Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delta på

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-15, 13:54   #1
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delta på

Dette er en avsporing av tråden Damenes aften på Bohus. Jeg skal prøve å forklare hvorfor jeg synes markedsføringsstunt som «Damenes aften» er irriterende, og hvorfor jeg mener folk som deltar på slikt bør tåle å høre at andre synes det er teit, også i en tråd der de ikke har invitert til diskusjon av arrangementet. Grunnen til at jeg likevel starter en ny tråd, er at jeg vil at det jeg skriver skal bli lest og lyttet til og ikke bare møtt med "ta det i din egen tråd".

Så lenge jeg kan huske har jeg falt utenfor det som anses som jentete eller kvinnelig. Da jeg vokste opp ble jeg kalt guttejente fordi jeg likte å sparke fotball, klatre i trær, snekre osv. Jeg fikk tidlig en følelse av at jeg ikke var «jente nok» og at det var noe feil ved meg. Selv om jeg inni meg alltid tenkte på meg selv som jente. Aldri noen tvil om det. Som voksen merker jeg også at jeg ikke passer inn i det som veldig mange mener er kvinnelig og feminint, men nå klarer jeg å gi mer beng. Likevel vil jeg ikke overse at andre lager rammer for meg, som jeg er uenig i.

Måten Bohus reklamerer på får meg altså ikke til å føle meg mindre kvinne (hva nå det skulle bety), men det irriterer meg at det er mulig å markedsføre på denne måten i 2015 og lykkes med det. Jeg vil at mine barn, som også går ut over grensene for det som blir sett som «typisk jente», skal møte mindre av dette framover. At andre – gutter, jenter, kvinner, menn, transpersoner – skal oppleve at det ikke er én mal som er riktig når det gjelder kjønnsuttrykk. Det betyr ikke at jeg mener at man må fjerne kjønnskategorier eller at alle skal bli kjønnsnøytrale. Jeg vil at hvilket kjønnskategori du er født inn i skal ha minst mulig betydning for hvordan du ønsker å leve livet ditt, yrkesvalg, interesser osv. Jeg vil at gutter skal kunne like rosa, glitter og stas uten å oppleve at det er feil. At barnehager og skoler skal se barn som barn og ikke som gutter/jenter. At kvinner kan bli toppolitikere uten å få terningkast for antrekket på en offisiell middag. At jeg kan diskutere politikk og ta plass i sosiale sammenhenger uten å få skråblikk fra damene som sitter lenger ned ved bordet og snakker om interiør, shopping og siste fødsel. At datteren min som er null interessert i klær og shopping skal få slippe å høre fra tre andre jenter i klassen at hun har feil klær og skiller seg ut.

Jeg skulle ønske at flere kunne skjønne at på seg selv kjenner man bare seg selv. Når Adrienne skriver:

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Tror min mann er veldig glad han slipper å være med på innkjøp av puter, nips og lys. Han hater IKEA med en intensitet jeg ikke har sett maken til og får omtrent utslett når jeg snakker om å bytte gardiner eller puter i stua.

så gjelder det henne og mannen hennes. (Jeg mener ikke at Adrienne tror alle andre er som henne og mannen. Det er mer ment å vise at vi er forskjellige.) Mannen min og jeg er like lite interessert i puter, nips og lys. Gardiner har vi ikke, og puter bytter vi ut når de er utslitt. IKEA unngår vi om vi kan. Det betyr ikke at vi ikke prøver å få det til å se ok ut hjemme hos oss eller er null interessert i interiør, men vi bruker veldig lite tid på det, og vi prøver hele tiden å finne ting som varer "evig" når vi først tar noe inn i huset.

Jeg tipper det flere kvinner som vil ønske å delta på et arrangement om interiør og trender enn menn. Født sånn eller blitt sånn? Jeg tror det er mest det siste. Uansett er det totalt unødvendig å rette dette arrangementet kun mot kvinner. Det finnes mange menn som også kunne ha interesse av et slikt opplegg. Og mange kvinner som synes det er totalt uinteressant. Og jeg synes folk som lar seg lokke av slik markedsføring, kan tåle å høre at de er med og opprettholder et veldig gammeldags syn på kjønnsroller. At de er med og gjør rammene trangere. Bohus sitt framstøt er bare en dråpe av mange, men det betyr ikke at det er uvesentlig eller bare skal les bort med: «Er det ikke lov å kose seg og ha det gøy med venninnene en kveld heller nå da?»

