Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-10, 00:45   #1
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.132
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Opprinnelig lagt inn av VG

En norsk gris på sin siste reise til slakteriet har krav på nærmere en halv kvadratmeter plass i dyretransporten, god ventilasjon og tilgang til vann.
En norsk skoleelev som må stå på skolebussen til og fra skolen daglig har ikke krav på noe som helst utenom skoleskyssen.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/e...artid=10017098

Dyr (her gris) har altså bedre rettigheter en flere hunde tusen skolebarn, som dag etter dag stues inn på skolebusser uten noen form for sikkerhet og uten verken rett til ventilasjon eller rent vann.
Hva i all verden er galt med Gode Gamle Norge™, som altså ivaretar rettighetene og sikkerheten til griser bedre enn barn?

(Lurte du på hvorfor agenten har startet denne tråden? Les:http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=101685)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 00:51   #2
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Problemet er at grisene gjør det så dårlig på skolen.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 00:58   #3
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Jeg lurte på om jeg skulle starte en tråd om dette.

Mine barn må ta skolebuss, eller rettere sagt de må ta rutebussen til og fra skolen. Flere ganger har det skjedd at bussen har vært så full at alle sitteplasser er opptatt og det er så trangt i gangen at elevene står presset opp mot vinduer og dører. Det er spesielt når andre skoler tar rutebussen på samme tid som vår skole slutter. Ved noen tilfeller har til og med elever blitt kjørt fra ved skolen og måttet vente en hel time på neste buss. Elevene har gått i 1 til 7 klasse. Jeg har flere ganger klagd til bussselskapet og skole uten å nå frem. Vi kjører barna til og fra skolen så sant vi kan. 2-4 ganger per uke må de ta bussen hjem. Det er ikke med lett hjerte at de får lov til det.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 01:34   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.132
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Her i Bergen og omegn kan vi snart skrive bok om Skyss og Tide, men ingenting skjer. Og jeg blir forbanna og fortvila over at jeg må sende 7-åringen min stående på en buss til skolen på smale (og glatte) bygdeveier!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 08:20   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Men herregud. En del skoleelever oppfører seg jo dårligere enn griser. Som man reder slik ligger man.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 08:45   #6
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Dette er et tema som engasjerer meg for tiden.
Mine to eldste må ofte stå i bussen på vei hjem, fordi det er fullt. Dette er en ren skolebuss, og antall elever som bor langs ruta er mer enn antall seter i bussen. Ofte må 6-7 elever stå, i tillegg til at de minste som får seg et sete ofte deler med seg, slik at de kan sitte 3-4 stykker på en toseter.
de som sitter i sete får beskjed om å ta på sele, de andre får holde seg fast så godt de kan

Det er busselskapet som tjener på dette, økonomisk. de får betalt for å frakte x antall elever til og fra skolen, og den summen er, etter hva jeg har forstått uavhangig av om ngne faktisk følger bussen eller ikke. (om det går på busskortet så taper de penger, for de kotene fungere ofte ikke, og den ene bussen har ikke kortscanner engang).

I dag skal mannen ringer busselskapet, det har ikke blitt endring etter skolen sa fra. Og om de ikke kan legge fram en god plan blir det "lokalavisa neste".

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 08:55   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.501
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Opprinnelig lagt inn av Finni, her.

Det er busselskapet som tjener på dette, økonomisk. de får betalt for å frakte x antall elever til og fra skolen, og den summen er, etter hva jeg har forstått uavhangig av om ngne faktisk følger bussen eller ikke. (om det går på busskortet så taper de penger, for de kotene fungere ofte ikke, og den ene bussen har ikke kortscanner engang).

Det tviler jeg egentlig på er korrekt. Busselskapene får som oftest betalt det samme uavhengig om det er passasjerer på eller ikke, de får betalt for å kjøre en stk. buss (spesifisert på størrelse, antall seter etc fra de som har kjøpt inn tjenesten, som oftest fylkeskommuner). De har ingenting med inntekter og busskort e.l. å gjøre. Og dersom det er flere elever enn plasser på bussen er det innkjøperne hos bestilleren som har gjort en elendig jobb i kravspesifiseringen sin overfor busselskapet.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 09:03   #8
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det tviler jeg egentlig på er korrekt. Busselskapene får som oftest betalt det samme uavhengig om det er passasjerer på eller ikke, de får betalt for å kjøre en stk. buss (spesifisert på størrelse, antall seter etc fra de som har kjøpt inn tjenesten, som oftest fylkeskommuner). De har ingenting med inntekter og busskort e.l. å gjøre. Og dersom det er flere elever enn plasser på bussen er det innkjøperne hos bestilleren som har gjort en elendig jobb i kravspesifiseringen sin overfor busselskapet.

