Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bilfritt sentrum, kan det funke?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-15, 13:49   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bilfritt sentrum, kan det funke?

Med nytt byråd er det en av dagens hotteste saker, handelstanden er selvfølgelig bekymret, men kan det bli bra også, sånn bortsett fra med tanke på miljøet, liksom?

Jeg husker jo nøyaktig sammen diskusjon da Karl Johan ble gjort bilfri, og det ser ut til å ha gått bra. Hvor mange er det som kjører til sentrum for å handle, anyway? Min høyst ufaglige vurdering er at Folk Flest kjører kollektivt til sentrum og de bilene som i all hovedsak er her, er varetransport og jobb, samt folk som er på vei igjennom. Kanskje forskjellen ikke vil bli så veldig stor?

Kanskje man kan få flere spesialistbutikker, og ikke bare kjedebutikker som man finner på sentrene?

Det er selvfølgelig noen områder jeg lurer veldig på hvordan de skal løse. F.eks. parkeringssituasjonen rett utenfor sentrum, hvor jeg bor. Her er det allerede svært vanskelig å parkere, og jeg ser for meg at det kan bli enda vanskeligere og mer trafikk nå.

Hvordan kan man få til en slik løsning, på en kreativ og fin måte som er bra for miljøet og som holder sentrum levende?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no