Og ja, jeg vet at vi har hatt liknende diskusjoner mange ganger før. Men Damenes aften på Bohus viser at det fortsatt er grunn til å løfte temaet fram jevnlig.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)

Sist redigert av noen : 13-11-15 kl 14:03.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:00   #2
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.800
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:02   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.353
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Takk.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:10   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.944
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Jeg er enig med deg. Jeg blir lei og matt når det stadig vekk blir tatt som en selvfølge at man er spesielt interessert i et tema fordi man er kvinne eller mann. Og kan gjerne oute meg som en forholdsvis feminin kvinne som er totalt uinteressert i interiør. Jeg tror at alle estetiske valg som er tatt i vårt hus er tatt av min mann eller av oss to i felleskap.

Vi kjøper så godt som ikke "pynt" noen av oss. Jeg kjøper blomster og vi har puter og ulltepper og det er vel det som kan defineres som pynt. Putene har vi faktisk byttet ut en gang, og da kjøpte vi helt make til de som var blitt utslitte.

Jeg er ikke mer prinsipiell enn at jeg kunne gått på noe sånt om det var et spesielt godt tilbud som jeg hadde hatt lyst til å benytte meg av. Men det hadde vært med en litt emmen smak i munnen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:18   #5
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Det er helt klart at slike arrangement bidrar til å opprettholde kjønnsrollemønstrene. Det er liksom ikke noe å diskutere på.

Men om man da er litt uttafor kjønnsrollesystemet så synes man ikke at slike arrangement er superbra, og klart varierende hvor smekkteit man synes det er. Er man ei tradde som synes at kvinner og menn skal leve nokså segregert og trives med å være smekk rett stereotyp så vil man avfeie slike arrangementer med "at er det så farlig da? det er da koselig å gjøre noe med venninnene"

Jeg synes ikke at de som går på slike arrangement nødvendigvis er teite, det er jo ofte gode salgstilbud etc, men de som ikke skjønner at dette bidrar til å opprettholde kjønnsrollemønstrene, de er pinadø så føkkings dumme at de burde bli rulla i tjære og shabbychicpaljetter og tidstransportert tilbake til 1860.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:19   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Tjære og shabbychicpaljetter ja!

Jeg deltar ikke på sånne arrangementer, fordi jeg synes de er teite. Kundekveld, helt ok, damenes aften, teit.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:23   #7
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.505
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Opprinnelig lagt inn av noen, her.


så gjelder det henne og mannen hennes. (Jeg mener ikke at Adrienne tror alle andre er som henne og mannen. Det er mer ment å vise at vi er forskjellige.)

Selvsagt snakket jeg kun om min man og meg selv, og kommentaren min var ment som en sidekommentar i tråden om at HI's mann sikkert var glad for å slippe, ikke som en bekreftelse på at konseptet var riktig.

Jeg er forøvrig bare sånn passe enig med deg, og tenker at det at på seg selv kjenner man bare seg selv også gjelder deg, og at du legger ganske store føringer for hva som er greit og ikke greit for andre kvinner og menn å like og ikke like. Når det gjelder preferanser for rosa og pynt og tant og fjas så tror jeg garantert noen er født sånn og at noen er blitt sånn. Frøkna mi er definitivt i stor grad født sånn, og vet du, det er helt greit for meg. Hun er glad i å pynte seg, glad i fine klær, glad i pynt og definitivt glad i glitter og glam, og har vært sånn siden hun var bestemt nok til å si at hun "elskel losa" i en alder av 2 år. (Hun er forresten også glad i fysisk aktivitet og å klatre i trær, liker å leke med både gutter og jenter og et råskinn på fotballbanen.)

Vi foreldre har et ansvar for å lære barna våre å stå opp for hvem de er og være trygge på det, være seg "jentejente", "guttejente", "jentegutt" eller "guttegutt" (for noen fryktelige beskrivelser).

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:25   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.510
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Det går jo an å f.eks. skrive et innlegg på FB-siden til Bohus og spørre dem om hvorfor de ikke kaller det interiøraften? To av foredragsholderne er jo menn med interesses for interiør, så det finnes jo garantert flere der ute.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:25   #9
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg synes ikke at de som går på slike arrangement nødvendigvis er teite, det er jo ofte gode salgstilbud etc, men de som ikke skjønner at dette bidrar til å opprettholde kjønnsrollemønstrene, de er pinadø så føkkings dumme at de burde bli rulla i tjære og shabbychicpaljetter og tidstransportert tilbake til 1860.

Jeg må understreke at jeg synes det er teit med slike arrangementer, og jeg synes det er teit å delta. Folka i seg selv trenger ikke være teite for det.

Og knakende godt skrevet det siste der. Tiltredes.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:27   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det går jo an å f.eks. skrive et innlegg på FB-siden til Bohus og spørre dem om hvorfor de ikke kaller det interiøraften? To av foredragsholderne er jo menn med interesses for interiør, så det finnes jo garantert flere der ute.

