Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gran Canaria eller Tenerife i januar?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-09, 13:09   #1
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Gran Canaria eller Tenerife i januar?

Noen som vet hva som er "best"? Hotell og plasser å anbefale i så fall?

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 13:21   #2
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?

Klimamessig er det vel litt hipp som happ. Jeg har nylig bestilt et par separate turer til GC, og generelt var det ikke noe dyrere å reise med rutefly (SAS/Norwegian flyr direkte til Las Palmas) og finne hotell på nett, enn å bruke charter. Steder å anbefale kommer jo litt an på hva slags ferie dere vil ha, hva som er viktig for dere, om dere vil bo på hotellrom/leilighet, stort/lite sted, strand i nærheten osv. Januar er jo ikke veldig varmt noen av stedene, men det er jo likevel stor forskjell fra hjemme!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 13:53   #3
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?

I fjor var vi på GC to første ukene av januar og været var litt varierende. Ganske så varmt og fint på formiddagen og litt kjøligere på kvelden. Vi hadde temperaturer som lå i overkant av 20 varmegrader, noen dager litt varmere. Et par dager regnet det og blåste veldig.
I fjor var det visst litt dårligere vær enn vanlig sa flere vi snakket med. De som hadde vært i julen hadde hatt det veldig kaldt.
For noen år siden var vi på Tenerife i februar og sånn værmessig var det omtrent likt med GC.
Det kommer også litt an på hvor på øyene du er. Noen steder blåser det litt mer enn andre steder.
Vi var på Lanzarote i mars (påsken) et år og da hadde vi utrolig fint og varmt vær.

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 13:56   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.899
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?

GC går for å være mest værstabilt. Men det variere jo fra år til år. Når jeg dro dit i sommer så overhørte jeg et par flyvertinner som pratet med noen pasasjerer. Og de sa at 2008/09 vintersesongen hadde vært en av de kaldeste på mange år. Lanzarote er minst værstabilt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 14:09   #5
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?

Nå ser jeg at du spurte om hotell osv...

På GC bodde vi på Bahia Feliz. Helt greit med 3 unger (men litt kjedlig for oss voksne i 2 uker...).

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 14:38   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?

Du må ikke reise til Bahia Feliz på vinteren. Det blåser fælt der, og på vinteren kan den vinden være utrolig kald. Det er også mye oftere overskyet der enn det det er i Arguineguin/Puerto Rico/Mogan f.eks.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 15:09   #7
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?

Alternativene er Los Christianos på Tenerife og Arguineguin på Gran canaria

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 15:22   #8
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?

Sunwing i Arguineguin er veldig populært. Personlig synes jeg det kan være litt vel sild i tønne, men jeg har bare gått forbi på utsiden.

Jeg hadde nok kjøpt fly og hotell separat. Dorado Beach ligger veldig sentralt til i Arguineguin.Og ønsker du ha all-inclusive så er det visstnok mye billigere å bestille det etter ankomst.

Det er ikke noen supre strandfasiliteter i Arguineguin da, det bør du vite om, men det går buss til Amadores som er den beste stranda. Ellers så trives jeg veldig godt i Arguineguin - men jeg er bare 'semiturist' når jeg er der. Bor privat så det blir en helt annen form for ferie.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 16:01   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.899
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?

Opprinnelig lagt inn av dolliemor, her.

Nå ser jeg at du spurte om hotell osv...

På GC bodde vi på Bahia Feliz. Helt greit med 3 unger (men litt kjedlig for oss voksne i 2 uker...).

Jeg synes det stedet var grusomt og skal aldri dit igjen. Vi foretrekker Amadores stranda eller Sunwing Arguineguin.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 16:44   #10
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes det stedet var grusomt og skal aldri dit igjen. Vi foretrekker Amadores stranda eller Sunwing Arguineguin.

Var helt greit, men grusomt er vel å overdrive.

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 16:46   #11
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?

Arguineguin er jo helt streit. Jeg ville ha foretrukket noe over mot Puerto Mogan, men det går jo buss fra Arguineguin-Puerto Rico-Mogan, så man kan ta en tur bort og spasere på marinaen og spise middag, f.eks. Eller leie bil. (Vi skal til GC i januar selv, men jeg skal på opptreningsopplegg på helsesenteret der, og så bor vi i San Agustin - fordi det er det vi har råd til, og vi kommer uansett til å være andre steder på dagtid.)

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 16:46   #12
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.899
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?

Opprinnelig lagt inn av dolliemor, her.

Var helt greit, men grusomt er vel å overdrive.

Vi syntes ikke det var helt greit en gang. Men vi har et vennepar som digger stedet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 16:52   #13
dolliemor
Aktiv
 
dolliemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 228
dolliemor er litt kul
Standard

Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?

Hver sin smak da, men enig i at det ikke er så utrolig sjarmerende der. Veldig slitt og ikke fin strand. Skal jeg tilbake til GC vil jeg andre plasser, feks. Amadores eller Anfi-området.
Men når det er sagt, så hadde guttene våre en super ferie. Vi ble litt lei av de samme restaurantene og turistmaten. De kanariske rettene glimret med sitt fravær, og det er jo litt synd...

__________________
Storebror-00, Lillebror-02 og Lillesøster-06
dolliemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 01:00   #14
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?

Men i januar er vel uansett ikke stranden så mye å trakte etter. Ganske "kaldt" vann da, så for min egen del, og ganske sikkert også lillemann, så er oppvarmet basseng mye bedre...

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 11:00   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.899
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?

Opprinnelig lagt inn av Amic@, her.

Men i januar er vel uansett ikke stranden så mye å trakte etter. Ganske "kaldt" vann da, så for min egen del, og ganske sikkert også lillemann, så er oppvarmet basseng mye bedre...

Når vi drar til Kanariøyene på vinteren ser vi først etter oppvarmet basseng, deretter selve stedet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 11:00   #16
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?

Jeg bader ikke uansett jeg, men om det er en fin soldag er det deilig å være en dag på Amadores. Ungene liker gjerne å leke i vannkanten med sand, spade og bøtte. Det er jo ikke iskaldt vann det er snakk om.

Det som er viktig å huske er å ha med seg varme klær til kveldene. Det synker gjerne ned mot 15 grader og det føles kaldt etter en dag i sola.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 11:38   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.913
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Du må ikke reise til Bahia Feliz på vinteren. Det blåser fælt der, og på vinteren kan den vinden være utrolig kald. Det er også mye oftere overskyet der enn det det er i Arguineguin/Puerto Rico/Mogan f.eks.

Vi var på Bahia Feliz (uten at jeg dermed anbefaler det!) i februar i fjor. Nydelig vær, over 25 grader hver dag. Enda varmere i sola.

Vi skal til Gran Canaria i des/jan men ikke til Bahia Feliz. Har ikke bestemt oss ennå, vanskelig å velge. Vi må fly med charter da rutefly er sinnsykt dyrt fra her hvor vi bor.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 13:16   #18
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?

Jeg hadde definitivt valgt Arguineguin på den årstiden.

__________________
lillegås 07
iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 13:57   #19
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.842
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gran Canaria eller Tenerife i januar?

Jeg anbefaler Sunving seneret på Tenerife. Det i Fañabé. Dit skal jeg i februar og har vært der før. Oppvarmet baseng for barna er et must på den årstiden.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no