|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Storby i Øst-Europa - hvilken? (Eller Tyskland?)Jeg har aldri vært i Øst-Europa, og nå åpner det seg en mulighet for en langhelg sammen med mannen - uten barn (
![]() |
#2 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Storby i Øst-Europa - hvilken? (Eller Tyskland?)Jeg har store planer om å reise til Krakow til våren og håper mannen gir meg en slik tur i bursdagsgave.
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Storby i Øst-Europa - hvilken? (Eller Tyskland?)Jeg er veldig svak for Krakow, men Praha er jo også et eventyr. Ingen av byene er akkurat noen hemmelighet, særlig i Praha er det til dels tjokka fullt av turister. Warszawa er kanskje mindre å anbefale – selv om jeg liker den også – den er diger og til dels stygg, og gamlebyen er rekonstruert etter krigen, og har ikke samme sjarm som mange andre sentraleuropeiske hovedsteder.
![]() |
#5 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: Storby i Øst-Europa - hvilken? (Eller Tyskland?)Praha er fantastisk. Krakow er også flott, men Praha ville fortsatt vært førstevalget. Warsawa likte jeg ikke så godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Henger i stroppen
![]() Sv: Storby i Øst-Europa - hvilken? (Eller Tyskland?)Takk for svar! Dersom man tenker valuta for pengene; at det er en pen by med anstendige hoteller, bra shopping og gode restauranter, til en rimeligst mulig penge (overnatte, spise/drikke og shoppe) - hvor drar man da, innenfor nevnte ramme?
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Storby i Øst-Europa - hvilken? (Eller Tyskland?)Det er rimelig å overnatte og spise i alle disse byene – sjekk flyprisene, heller! Jeg var nylig en uke på konferanse i Praha, og brukte under 1000 kroner på mat, drikke og fornøyelser (og da var jeg ute og spiste hver kveld og drakk vin både her og der).
![]() |
#8 |
Henger i stroppen
![]() Sv: Storby i Øst-Europa - hvilken? (Eller Tyskland?)
Takk! Vi så ingen grunn til å vente, og har bestilt flyreise til Praha. Sikkert ikke det billigste reisetidspunktet, siden det er en helg i høstferien, men det kom på ca. 3500,- t/r for oss begge med Norwegian.
![]() |
#9 |
kamerat
|
![]() Sv: Storby i Øst-Europa - hvilken? (Eller Tyskland?)Jeg bodde veldig bra på Hotel Dar, det er 30 sekunder fra det sentrale torget i gamlebyen, men ligger i et stille smug. Det er enkel, men god standard, og veldig hyggelig og hjelpsom betjening. De har det på hotels.com, jeg fikk det veldig billig.
![]() |
|
|