Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Nytt golv før hussalg

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-10, 18:59   #1
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Nytt golv før hussalg

Laminatgulvet som dekker både stue og kjøkken er slitt og rufsete i kantene på kjøkkenet etter noe vannsøl. Huset skal legges ut for salg om kort tid, bør vi legge nytt gulv på kjøkkenet? Det er ikke snakk om mange kvadratmeter, men det blir et skille mellom kjøkken og spisestuedelen.

Det er ikke veldig stor omsetning i boliger her hvor vi bor så jeg vet ikke om vi kan regne med å tjene inn mange 100 000 på reparasjonen.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 20:59   #2
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt golv før hussalg

Fillern, det ser ut til at det er kjøleskapet sin feil. Nå har vi ihvertfall fått tørket opp bak der, og prøver med litt mer luft mellom kjøleskap og vegg.

Ville du lagt nytt gulv?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:00   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt golv før hussalg

Finner dere likt gulv da?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:02   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt golv før hussalg

Jeg ville nok gjort det, ihvertfall om det ikke blir veldig kostbart.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:03   #5
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt golv før hussalg

Tror vi kan finne samme type gulv, men man vil jo se forskjell på det som har vært der i 6 år og det nye tenker jeg.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:04   #6
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt golv før hussalg

Hva med belegg da?

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:04   #7
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nytt golv før hussalg

Jeg ville ikke gjort det. Sjansen er stor for at kjøper vil ønske å gjøre noe annet med det uansett, og den potnesielle verdiøkningen er antakelig ikke verd arbeidet og materialene. Prøv heller med et teppe på gulvet, kanskje.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:07   #8
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt golv før hussalg

Dersom jeg ikke tar helt feil, så tror jeg vi får kjøpt nytt gulv for rett under 1000 kr. Så gjenstår det å se om vi greier å legge det da...

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:09   #9
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nytt golv før hussalg

Om det vil koste dere bare en tusenlapp å kjøpe nytt gulv, og dere ser at dere kommer til å ha tid til å gjøre det så ville jeg gjort det. men jeg tror absolutt ikke det er avgjørende for prisen dere får for huset siden mange gjerne vil bytte ut laminaten med parkett, eller ny laminat når de flytter inn.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:10   #10
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt golv før hussalg

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg ville ikke gjort det. Sjansen er stor for at kjøper vil ønske å gjøre noe annet med det uansett, og den potnesielle verdiøkningen er antakelig ikke verd arbeidet og materialene. Prøv heller med et teppe på gulvet, kanskje.

Det tenker jeg også, og resten av stua er ikke helt fri for slitasje den heller. Noen hakk og sår innimellom etter jevn bruk av aktive småbarn.

Tror det vil se rart ut med teppe like foran vasken og foran vaskemaskina.

Gulvbelegg tror jeg ikke blir pent, det er åpen løsning til spisekroken, så da blir overgangen alt for tydelig. Da holder vi heller på det litt bulkete gulvet.

Finnes det noen måter å få lagt det ned igjen på? Det har liksom sprukket i skjøtene etter å ha vært vått for lenge.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:10   #11
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.598
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nytt golv før hussalg

Det viktigste er å finne ut om det er skader under overflaten. Hvis det er billig å skifte, og det ser verre ut enn det egentlig er (slik at det kan skremme potensielle kjøpere), ville jeg kanskje byttet. Men hvis det bare ser ut som vanlig slitasje ville jeg droppet det. Vi kjøpte hus med ripete parkett, og syntes det var helt fint - så trenger vi ikke bry oss om det blir noen fler riper.

celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:12   #12
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt golv før hussalg

Hvor mye vil det koste da? Hvis det trekker ned helhetsinntrykket ville jeg absolutt skiftet det, altså hvis huset ellers er veldig fint.
En ting til; de fleste boligkjøpere har vel en slags mental "fuktangst" når de skal se etter nytt hus, og et vannskadet gulv er nok ikke akkurat salgsfremmende. Nei, jeg ville nok vurdert det til at det kan være lønnsomt å legge nytt gulv. I hvertfall om du velger et relativt rimelig gulv.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:20   #13
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.394
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nytt golv før hussalg

Ja, de er helt overflatiske, men altså fuktskader. Jeg har også fukt-angst, så jeg kjenner at jeg er veldig i stuss. Det er neppe veldig dyrt, men vi vet jo ikke hvor lett det lar seg gjøre i praksis. Dessuten tviler jeg på at vi får det til å se ut som om det ikke har vært byttet, og da lurer jeg på den samlede effekten.

Takker for alle innspill så langt!

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no