Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oopsie-rolls og tips (bilder) til bruken av disse

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-10, 13:20   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oopsie-rolls og tips (bilder) til bruken av disse

For lavkarbere (og andre, selvsagt).

Disse er ganske geniale, selv om jeg synes de ikke smaker så mye i seg selv. Men når man lager dem søte funker de fint som en slags vannbakkels, og de er fine som burgerbrød osv. I linken nedenfor er det maange gode tips med bilder.

http://www.apinchofhealth.com/forum/...ead.php?t=5230

Sitat:

5 Karber i hele oppskriften

"Oopsie-roll"

3 store egg
1/8 Ts bakepulver (eller Kremotartari)
100 gram Philadelphia eller annen kremost

Separer eggene. Bland sammen kremost og eggeplommene i en bolle. Visp eggehvitene og bakepulver stivt. (Miks hvitene først, så plommene om du bruker samme mikser) Vende plommene og osten forsiktig i hvitene, vær forsiktig så det ikke faller sammen.
Lag topper på bakepapir, og flat de ut bittelitt.
Avhengig av størrelse blir det 6-10 "rolls".

Stekes på 150 grader i 25-30 minutter.

Kan fryses, og tiner raskt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 13:23   #2
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oopsie-rolls og tips (bilder) til bruken av disse

De har jeg laget og de er knallgode. Men de metter ikke spesielt godt, altså. Jeg lagde dobbel porsjon sist, men jeg klarte allikevel å trykke i meg alle helt alene. Tror det ble 12 stk.

Neste gang jeg lager, så skal jeg firedoble oppskriften, så kanskje noen av de andre her i huset får smake også.

Jeg er ikke lavkarber, altså, men jeg er svak for alt som involverer stivpiskede eggehviter.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 13:24   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oopsie-rolls og tips (bilder) til bruken av disse

Jummi! De så jo geniale ut! Takk for at du deler, disse må prøves

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 13:26   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oopsie-rolls og tips (bilder) til bruken av disse

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

De har jeg laget og de er knallgode. Men de metter ikke spesielt godt, altså. Jeg lagde dobbel porsjon sist, men jeg klarte allikevel å trykke i meg alle helt alene. Tror det ble 12 stk.

Neste gang jeg lager, så skal jeg firedoble oppskriften, så kanskje noen av de andre her i huset får smake også.

Jeg er ikke lavkarber, altså, men jeg er svak for alt som involverer stivpiskede eggehviter.


Hehe ja, nei de metter ikke voldsomt mye. Man må i så fall ha MYE pålegg på, og servere de søte med masse krem og bær og sånt. I seg selv er de ikke mektige, mer luftige som loff. Men de funker knall til burgerbrød og sånne ting, da metter jo burgeren og tilbehøret.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no