alfaCharlie
du har jo litt kontroll på Operaen har jeg fått med meg. fikk en mail fra bokklubben om bokfest der. Jeg skal tilfeldigvis til Oslo ei langhelg nå, og der står det at det skal være en førpremiere på en film:
Sitat:
Filmvisning:
Førpremiere på I en bedre verden (Hævnen)
Takscenen, søndag 19. september kl 20.00.
I en bedre verden er en bredt anlagt fortelling om vennskap, hevn og utroskap. Filmen beveger seg fra den brutale hverdagen i en afrikansk flyktningleir til den postkortvakre idyllen i en dansk provinsby. Anton er lege og pendler mellom en flyktningleir i Afrika og sitt hjem i Danmark der han har to små sønner. Han har sviktet sin elskede kone Marianne, og de prøver nå å venne seg til et liv uten hverandre. Samtidig begynner Antons 10 år gamle sønn Elias å bli venner med en ny gutt i klassen. Han heter Christian, og dette usedvanlige vennskapet utvikler seg snart til en foruroligende allianse som truer med å ødelegge landsbyidyllen for alltid. Med blant annet MIKAEL PERSBRANDT, ULRICH THOMSEN og TRINE DYRHOLM I noen av hovedrollene. Regissør SUSANNE BIER er blant Danmarks mest markante filmskapere. Hennes mest kjente filmer er Den eneste Ene og Etter bryllupet, og hun har også laget Hollywood-filmen Things We Lost In The Fire, med Benicio del Toro i hovedrollen.
Jeg lurer litt på om jeg skal få med meg den. Men så står det: Husk varme klær og sitteunderlag.
Så da lurer jeg bare, vises den ute på taket der?