Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reisetider i Oslo

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-10, 22:29   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Reisetider i Oslo

Jeg skal på et kurs i Bærum snart. Det er mulig jeg kommer til å overnatte hos venner i Oslo. Jeg har flere alternativer. Det ene er på Sinsen, det andre på Kolbotn og det tredje på Kjelsås. Hvor lang tid må jeg omtrentlig beregne fra disse stedene til togstasjonen i Sandvika? Jeg reiser kollektivt. Hva er raskest? Buss eller tog?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 22:48   #2
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reisetider i Oslo

Sinsen: T-bane fra Sinsen til Oslo S og tog videre fra Oslo S til Sandvika. Kommer an på gåavstand til T-banen og ventetid på Oslo S. Reisetid ca 40 minutt.

Kolbotn: Tog fra Kolbotn til Sandvika, eventuelt med bytte på Oslo S. Reisetid ca 30 minutt (noe mer om du må bytte tog).

Kjelsås: Tog (Gjøvikbanen) fra Oslo S, tog videre til Sandvika. Eventuelt Trikk Kjelsås - sentrum - tog videre. Reisetid minst 45 minutter.

Gammel 20-09-10, 22:54   #3
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Er det ikke to steder i Oslo-området som heter Kjelsås? Altså et område ute i Sandvika-området e.l. og ett mer i Oslo?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 23:01   #4
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Er det ikke to steder i Oslo-området som heter Kjelsås? Altså et område ute i Sandvika-området e.l. og ett mer i Oslo?

I Bærum er det Kolsås, men ikke noe Kjelsås (meg bekjent).

Gammel 20-09-10, 23:06   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

I Bærum er det Kolsås, men ikke noe Kjelsås (meg bekjent).

Shute har rett, Kolsås er i Bærum (ca. 10 minutt med buss fra Sandvika), Kjelsås er nord i Oslo, tett ved grensa til Nordmarka.

Gammel 20-09-10, 23:06   #6
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Kan forøvrig anbefale www.trafikanten.no som reiseplanlegger i Oslo/Akershus.

Gammel 21-09-10, 15:58   #7
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Kan forøvrig anbefale www.trafikanten.no som reiseplanlegger i Oslo/Akershus.

Signerer. Kjempeenkelt å bare legge in adressen du reiser fra og til og så får du opp alternativene.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 16:02   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Kolbotn: Tog fra Kolbotn til Sandvika, eventuelt med bytte på Oslo S. Reisetid ca 30 minutt (noe mer om du må bytte tog).

I Kolbotn er det vel også mulighet for at det er noe reisetid til togstasjonen.

Trafikanten er min venn! På nett i allefall, face to face er noe annet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:38   #9
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

I Kolbotn er det vel også mulighet for at det er noe reisetid til togstasjonen.

Trafikanten er min venn! På nett i allefall, face to face er noe annet.

Jeg har en venninne som bor hundre meter fra Solbråtan (?) stasjon. Jeg har skjønt det slik at ikke alle tog stopper der. Så vidt jeg kunne se på Trafikanten, må jeg bytte tog på Oslo S om jeg reiser derfra. Men det så ut som om dette likevel var raskere enn å reise fra Kjelsås og Sinsen. Men veldig store forskjeller var det ikke.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 11:29   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Jeg har en venninne som bor hundre meter fra Solbråtan (?) stasjon. Jeg har skjønt det slik at ikke alle tog stopper der. Så vidt jeg kunne se på Trafikanten, må jeg bytte tog på Oslo S om jeg reiser derfra. Men det så ut som om dette likevel var raskere enn å reise fra Kjelsås og Sinsen. Men veldig store forskjeller var det ikke.

Solbråtan ja, da må du ta lokaltog. Det tar lenger tid. Men det er jo lettvint når man først er igang med tog da. Jeg ville valgt Solbråtan eller Sinsen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:06.