : 10-01-12 kl 01:33. Årsak: Lagt til flere bilder. :sparke:
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 18:39   #2
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.916
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!!!

Du må jo vise bilde

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 18:45   #3
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!!!

Redigert: bilde nå funnet!!

Jeg finner det ikke på mobilen!!
Jeg finner faktisk INGEN bilder på mobilen for øyeblikket.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011

Sist redigert av Høyt&Lavt : 10-12-11 kl 21:26.
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 18:50   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!!!

Klart de fins!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 18:53   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!!!

De er jo overalt om dagen!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 19:03   #6
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!!!

Redigert: har funnet bildet på mobilen, men lar dette stå: http://www.nextag.com/garden-owl-statue/compare-html

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011

Sist redigert av Høyt&Lavt : 10-12-11 kl 21:27.
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 19:12   #7
Arktis
Har kontroll
 
Arktis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 550
Arktis er populærArktis er populærArktis er populær
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!!!

Den her hadde gjort seg i hagen min http://www.wayfair.com/Design-Toscan...9-TXG1036.html

__________________
Gutt 95
Arktis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 20:38   #8
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!!!

(krmt... jeg har faktisk pøntehubro. En dings for å henge i vinduet med lys i. Levning fra 80-tallet)

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 20:40   #9
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!!!

Vi har en ekte pøntehubro på jobben, kollegaen min har en utstoppet på kontoret. Jeg holdt på å pisse i buksa første gangen jeg så den.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 21:28   #10
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!!!

Mobilbilde av pøntehubro nå funnet og lagt til. usterlettetut:

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 21:37   #11
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!

Var i London forrige helg, og det var pøntehubroer i maaaange butikkvinduer. Både store og små.

Svigerinna mi lærte seg faktisk ett nytt ord den helgen, nemlig pøntehubro, det hadde hun visst aldri hørt før, men syntes det var et artig navn på ei ugle.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 23:04   #12
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!

Jeg tar gjerne en slik en..





Ozzie the owl

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 23:13   #13
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Var i London forrige helg, og det var pøntehubroer i maaaange butikkvinduer. Både store og små.

Svigerinna mi lærte seg faktisk ett nytt ord den helgen, nemlig pøntehubro, det hadde hun visst aldri hørt før, men syntes det var et artig navn på ei ugle.

Jeg lo så jeg grein da jeg leste ordet pøntehubro for første gang.
Mannen trudde jo jeg hadde klikka en gang for alle...


Og til alle dere pøntehubroelskere, ikke et vondt ord om dere.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 23:13   #14
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!

Mamma og pappa har en med lys i.

Men hvor kom egentlig dette herre pøntehubro greiene fra?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 23:18   #15
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!!!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Nytt og nyttig har til og med en med lyd.

En vaktugle.

Ja, den var jeg ute for i sommer - på Sørlandet, selvfølgelig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 23:19   #16
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Mamma og pappa har en med lys i.

Men hvor kom egentlig dette herre pøntehubro greiene fra?

Jeg lærte det vakre ordet i denne tråden:

http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=126591
:fniserformegselv:

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 01:03   #17
Stompen
Aktiv
 
Stompen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 228
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!!!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Vaktugla med sensor fra Nytt og nyttig:

Ja og en sånn har da vi. Fått i julegave av min kjære svigerfar for et par år siden. Den har blitt en smule hes etter å ha blitt bada i bassenget i fjor sommer, men den ligger rundt omkring i huset og uhuuuer i tide og utide. Den ble ganske raskt degradert fra vaktpøntehubro til lekepøntehubro.

__________________
Hilsen Stompen

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 01:44   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!

Opprinnelig lagt inn av Høyt&Lavt, her.

Jeg lærte det vakre ordet i denne tråden:

http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=126591
:fniserformegselv:

Nei, nei, nei. Det går helt tilbake til forumet spede begynnelse, og ble første gang nevnt av Filifjonka.
http://www.foreldreportalen.no/forum...t=P%F8ntehubro

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 07:17   #19
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.358
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!!!

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Nytt og nyttig har til og med en med lyd.

En vaktugle.

Den har vi, og vi bor ikke på Sørlandet!

Nå er riktignok vår en tøysegave til mannen i huset, og har reir helt innerst i boden med off-knappen innstilt, men den har overlevd opptil flere bodoppryddinger - sterke, flinke fuglen!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 11:10   #20
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: :sjokk: Pøntehubro finnes jo!

Her er min:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg P1040151_1.jpg (42,1 KB, 46 visninger)
__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no