|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Reisetider i OsloJeg skal på et kurs i Bærum snart. Det er mulig jeg kommer til å overnatte hos venner i Oslo. Jeg har flere alternativer. Det ene er på Sinsen, det andre på Kolbotn og det tredje på Kjelsås. Hvor lang tid må jeg omtrentlig beregne fra disse stedene til togstasjonen i Sandvika? Jeg reiser kollektivt. Hva er raskest? Buss eller tog? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hertuginne
|
Sv: Reisetider i OsloSinsen: T-bane fra Sinsen til Oslo S og tog videre fra Oslo S til Sandvika. Kommer an på gåavstand til T-banen og ventetid på Oslo S. Reisetid ca 40 minutt.
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reisetider i OsloEr det ikke to steder i Oslo-området som heter Kjelsås? Altså et område ute i Sandvika-området e.l. og ett mer i Oslo? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Reisetider i Oslo
I Bærum er det Kolsås, men ikke noe Kjelsås (meg bekjent).
|
|
|
#5 |
|
Hertuginne
|
Shute har rett, Kolsås er i Bærum (ca. 10 minutt med buss fra Sandvika), Kjelsås er nord i Oslo, tett ved grensa til Nordmarka.
|
|
|
#6 |
|
Hertuginne
|
Sv: Reisetider i OsloKan forøvrig anbefale www.trafikanten.no som reiseplanlegger i Oslo/Akershus.
|
|
|
#7 |
|
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer. Kjempeenkelt å bare legge in adressen du reiser fra og til og så får du opp alternativene. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
I Kolbotn er det vel også mulighet for at det er noe reisetid til togstasjonen.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Jeg har en venninne som bor hundre meter fra Solbråtan (?) stasjon. Jeg har skjønt det slik at ikke alle tog stopper der. Så vidt jeg kunne se på Trafikanten, må jeg bytte tog på Oslo S om jeg reiser derfra. Men det så ut som om dette likevel var raskere enn å reise fra Kjelsås og Sinsen. Men veldig store forskjeller var det ikke. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Solbråtan ja, da må du ta lokaltog. Det tar lenger tid. Men det er jo lettvint når man først er igang med tog da. Jeg ville valgt Solbråtan eller Sinsen. |
|
|
|
![]() |
|
|