Problemet oppsto dette året, før har det godt greit for da har ikke ungen måttet bytte buss. Og fire busse har kjørt fra skolen. Nå kjører 3 busser fra skolen, og den ene bussen møter en motgående buss ( 20 seter) og bytter rundt halvveis på ruta. Da er det selvsagt plass til alle etter byttet.
Det at selskapet ikke sender alle bussene inn til skolen (et logistikkproblem som bare kan løses med en ekstra buss, siden motgående kommer rett fra en annen rute) er det busselskapet som tjerne på. Det er altså bestilt skyss hjem for x antall elever, men bussseldkapet velger å ikke kjøre alle bestilte setene fra skolen.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 09:06   #9
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Jeg kjenner en del dyr som oppfører seg bedre enn skoleelever. : prøver å bidra:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 09:13   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Jeg er bare glad mine barn kommer seg til skolen uten å være avhengig av skyss kjenner jeg.
Hurra for Norge. Det er jo selvsagt mye viktigere at grisen kommer helskinnet til slakteriet, hvor han skal bli svinekjøttdeig, enn at norske skolebarn kommer seg helskinnet til skolen.
Men det blir jo en litt tullete sammenlikning forøvrig, for det burde jo vært en selvfølge med "jatakk, begge deler".

  Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 09:21   #11
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Vel, skoleskyssen varer vel ikke i åtte timer eller deromkring?

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 09:22   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Om man bosetter seg kort vei fra skolen så har man ikke dette problemet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 09:29   #13
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Om man bosetter seg kort vei fra skolen så har man ikke dette problemet.

Det gjorde vi, men så la de ned skolen

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 09:30   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Du må selvsagt velge en skole som har elever.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 09:38   #15
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Du må selvsagt velge en skole som har elever.

Ser vi har tabbet oss grundig ut på dette punktet. Skikkelig irriterende at jeg ikke tok en runde og spurte alle i bygda om planer for kommende unger da vi flyttet hit med en 3 åring og 45 elever på skolen.
Om vi skulle finne på å flytte til tilsvarende sted tar jeg runden

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 09:39   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Det finnes steder i Rogaland hvor det er barn.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 09:46   #17
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Det finnes steder i Rogaland hvor det er barn.

Å ja da, lå ikke Rogaland høyt på fødselstattestikken tro

Er du hyrt inn av pappa til å få meg til å flytte tilbake til Stavanger? Du bruker hans argumenter her

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 09:50   #18
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.829
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Jeg kjenner jeg er glad vi bor 500 meter unna skolen. Og at det er en skole med mange hundre elever. Det er en kombinert barne- og ungdomsskole, så de får gå der lenge. Videregående skolen er bare 2 km unna den også. Skjønner vi har bosatt oss helt perfekt.

Også er jeg forskrekket over det dårlige tilbudet det er på skoleskyss rundt om i det ganske land. Ikke nok plasser så barna må stå, eller vente 1 time på neste buss. Hadde min 6-åring måtte vente 1 time på neste buss skulle det blitt månelyst altså. Det går bare ikke an!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 09:58   #19
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

For å være seriøs.

For meg virker det litt motstridende at sjåførene er veldig påpasselig at de som sitter i sete har på sele siden bussene nå har det, samtidig som han tillater at andre står i midtgangen.

Egentlig hadde det vært bedre om sjåføren nektet å ta med flere passasjerer enn bussen har seter til, da hadde det blitt månelyst og de hadde måttet gjøre noe med saken.?

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:24   #20
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [agenten spriter opp FP] Dyr behandles bedre enn skoleelever

Det er selvfølgelig fordi grisen verdsettes høyere enn barna. Tross alt, dyr har også egenverdi!!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no