Enig! Ofte er det rett og slett lite gjennomtenkt når man kaller kundehappenings for sånt.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:28   #11
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jeg er forøvrig bare sånn passe enig med deg, og tenker at det at på seg selv kjenner man bare seg selv også gjelder deg, og at du legger ganske store føringer for hva som er greit og ikke greit for andre kvinner og menn å like og ikke like. Når det gjelder preferanser for rosa og pynt og tant og fjas så tror jeg garantert noen er født sånn og at noen er blitt sånn. Frøkna mi er definitivt i stor grad født sånn, og vet du, det er helt greit for meg. Hun er glad i å pynte seg, glad i fine klær, glad i pynt og definitivt glad i glitter og glam, og har vært sånn siden hun var bestemt nok til å si at hun "elskel losa" i en alder av 2 år. (Hun er forresten også glad i fysisk aktivitet og å klatre i trær, liker å leke med både gutter og jenter og et råskinn på fotballbanen.)

Vi foreldre har et ansvar for å lære barna våre å stå opp for hvem de er og være trygge på det, være seg "jentejente", "guttejente", "jentegutt" eller "guttegutt" (for noen fryktelige beskrivelser).

Selvfølgelig er det greit også for jenter å like klær og pynt. Og jeg synes det er helt greit at både kvinner og menn er opptatt av trender og interiør. Jeg har ikke skrevet noe annet.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:30   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.353
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Jeg synes vel det blir ekstra stormende idiotisk når det er en mannlig foredragsholder.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:31   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.914
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Det jeg ikke fatter og begriper er hvorfor de ikke bare kan kalle det interiørkveld eller noe slik. jeg ville aldri ha møtt opp på noe som ble kalt guttekveld eller herrenes aften selv om temaet hadde interessert meg, og jeg synes det er tankeløst og unødvendig å gi arrangementet en kjønnspesifik tittel. Det er arkaisk (gammeldags) og helt unødvendig. Fullstendig unødvendig.


Og det Esme sa. Særlig det siste.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:32   #14
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.505
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Selvfølgelig er det greit også for jenter å like klær og pynt. Og jeg synes det er helt greit at både kvinner og menn er opptatt av trender og interiør. Jeg har ikke skrevet noe annet.

Så det du egentlig reagerer på er at de kaller det "damenes aften"? Ikke noe annet?

Reagerer du like mye på konsepter som retter seg kun mot menn? For de finnes i like stor grad, uten at jeg ser at det skrikes så veldig høyt opp om det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:35   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.510
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Jeg syns "guttekveld på XXL" hadde vært like dumt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:35   #16
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.800
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Så det du egentlig reagerer på er at de kaller det "damenes aften"? Ikke noe annet?

Nå er ikke jeg noen, men jeg mener da at det har vært klinkende klart hele veien at det er dette hun reagerer på.

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Reagerer du like mye på konsepter som retter seg kun mot menn? For de finnes i like stor grad, uten at jeg ser at det skrikes så veldig høyt opp om det.

Jeg personlig gjør i alle fall det. Eller rettere sagt, jeg ville ha gjort det om jeg hadde sett det. I hvilke sammenhenger finnes det slike konsepter rettet kun mot menn?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:36   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.353
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Jeg er skikkelig irriterende politisk korrekt, og reagerer just presis like mye på lignende konsept rettet mot menn. Det er bare ikke like mange av dem, fordi det er jo damer som liker å shoppe, vettu.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:37   #18
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Så det du egentlig reagerer på er at de kaller det "damenes aften"? Ikke noe annet?

Reagerer du like mye på konsepter som retter seg kun mot menn? For de finnes i like stor grad, uten at jeg ser at det skrikes så veldig høyt opp om det.

Hvilke konsepter tenker du på?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:37   #19
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Så det du egentlig reagerer på er at de kaller det "damenes aften"? Ikke noe annet?

Reagerer du like mye på konsepter som retter seg kun mot menn? For de finnes i like stor grad, uten at jeg ser at det skrikes så veldig høyt opp om det.

Ja, det var det jeg skrev i den opprinnelige tråden. Jeg mener de kunne invitert til Trend- og interiørkveld. Hva "Damenes aften" har med dette å gjøre, er det jeg ikke forstår. Og ja, jeg reagerer like mye på konsepter som retter seg kun mot menn. Selvfølgelig.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-15, 14:38   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.510
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor jeg synes Damenes aften på Bohus er et arrangement folk kan droppe å delt

Jeg syns også navnet er teit. Rett og slett fordi de gjør det vanskelig for menn som kunne være interessert i å komme. De diskriminerer både menn og kvinner.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no