|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Altså et rent hypotetisk spørsmål...
2003-2008 Sist redigert av SpetakkelRandi : 05-10-10 kl 11:41. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
nju nja njo
|
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Jeg vet ikke om det er noe fasitsvar på det, men personlig ville jeg først funnet jobb og deretter ordnet med bolig. Kanskje jobben er behjelpelig med å finne både bolig og barnehageplass.
|
|
|
#3 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Vi er litt i samme båt nå, vurderer å flytte et stykke unna. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Jeg vil gjerne også at vi skal bo nærmere han pga da kan han ikke bruke avstand som en unnskyldning for lite samvær.
|
|
|
#5 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Vi flyttet nå i vinter,men ikke så langt. Så vi hadde jobb.Søkte bhgplass så fort vi visste når vi skulle flytte,og begynte å lete etter hus så fort vi hadde solgt. Men vi måtte bo midlertidig hos mine foreldre før vi fikk flytte inn.
|
|
|
#6 |
|
Pauset
|
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Du studerer jo, så om det er mulig å studerer i feks Kragerø så er det jo en grei anledning å flytte nå. Da vil du kunne leve med samme økonomi som nå, og du har tid til å bo en stund før du søker jobb. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Vi begynte med jobb til mannen, deretter fant vi hus og så. mens jeg var i permisjon med minstemor, fant jeg meg jobb.
|
|
|
#8 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Om du har et yrke der det er enkelt å få jobb, eller du kan omstille deg og brukes til mye, er det greit å se etterbolig i samme slengen som jobb. Skoleplass får du på dagen, men det er jo greit å være en stund i forkant, så skolen kan forberede seg på å ta imot barnet ditt. Er det spesielle behov å ta hensyn til, kan det være ekstra greit å være ute i god tid. Barnehageplass utenom opptak kan være vanskelig, men ikke umulig. Hør med barnehagekontoret, og med de enkelte barnehagene. Sist redigert av Kaija : 18-09-10 kl 22:23. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?
Min lærersvigerinne fra Kragerø sier det ville vært null problem for henne å få jobb som ped.leder, siden det er mangel der.
|
|
|
#10 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Jobb først, så bolig, og så barnehage/skole? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Jeg flyttet nå i vår, og jeg tok kontakt med skolesjefen i kommunen jeg ville flytte til og vips så hadde jeg jobb. Bolig ordnet jeg etterhvert, bodde den første mnd hos foreldrene mine. Jeg søkte barnehageplass til hovedopptaket og fikk plass uten problemer.
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Hvis du får jobb i kommunal barnehage har de fleste kommuner rekrutteringsplasser, dermed ordner barnehageplass seg somregel hvis du får jobb. Og det går ann å stille barnehageplass som krav til å takke ja til stillingen. Noen fordeler er det jo med å være ettertraktet. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Hvis du allerede nå vet at du vil det, er det bare å ta kontakt med Høgskolen i Porsgrunn, hvor du antakelig må oversende læreplanen du har nå, slik at de kan se hvilke fag du må ta der, og hvordan det kan legges opp slik at du kommer i mål på samme måte som der du går nå. |
|
|
|
#15 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tror det kan bli tøft for en 9-åring å flytte fra venner og skole, |
|
|
|
|
|
#16 |
|
maler
|
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Alt går. Hvis du planlegger med litt tidsmargin, søker du barnehageplass først ved hovedopptaket. Så søker du jobber og begynner å se etter bolig. Når du vet hvor du skal bo, melder du jenta di inn på skolen der. Og så flytter du.
|
|
|
#18 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan går man frem om man skal flytte til en annen by med barn?Søknadsfristen til hovedopptak er vel 1. mars i alle kommuner i Norge, mener jeg. Med start i august.
|
|
|
#20 |
|
Tittel og tittel....
|
Nei, det er det ikke. Det er forskjellig fra kommune til kommune. Ta kontakt med kommunen så får du vite hvilken frist de har i Kragerø
|
|
![]() |
|
|