Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-08, 19:42   #21
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Sånn selger dei på Interoptik, men mannen såg ikkje heilt behovet

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

.



Perfekt til å henge brillene på for natten og ellers når du ikke bruker dem.

Eg har kjøpt den rista og så har eg kjøpt ratt-pels. Ratt-pelsen forguda eg, men mannen hata den. Den forsvant på mystisk vis. Kjøpte i same runde ein fuglematar som vart julegåve til min stakkars bestefar

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 19:44   #22
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Sånn ratt-pels hadde vi i bilen da jeg var liten. Det hender jeg har tatt meg i å savne en, for rattet er alltid så himla kaldt om vinteren. Men mannen steilte da jeg nevnte det for mange år siden.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 20:50   #23
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Har vurdert disse.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 20:59   #24
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Og jeg falt fullstendig for


Et sørgelig endelikt for andungen Kvakk Kvakk.

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 21:02   #25
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Nope har ikke handlet der i fra.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 22:31   #26
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Har vurdert disse.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 23:06   #27
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Siden det kom fram ustyrtelige morsomme eksempler på hva man kan kjøpe fra nytt og nyttig eller www.nyttig.no i denne tråden, så lurer jeg på om det er noen som er tøffe nok til å innrømme at de faktisk har kjøpt noe derfra.

Jeg er førstemann ut jeg!

Vedlegg 9187


Risten er suveren når man baker masse

Jepp! Den var eneste grunnen til at jeg bestilte derfra, fordi det så helt genialt ut til min litt for lille kjøkkenbenk - og det var det!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 23:10   #28
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Nehei, har ikke bruk for dorullholder med musikk, porselensfigurer som skifter farge etter været eller varmere for eggene.
Besteforeldrene min elsket dette bladet, så ja, jeg har lest det opp gjennom årene, men ikke shoppet.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 23:13   #29
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Nei, aldri. Jeg leser katalogen for å få meg en god latter.

Bestefaren til sambo var en meget aktiv kunde, så de fikk alltid noe merkelige greier i presang fra Nytt og Nyttig.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 23:18   #30
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Kvalifiserer denne til pøntehubro, tro?


Disse kunne jeg vurdert


Denne, - nei takk


Eh...Svettelapper?

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 23:57   #31
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?



Den der har jeg ikke sett før faktisk, og herregud for noe ræl!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 02:23   #32
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Nei, jeg har ikke handlet der. Men ledd godt av reklamen, det har jeg gjort mange, mange ganger.

Disse så jo virkelig snasne ut.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 09:53   #33
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Jeg kjøpte en graveringspenn, etter dåpen til eldstemann. Han fikk så mye sølvtøy uten dato, navn osv. på, og jeg ville da gjøre det selv. Det viste seg å være en penn av utseende, med en spikeraktig tupp. Kunne like gjerne gått ut i garasjen og funnet en vanlig spiker.
Den gikk rett i søpla.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 10:41   #34
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Men altså, helt seriøst og uten å disse HI, man burde jo boikotte slike kataloger og alt stæsj fra dem. det er aldeles skrekkelig at man skal fylle husene sine med slikt, øke etterspørselen etter slike lavkvalitetsrælgreier som ikke er laget for å brukes, men laget for å kjøpes og kastes. For de virker jo ikke. Å binde opp arbeidskraft til å lage slike ting, å forurense med å frakte denslags, å bruke penger på sånt. Fysj og fy.

Kjøp god kvalitet, så holder det lenge, bruk heller mye penger på noen få gode ting enn å i sum antagelig bruke mer penger på billig ræl som ikke varer.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 11:01   #35
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.


Jeg har hatt slike tøfler. Og det er jaggu ikke mange år siden heller. Jeg elsker rare og stygge tøfler, så det var midt i blinken da jeg fikk dem i tullepresang. De ble godt brukt, og kastet når de ble hull i sålen på.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 12:44   #36
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Jeg tror tanta mi har vært en av de "heldige" som har vært på slik reise med de. Reisen var gratis, men alle utflukter måtte hun betale for tror jeg... Tror det var Nytt & Nyttig, men kanskje det er andre som har slike lokkereiser?

Min svigermor har en nabo som stadig vekk vinner slike turer fordi hun har handlet i Nytt og Nyttig-katalogen. Da får min svigermor bli med som ledsager for en latterlig sum.
De var en uke i Italia for et par år siden, hele turen kostet 2500 (for min svigermor, den var gratis for nabofruen).
I fjor høst var de på langhelg i Praha, og i vår skal de til St.Petersburg.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 18:14   #37
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Min svigermor har en nabo som stadig vekk vinner slike turer fordi hun har handlet i Nytt og Nyttig-katalogen. Da får min svigermor bli med som ledsager for en latterlig sum.
De var en uke i Italia for et par år siden, hele turen kostet 2500 (for min svigermor, den var gratis for nabofruen).
I fjor høst var de på langhelg i Praha, og i vår skal de til St.Petersburg.

hmmm.... kanskje de var på samme tur, for jeg tror tanta mi var til Italia ja...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 09:08   #38
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Jeg har iukke handlet der, men kunne seriøst tenke meg ei etasjerist. Når jeg baker hundre rundstykker om gangen eller mange kaker til bursdag hadde det vært praktisk. Dog ser jeg for meg at den ikke er av særlig kvalitet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:01   #39
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg har iukke handlet der, men kunne seriøst tenke meg ei etasjerist. Når jeg baker hundre rundstykker om gangen eller mange kaker til bursdag hadde det vært praktisk. Dog ser jeg for meg at den ikke er av særlig kvalitet.

Den er faktisk i helt OK kvalitet. Har hatt mine i hvertfall 5-6 år og de er hyppig i bruk. Jeg holdt på å fly i taket når mannen hadde kledd en av dem i folie og brukt på grillen ute, men den tålte det helt fint også gitt.

Jeg må le litt av de som tror de ender opp i Mariebuksa med rare pyntegjenstander i hagen om man handler noen småting herifra jeg da! Da har man neimen ikke stor tro på egen dømmekraft.

Og selv om noe er billig ræl så tror jeg faktisk at man kan se det utifra katalogen og dermed kan klare å unngå å kjøpe det i utgangspunktet. De tingene jeg har kjøpt som jeg har lagt inn bilde av har jeg vært veldig fornøyd med hvertfall, og jeg ser derfor ingen grunn til å gå i en mer "eksklusiv" butikk og kjøpe det samme der til høyere pris.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-08, 10:05   #40
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: Har du handlet på nytt og nyttig?

Jeg har, men ikke til meg selv. Har kjøpt bøtte, hagekrakk og hageredskaper til min 85 år gamle oldemor med byens fineste plen og mest velstelte bed .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no