Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Spisestue/kjøkkenbord?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-08, 21:40   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spisestue/kjøkkenbord?

I det nye huset jeg skal flytte til er det ikke separat spiseplass på kjøkkenet, så vi trenger et bord som må være funksjonelt både som vanlig kjøkkenbord og som spisestuebord. Vi har ikke noe umiddelbart behov for skap eller buffet eller noe sånt til.

Forslag? Jeg er HELT forvirret i forhold til hva jeg har lyst på. Litt i sjokk over at jeg må bli av med det gamle enda, tror jeg. Vet ikke om jeg vil ha mørkt eller lyst treverk engang. Eller hvitt? Men jeg tror ikke jeg er helt på syver-stoler eller sånne gjennomsiktige plaststoler.


Sist redigert av m^2 : 07-07-08 kl 22:31.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 23:05   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.481
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue/kjøkkenbord?

Hva med et godt gammeldags langbord?
Noe a la dette?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 23:08   #3
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.012
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue/kjøkkenbord?

Jeg har et bord fra svenske Stolab i bjørk. Veldig glad i det. Kjøpte det på Unge Gaarder i sin tid. Her er vårt bord.

Og her er et bilde av bordet med tre plater i. Vi har noen andre stoler, som ligner på 7-eren, men man kan ha mange forskjellige stoler til synes jeg.


Sist redigert av LaBanga : 07-07-08 kl 23:20.
LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 23:17   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spisestue/kjøkkenbord?

Må du bli av med det gamle da? er det ikke bedre å ta det med seg, og så, etter en stund finne ut av hvordan du vil at det nye bordet skal være?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 08:50   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue/kjøkkenbord?

Takk for tips!

Det gamle spisestuemøblementet er et helt sett, med stoler, bord og en svær skjenk, og det hele er så digert og massivt at...får slett ikke plass. (Det er fra frankrike, 1880-tallet, og utskjært og i det hele tatt). Dessuten er bordet veldig "pent" om du skjønner - det gjør seg overhodet ikke som kjøkkenbord.
Og passer overhodet ikke inn i stilen på det nye huset på noen som helst slags måte (men det er fint her det står nå da!)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 09:01   #6
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spisestue/kjøkkenbord?

Vi har gått for massivt eikebord i lyst treverke og stoler i semsket skinn.
Vi har heller ikke seperat spisestue. Veldig fornøyd med bordet, men kunne tenkt meg å byttet stolene til noen i skinn. De er finere og lettere å holde rene.

Noe alla dette har vi:


__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 09:46   #7
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spisestue/kjøkkenbord?

Jeg vil i hvert fall anbefale et bord med plater til å legge i. Vi har et helt enkelt fra Ikea, og det er utrolig greit at det kan reguleres i størrelsen.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 11:40   #8
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Spisestue/kjøkkenbord?

Vi har makent bord som AnnKi og har også åpen kjøkken-stue. Stoler med setetrekk av sort microfiber. Gode å sitte på og enkle å holde rene. Bare å tørke av.

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 20:29   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue/kjøkkenbord?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg har et bord fra svenske Stolab i bjørk. Veldig glad i det. Kjøpte det på Unge Gaarder i sin tid. Her er vårt bord.

Og her er et bilde av bordet med tre plater i. Vi har noen andre stoler, som ligner på 7-eren, men man kan ha mange forskjellige stoler til synes jeg.

Nå har jeg tenkt og tenkt og sett på rommet, og kommet til at dette bordet må være bortimot perfekt til mitt bruk

Nå skulle jeg akkurat til å si at jeg mangler skjenk som passer til, men der ser jeg jammen meg en i bakgrunnen på bildet - lurer på om ikke jeg får blakke meg på Stolab
Kanskje det er billigere i sverige?!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 20:45   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.481
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue/kjøkkenbord?

Det er et fint bord. Spent på hvilke stoler du velger til.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 21:11   #11
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spisestue/kjøkkenbord?

Det var et veldig fint bord.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 00:27   #12
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.012
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue/kjøkkenbord?

Jeg er iallfall superfornoeyd med mitt Stolab-bord og det er vel ikke umulig at det er litt billigere i Sverige, spesielt dersom kursen er fordelaktig. Lykke til med aa finne det ut.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 18:08   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue/kjøkkenbord?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Må du bli av med det gamle da? er det ikke bedre å ta det med seg, og så, etter en stund finne ut av hvordan du vil at det nye bordet skal være?

Her er det vi har nå, forresten. Det krever ganske stor plass for å bli fint, og det har vi ikke dessverre...


Sist redigert av m^2 : 25-09-11 kl 14:45.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 18:14   #14
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue/kjøkkenbord?

Oi, så lekkert!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 20:55   #15
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.012
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue/kjøkkenbord?

Kjempeflott spisestue, ja. Hva skal du gjøre av den nå da? Selge den, eller legge den på lager fram til dere får passende hus igjen?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 21:10   #16
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spisestue/kjøkkenbord?

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Her er det vi har nå, forresten. Det krever ganske stor plass for å bli fint, og det har vi ikke dessverre...

Så lekkert det var.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 22:06   #17
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue/kjøkkenbord?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Kjempeflott spisestue, ja. Hva skal du gjøre av den nå da? Selge den, eller legge den på lager fram til dere får passende hus igjen?

Selge det, tenker jeg...
Vi har planer om å bli der vi flytter i mange år nå, så da kan vi likegodt kjøpe nytt spisestuesett igjen hvis vi skulle finne drømmehuset (igjen) i framtida! Dette passer overhodet ikke inn dit vi flytter - hverken i stil eller størrelse.

Men jeg aner ikke helt hvordan jeg skal gå fram for å få solgt det da. Har tatt bilder og sender litt rundt til forhandlere og sånn, men det er jammen meg ikke innlysende.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 22:16   #18
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spisestue/kjøkkenbord?

LaBanga- du som har samme bordet, hvilke stoler har du?
Kan ikke du titte i den andre tråden min - der har jeg lagt inn flere bilder av stoler

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no