Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-15, 18:17   #61
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det går jo på proritering av tid, da. To voksne klarer å male et hus på 14 dager om det ikke regner.

Det går på helse og overskudd.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 18:36   #62
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det går jo på proritering av tid, da. To voksne klarer å male et hus på 14 dager om det ikke regner.

Eller prioritering av penger.
F.eks.kutte ned på ferie et år og bruke pengene på håndverkere som kan male huset.
Er det ikke hver 15. år eller noe man bør beise?

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 18:45   #63
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.105
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Og som tidligere huseier, som ikke fikset det å eie et helt altfor stort hus, så er det faktisk ganske provoserende når folk bare ler og kimser det bort og sier at det handler om prioriteringer. Prioritering er en ting, gjennomføringen er noe annet.

Jeg skjønner ikke at det er provoserende? Det er jo rein fakta. Et hus koster tid, penger og krefter. Og om man ikke klarer å gjennomføre maling av eget hus, så bør man a) leie inn hjelp eller b) selge og kjøpe noe mer lettstelt.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det går på helse og overskudd.

Da hadde jeg leid inn hjelp. Alt som ikke blir gjort sliter veldig, da blir alle burdene byrder.

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Eller prioritering av penger.
F.eks.kutte ned på ferie et år og bruke pengene på håndverkere som kan male huset.

Dette tenker jeg også. Om man vil. Vi ville ikke leie inn folk, så vi malte selv. Mens vi hatet hvert minutt, fordi vi visste at etter malingen var det alltids noe annet, noe mer vedlikehold.
Så vi solgte oss ut av problemene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 19:17   #64
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Men 007, det er jo nettopp derfor jeg vil i rekkehus. For å ikke bruke så mye krefter og penger på vedlikehold.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 19:27   #65
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Men det er egentlig ikke billigere. Det samme vedlikeholdet betales av husleie og felles lån. Noe egeninnsats. Og de som ikke vil eller mener de kan betale, de må. Og hvis styret ikke bestemmer at folk må, så er borettslaget ofte dårlig drevet og mangel på vedlikehold i enkelte enheter ser påfallende ut.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 19:33   #66
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.105
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men 007, det er jo nettopp derfor jeg vil i rekkehus. For å ikke bruke så mye krefter og penger på vedlikehold.

Ja, det skjønte jeg. Og det høres ut som en lur tanke.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 19:45   #67
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Nå har du jo fått mange svar, men jeg sier det likevel: vi solgte vår alt for store (etter vår boevne) enebolig for to år siden, kjøpte oss et rekkehus i sameie og har ikke angret en dag. Det handlet om å kvitte oss med stress, dårlig samvittighet og en følelse av å aldri komme i mål.
Nå har vi endehus med stor veranda og klipping av fellesgress etter tur. Utvendig maling avtales med nærmeste nabo ( vi "deler" hus to og to) og det er en felles dugnad i året på fellestomten. Sameiet har felles redskapsbod og et ikke altfor krevende styre. Det er perfekt for oss!

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 20:38   #68
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja, det skjønte jeg. Og det høres ut som en lur tanke.

Ja, forutsatt at det ER mindre utgifter og vedlikehold.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 20:39   #69
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Nå har du jo fått mange svar, men jeg sier det likevel: vi solgte vår alt for store (etter vår boevne) enebolig for to år siden, kjøpte oss et rekkehus i sameie og har ikke angret en dag. Det handlet om å kvitte oss med stress, dårlig samvittighet og en følelse av å aldri komme i mål.
Nå har vi endehus med stor veranda og klipping av fellesgress etter tur. Utvendig maling avtales med nærmeste nabo ( vi "deler" hus to og to) og det er en felles dugnad i året på fellestomten. Sameiet har felles redskapsbod og et ikke altfor krevende styre. Det er perfekt for oss!

Høres midt i blinken ut!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-15, 22:17   #70
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Jeg kommer aldri til å flytte inn i rekkehus igjen etter en opplevelse med et elendig hus med stadige vannlekkasjer, mye støy pga dårlig isolasjon mellom husene og flere utrivelige opplevelser med naboer som tok seg til rette/kranglet/saksøkte uten grunn/sagde vekk deler av terrassen min for å bygge garasje. Legg til klaustrofobien ved å ha masse folk innpå seg. Så rekkehus fenger ikke meg igjen. Never ever. Men kan godt forstå at dere ser annerledes på saken.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 08:26   #71
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.391
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg skjønner ikke at det er provoserende? Det er jo rein fakta. Et hus koster tid, penger og krefter. Og om man ikke klarer å gjennomføre maling av eget hus, så bør man a) leie inn hjelp eller b) selge og kjøpe noe mer lettstelt.

Jeg skjønner at du ikke mener det på den måten jeg oppfatter det som, og jeg blir ikke provosert nå, men det første du sa var at det kun går på prioritering av tid, du droppet å ta med penger og krefter, somogså er en viktig del av det.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Men 007, det er jo nettopp derfor jeg vil i rekkehus. For å ikke bruke så mye krefter og penger på vedlikehold.

