Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Fortel meg om skype

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-10, 22:35   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Fortel meg om skype

Me brukar fasttelefonen vår lite. Dvs. eg har to til tre timeslange samtalar med min søster i veka, samt ein sjeldan gong lengre telefonrundar (som feks. til Billettservice). Ellers er det småtteri som me fint kan bruke mobiltelefon til.

Kan Skype vere eit ok alternativ?
Korleis fungerer det sån reint praktisk?
Dyrt? Upraktisk?
Blir det unaturleg og stivt?
Anna?

Gammel 15-09-10, 22:53   #2
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fortel meg om skype

Jeg bruker skype når jeg ringer til utlandet, man kan jo velge om man vil se hverandre. Av og til går det tregt og er mye forstyrrelser, av og til fungerer det perfekt.

Tre timer samtale med samme person i uka? Ja, ja, med skype blir du ikke så svett i øra.

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 22:55   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Tre timer samtale med samme person i uka? Ja, ja, med skype blir du ikke så svett i øra.

Ja, det kan fort bli ein time per gong me snakkast. Og me snakkast opp til tre gonger i veka.

Gammel 15-09-10, 23:14   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan Skype vere eit ok alternativ?
Ja!

Korleis fungerer det sån reint praktisk?
Du ringer, på datamaskinen. Ved hjelp av programmet Skype som du laster ned gratis fra nettet.

Dyrt? Upraktisk?
Du må ha datamaskin og internettabonnement (noe du sannsynligvis har allerede ). Å prate er gratis.
Noen kjøper et headsett - øretelefoner og prateplugg.
Jeg bruker bare ledninga (øreplugger + mikrofon) som fulgte med ippån, rett i macen.
Sjærsten min sitter bare foran datamaskinen og prater uten noe tilleggsutstyr.

Blir det unaturleg og stivt?
Nei, bare første kvelden. Så blir det en vane. Ja, det med video, altså.

Anna?
Ja - man kan ha videosamtale. Se den man prater med.
Og genialt - man kan se hvordan det ser ut hos den andre. Jeg fikk omvisning på studenthybelen til sjærsten, han bare snudde mac'en rundt på stuebordet sitt. Fint.

Lyden er forresten BEDRE via Skype enn via mobilnettet. Ihvertfall er det min erfaring når det gjelder han jeg skyper med....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:52.