Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Høner

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-11, 21:01   #19
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Høner

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Så moro at denne tråden kom opp igjen. Det går faktisk ganske bra, 7 av hønene lever fortsatt og en av dem har begynt å verpe igjen. De sluttet nemlig å verpe før jul.
Og jeg, jeg har blitt hekta og i forrige uke kom det 7 små (7 uker gamle) kyllinger hit, innkjøpt fra en som driver med slikt. 2 stk lys sussex + en hane, 2 rhode island og 2 brune italienere. De er utolig søte og vi har mye moro med dem. Broilerhønene er på tilvenning for å være ute, de skal ut i utegård ganske snart. Småkyllingene bor i stallen, med tilgang på en pappeske med varmelampe. Rugemaskin er også innkjøpt, satser på å ruge fram litt kyllinger selv. Dette er jo knall moro!!!!

Så artig å høre. Før vi endte med høns så ante jeg ikke at det kunne være så mye glede ved å ha fjærkre. Jeg tenkte dumme, fjærkledde høns De handler på instinkter så det foregår ikke mye i topplokket, men de er morsomme. Det hender gubben og jeg kan sitte og slappe av i hagen og bare observere hønsene ute. Artig! De har personlighet.

Vi har måttet fjerne eggene fra noen av hønene denne gangen. Noen av hønene hakker på kyllingene når de kommer ut så flere har blitt skadet. Derfor har vi fjernet eggene etterhvert som kyllingene har begynt å kakke på skallet. Ei høne er hønemor nå så hun får beholde sine kyllinger. Har aldri opplevd at hønene har vært så slemme med kyllingene. Mulig det er fordi tre høner har bestemt seg for å ruge i samme kasse.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no