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja, det skjønte jeg. Og det høres ut som en lur tanke.

Jeg håpet at det var det du mente. Det kunne oppfattes som at det ikke var nødvendig å kjøpe seg noe mer lettstelt, det er jo bare å sette av tid til å male, ALLE klarer jo det. (Neida, jeg vet at det ikke var akkurat det du sa, men når man sitter til opp over ørene av behov for vedlikehold som man bare ikke får til, så er det sånn det oppfattes. )

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 08:32   #72
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Jeg oppfattet det også litt i den retning og følte derfor for å presisere hva jeg mente.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 08:42   #73
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.771
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Eller gjør som oss: Bo i leilighet. Vi har felleshage, men der gjør vi ikke en skjit. Vi skal klippe gresset, men det outsourcer vi til nabogutten. Vinn-vinn. Vi har elendig boevne, og synes det er mer enn nok å skulle vedlikeholde leilighet på 80 kvm og veranda på 35 kvm.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 09:08   #74
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.881
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Vi bor viselig i leilighet. Den er over to plan, med egen inngang og terrasse på bakkeplan, så det føles ganske rekkehusaktig. Veldig god lydisolering, greie naboer. Minimalt med vedlikehold, lave fellesutgifter likevel.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 09:35   #75
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.570
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


I Oslo går det jo fortsatt så det griner. Jeg begriper det ikke, men der har jeg tenkt "boble" siden jeg var ny på markedet i 1995, så der skal du ikke høre på meg.

Jeg har ikke trodd på boble tidligere, men denne gang er jeg med deg. Når arbeidsledigheten stiger er det helt, helt unaturlig at boligprisene stiger. Med arbeidsledighet følger misligholdte boliglån, og da må bildet snu. Jeg tror det er en time lag ute og går, folk har ikke tatt inn over seg at jobber nå begynner å ryke. Jeg kan ikke forstå annet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 09:43   #76
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.084
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Jeg er oppvokst i enebolig på bygda med diger hage, strandlinje og alt hva hjertet begjærer. Jeg har som voksen bodd i diverse leiligheter/terrasseleilighet, og bor nå i et enderekkehus. Det er helt supert. Hører aldri naboene, og naboene er greie. Det er lite gjennomtrekk i bomassen her, vi har bodd her i åtte år, og det har knapt vært noe flytting å snakke om. Jeg liker å bo tett og selv om vi i utgangspunktet hadde tenkt oss enebolig da vi flyttet sist gang har vi ikke angret en dag. Rekkehuset er ganske stort, men hagen er liten. Perfekt for oss. Neste gang jeg flytter, når ungene har flyttet, så blir det leilighet i sentrum på meg (tror jeg). Jeg syns det er betydelig mindre vedlikehold som faller på våre skuldre her hjemme enn det pappa har på eneboligen sin. Joda, vi betaler husleie, men jeg syns det er verdt det når jeg bare kan ringe noen når jeg har behov for det. F.eks. nå når verandadøren vår må skiftes. En epost til styret, og vips så kommer det en tømrer på befaring.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 09:57   #77
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.652
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg har ikke trodd på boble tidligere, men denne gang er jeg med deg. Når arbeidsledigheten stiger er det helt, helt unaturlig at boligprisene stiger. Med arbeidsledighet følger misligholdte boliglån, og da må bildet snu. Jeg tror det er en time lag ute og går, folk har ikke tatt inn over seg at jobber nå begynner å ryke. Jeg kan ikke forstå annet.

Gjør det nødvendigvis det når renta er så lav som nå?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 10:15   #78
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.502
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Nja. Jeg er litt usikker på om det er så krise altså. Renta er lav, og vi har en hel generasjon godt voksne som har tjent i bøtter og spann på bolig, og som i mange tilfeller hjelper barna inn på markedet, enten gjennom gaver eller arveoppgjør.

Men i noen deler av landet kommer det nok til å gå nedover. Jeg har en venninne som bodde i Stavanger i fem år, og verdien på huset mer en doblet seg i løpet av de fem årene. Det sier seg selv at det ikke kan fortsette. I tillegg har leieprisene gått ned mye pga at alle ex-patene drar hjem - så mange som har regnet med husleie for å kunne betjene lånet kan komme til å slite. På østlandet tror jeg det vil holde seg mer stabilt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 10:16   #79
Snipp
Aktiv
 
Snipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2015
Innlegg: 142
Snipp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Gjør det nødvendigvis det når renta er så lav som nå?

Det kommer an på... Har du en veldig godt betalt jobb, så har du sannsynligvis også kjøpt hus deretter (altså høyt boliglån). Du klarer å betjene lånet så lenge du får arbeidsledighetstrygd. Har du ikke fått jobb etter dette (eventuelt fått en dårlig betalt jobb i stedet), kan du bli nødt til å selge.

Snipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 10:51   #80
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Arbeidsledighetstrygd er vel rundt 350 000 maks, det er ikke all verdens med lån man kan betjene på det, om man har belånt for en inntekt på 1,5 mill...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no