Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Erstatning ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 17:50   #1
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Erstatning ...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=187206

Foreldrene til den lille gutten som døde etter E-coli "skandalen" har gått til erstattning og krever et betydelig beløp.

Jeg kan forstå foreldrene, samtidig som jeg har litt probelmer med det.
De har fåt en sum, 175 000,- som de fikk kort tid etter at sønnen døde.
(overraskende fort, men samtidig så er det ikke forsikringsselskap da..)
Selvfølgelig skal alle utgifter og ande kostnader i forbndelse med sykdommen og dødsfallet dekkes.

Men, hvorfor gå til erstatningskrav for å plassere skyld?

Jeg har vel en liten skrekk om at vi skal ende med amerikanske tilstander, hvor man knapt nok tør å hjelpe noen i redsel for å bli saksøkt.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 18:11   #2
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erstatning...

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=187206

Foreldrene til den lille gutten som døde etter E-coli "skandalen" har gått til erstattning og krever et betydelig beløp.

Jeg kan forstå foreldrene, samtidig som jeg har litt probelmer med det.
De har fåt en sum, 175 000,- som de fikk kort tid etter at sønnen døde.
(overraskende fort, men samtidig så er det ikke forsikringsselskap da..)
Selvfølgelig skal alle utgifter og ande kostnader i forbndelse med sykdommen og dødsfallet dekkes.

Men, hvorfor gå til erstatningskrav for å plassere skyld?

Jeg har vel en liten skrekk om at vi skal ende med amerikanske tilstander, hvor man knapt nok tør å hjelpe noen i redsel for å bli saksøkt.

Jeg forstår foreldrene godt! Den summen er latterlig liten i forhold til det å miste et barn.

Gilde gjorde en stor feil, og jeg skjønner at foreldrene har behov for å plassere skyld, og kreve vederlag fra en matgigant, nettopp for å markere det store tapet. Hvorfor ga de ikke mer enn 175 000? Var ikke guttens liv mer verdt for Gilde? Synes summen er latterlig lav, og synes det bør svi mer for Gilde!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:07   #3
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Erstatning...

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jeg forstår foreldrene godt! Den summen er latterlig liten i forhold til det å miste et barn.

Gilde gjorde en stor feil, og jeg skjønner at foreldrene har behov for å plassere skyld, og kreve vederlag fra en matgigant, nettopp for å markere det store tapet. Hvorfor ga de ikke mer enn 175 000? Var ikke guttens liv mer verdt for Gilde? Synes summen er latterlig lav, og synes det bør svi mer for Gilde!

Enig

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:17   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatning ...

Amerikanske tilstander er det når folk får millionerstatninger for å søle ut for varm ( ) McDonaldskaffe i fanget. Her er det snakk om en liten gutt sitt liv. Jeg skal ikke utale meg så mye om det juridiske i denne saken, men jeg får meg ikke til å stille spørsmål ved det foreldrene velger å gjøre.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:20   #5
den lille røde høna
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 20
den lille røde høna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Erstatning ...

...

den lille røde høna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:26   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.474
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erstatning ...

Jeg syns det er rimelig at foreldrene får en større erstatning fra Gilde, ikke for barnets liv, det kan ikke måles i penger uansett, men for de økonomiske tapene de har lidd og de sannsynligvis kommer til å lide pga sorgbearbeiding. Type tapt arbeidsfortjeneste, kompensasjon for at faren så seg nødt til å bytt jobb etc.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:28   #7
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Erstatning ...

175 000 er et latterlig lavt beløp.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 23:47   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.794
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Erstatning ...

Nå er jeg vel litt inhabil i denne saken, siden vi er i slekt..... Jeg skjønner foreldrene godt! Og hadde nok gjordt akkuratt det samme!!! penger kan aldri erstatte den lille, men det fører i alle fall til en konsekvens for selskapet om de må ut med en betydelig pengesum. Samtidig tenker jeg at det vil gi familien økonomisk sikkerhet slik at de ikke trenger å bekymre seg for økonomi når sorg tynger. Det er nok av tilfeller hvor folk ikke klarer å jobbe eller holde huset etter at en tragisk ulykke rammer en familie.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 00:00   #9
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Erstatning...

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

store tapet. Hvorfor ga de ikke mer enn 175 000? Var ikke guttens liv mer verdt for Gilde? Synes summen er latterlig lav, og synes det bør svi mer for Gilde!

Dette var vistnok grunnlaget for summen:

Sitat:

Engangsbeløpet det er snakk om er en sum på 175.000 kroner som familien fikk utbetalt av Gilde to måneder etter at Emil døde. Denne kompensasjonen ble basert på vurderinger fra professor Peter Løderup fra Universitetet i Oslo

Det er helt klart summen de har fått er for liten til å dekke utgifter i forbindelse med dødsfallet.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no