Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Primer - opplys meg!

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-10, 21:31   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Primer - opplys meg!

Jeg har skjønt at dette er noe man må ha. Men hva gjør den, hvorfor skal man ha det og hva bør man kjøpe?

*trenger litt voksenopplæring*

Gammel 20-09-10, 21:47   #2
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Primer - opplys meg!

Hvorfor ligger denne under "hud, sminke og hår?"
Er ikke dette noe man bruker til båtpussen om våren?

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:48   #3
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Er det ikke for at øyenskyggen skal holdes på plass lengre?

Gammel 20-09-10, 21:49   #4
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Trodde primer hadde noe med oppussing å gjør.
Men hva vet jeg om skjønnhet liksom.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 21:50   #5
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Det finnes ulike typer primere; til øyeskygge (funker!), til vippene (OK hvis du vil ha vipper som er hvite innerst, og klumpete), og foundationprimer, som visstnok skal gi et glatt underlag og få sminken til å vare. Personlig har jeg begrenset erfaring, for jeg liker ikke den ekle, glatte silikonfølelsen ansiktsprimere gir, så derfor holder jeg avstand. Øyeskyggeprimere funker dog utmerket, og min favoritt er Lumene, langt foran den opphypede Urban Decay Primer Potion.

:ikke særlig hjelpsom:

Gammel 20-09-10, 21:55   #6
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Alt man kan lære av FP.

Gammel 20-09-10, 22:02   #7
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Gammel 20-09-10, 22:07   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Silikonfølelse- ikke bra. Men øyeskyggeprimer altså *noterer*.

Jeg skulle vel hatt en øyeskygge som virker også. Som i henger fast der den skal og ikke der den ikke skal.

Gammel 21-09-10, 19:42   #9
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Øyenskygge primer er jeg helt av hengig av, har prøvd en del, men det er ingenting som slår id sin. Den er jeg bare helt avhengig av. Øyenskyggen sitter som støpt hele dagen. Foundation primer skal glatte ut ujevnheter, fin å bruke hvis man har tørre områder i ansiktet o.l Her bruker jeg også id sin, men vet ikke helt om jeg liker den?

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 19:48   #10
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener bestemt at vi smurte på primer på veggen før mureren kom og la fliser. Det ble sikkert kjøpt på Obs Bygg, men jeg vet ikke om jeg ville satset på det over øynene.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 19:52   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg mener bestemt at vi smurte på primer på veggen før mureren kom og la fliser. Det ble sikkert kjøpt på Obs Bygg, men jeg vet ikke om jeg ville satset på det over øynene.

Gammel 21-09-10, 19:54   #12
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Jeg bruker smashbox sin, har to stk en vanlig blank og en som har farge i seg som gir litt mer glød.

Gammel 21-09-10, 20:12   #13
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Etter at jeg begynte med primer. Lancome ( ikke slik en har under flisene som Fadese beskriver) på vippene så smitter ikke lengre mascaraen av. Bruker også primer (Clarins) under øyenskyggen og den sitter hele dagen,

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 20:18   #14
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har prøvd Lumene øyenskyggeprimer og Elizabeth Arden primer som brukes i hele ansiktet. Min erfaring er at det ikke funker på meg ihvertfall.

Gammel 21-09-10, 20:20   #15
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde aldri hørt om primer inntil for noen måneder siden, men jeg kjøpte MAC sin til øyelokkene nå til bryllupet, og det funker veldig bra. Bruker den langt fra hver dag, men når jeg gidder sitter øyenskyggen bedre og lenger på.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-10, 20:33   #16
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Kjøpte Body Shop sin, men den funka ikke her i allefall.
Frisøren som sminka meg da jeg giftet meg tror jeg brukte glo. Øyenskyggen satt i allefall på akkurat samme plass da jeg hoppa i dusjen en gang utpå natta som da hun sminka meg i allefall

Gammel 21-09-10, 21:37   #17
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Silikonfølelse- ikke bra. Men øyeskyggeprimer altså *noterer*.

Jeg skulle vel hatt en øyeskygge som virker også. Som i henger fast der den skal og ikke der den ikke skal.

Mac! Den sitter hele dagen sklir ikke rundt og havner under øyene..
Men bruker av og til consealer som underlag for øyenskyggen.
Jeg har en Lacome "primer" til mascaraen - og den gir en utrolig flott effekt

Gammel 24-09-10, 19:28   #18
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Har nettopp fått anbefalt en primer fra Guerlain En veninne som bruker den, det så kjempefint ut på henne. Så den skal bestilles fra ebay om ikke så altfor lenge. Meteorites Perles Light Diffusing Perfecting Primer heter den.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 19:55   #19
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Primer skal få ting til å sitte bedre - fliser som sminke. Er ikke det logisk da?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 20:03   #20
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker primer på øyenvippene til festbruk. Gir laaange og tette øyenvipper, og mascaraen sitter bra på
Bruker også primer under foundation av og til. Den jevner ut hude, gjør porene usynlige og får foundationen til å sitte bedre

Begge deler er fra LÓreal. Billig og bra. (har ikke annen sminke derfra, men disse to primerne har fått topp resultat på primer-tester, og de koster en brøkdel av hva de dyre koster...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:36.