Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Tøffe/fine sko som er gode for rygg og ben?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-10, 13:37   #1
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Tøffe/fine sko som er gode for rygg og ben?

Finnes det?

Jeg går hele dagen på hardt gulv, og merker at de skoene jeg har ikke er gode nok, selv om det er type "joggesko" med tynn såle. Har ikke så veldig lyst til å kjøpe snusfornuftige "bestemorsandaler" fra sholl e.l.

Heeeyyyyy, jeg var ikke ferdig når den ble lagret!!! Holdt på å rette på overskriften. Tøffe skulle det selvfølgelig være!

Jeg har en klesstil som er en blanding av romantisk og sportslig. Høye heler er uaktuelt (kan ha litt hel, men ikke høye)

Sist redigert av M@M : 20-09-10 kl 13:40. Årsak: Lagret for fort
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 13:40   #2
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: øffe/fine sko som er gode for rygg og ben?

Vet ikke om det er "øfft" nok men hvis gulvet er hardt er det kun gode joggesko som duger, etter mine erfaringer.

Gammel 20-09-10, 13:53   #3
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tøffe/fine sko som er gode for rygg og ben?

Skechers Shape-Ups syntes jeg har mye fint og ikke veldig "kjerring"
Både mann og datter har disse og syntes de er utrolig gode å gå i både
for riktig beinstilling og rygg. Datter'n har fått mange kommentarer på
hvor kule de er - så hun er strålende fornøyd med sine som er i sølv og lilla :)

http://www.uk.skechers.com/en/shape_ups/view-range

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Sko.jpg (130,2 KB, 10 visninger)
Gammel 21-09-10, 20:21   #4
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rieker eller Clarks?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 21:35   #5
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

For meg matcher helt nøytrale, smale Nike Shox den problemstillingen. Mine er helsvarte med litt shimmer i stoffet og semsket skinn på detaljene. Ikke altfor joggesko. De klarer jeg å gå en hel dag på asfalt med.

Ellers er det jo en del som sverger til MBT-sko?

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 21:37   #6
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Tøffe/fine sko som er gode for rygg og ben?

El Naturalista.

Gammel 21-09-10, 22:18   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Re: Tøffe/fine sko som er gode for rygg og ben?

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

El Naturalista.

I min jobb går jeg også hele dagen på hardt gulv og vet ikke hva jeg skulle gjort uten mine El Naturalista sko.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 22:27   #8
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

El Naturalista, Ecco, Merrel?

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 12:11   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nå kjøpt meg Dr.Martins sko.
De var overraskende GODE å gå i!

Bredt utvalg her altså: http://www.drmartens.com/ProductList.asp?Type=Boot

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 17:11   #10
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Takk for mange gode råd! Kom gjerne med bilder!

Jeg har sett litt på El naturalista, men var usikker på hvor gode de er. Godt å høre at de er gode. Eneste er at jeg har så smale føtter, så de er litt brede. (i hvert fall de jeg prøvde..)

Nike shox var ikke så dumt...

ecco og merrel har jeg vært superfornøyd med tidligere. Kanskje jeg må fornye dem, ja...

Gammel 22-09-10, 17:27   #11
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg har nå kjøpt meg Dr.Martins sko.
De var overraskende GODE å gå i!

Bredt utvalg her altså: http://www.drmartens.com/ProductList.asp?Type=Boot

Dr. Martens gir jo helt horrible gnagsår til man har gått dem inn??

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 17:57   #12
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er vel ikke akkurat skadelig for rygg og knær, da. Og man kan bruke plaster på hælene til man har gått dem inn. Jeg husker godt mitt første par DocMartens, jeg fikk gedigne vannblemmer etter å ha gått med dem ca 500 meter. Men da de var grodd, var de de beste skoa og holdt i årevis. Jeg brukte dem til det var hull i dem.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 19:34   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg har ikke merket noe til det i mine iallefall?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 19:46   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse er de beste "stå og jobbe-skoene" jeg har. El Naturalista (bare at jeg har den gamle modellen av disse):

Ellers har både Rieker og Rhode gode sko, litt smalere enn El N.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 19:53   #15
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det er vel ikke akkurat skadelig for rygg og knær, da.

Nei, men det står rygg og ben i trådtittelen, og føttene er en del av beina, tenker jeg.

Jeg har ikke hatt Dr. Martens siden jeg var 16, da tok jeg endelig til fornuft og fant ut at jeg ikke kan gå rundt med enorme gnagsår i ukesvis bare fordi skoene er kule. Er litt misunnelig på de som ikke får gnagsår, for når de først er gått inn er det helt fantastiske..

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 22:49   #16
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

En digresjon men jeg gjorde premietabben i helgen. Var i London, kjøpte meg fine nye boots, (ikke doc martens men lignende fra Fly London) og de var så kule at jeg måtte ta de på meg på sightseeingdagen... Needless to say, jeg har sår enda.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 23:17   #17
PeggyO
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2010
PeggyO har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hva med gelesåler til å legge inn i skoene? Brukte det da jeg stod i butikk, da kunne je bytte sko med dagshumøret. Nå bruker jeg i hovedsak "pensko" på jobb og joggesko/støvletter til og fra.

PeggyO er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.