Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bleieavtaler

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-10, 09:55   #1
Piasisia
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2010
Piasisia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Bleieavtaler

Blir vi lurt av daglivarekjedene på slike "gibort"- kampanjer?

Piasisia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:08   #2
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bleieavtaler

Nei, de lurer seg selv med å gå i minus for å lokke til seg småbarnsforeldre.
Jeg har i alle fall vett nok til å kjøpe bleier der det er billigst, en jeg endrer nok ikke de vanlige kjøpemønstrene mine allikevel.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:08   #3
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Vel, de trekker jo til seg småbarnsfamilier, som er gode kunder. Og jeg tviler på at de bare handler bleiene sine der, for å si det sånn.

Det er så deilig å bruke tøybleier, og slippe å forholde seg til sånne ting. Vi bruker en og annen engangs, først og fremst på natt, men ikke nok til at vi orker å bry oss om "supertilbud".

Gammel 23-09-10, 10:09   #4
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du blir ikke lurt på bleieavtalen, men det butikkene håper på er at du skal handle alt det andre du trenger på butikken samtidig. Så det tjener de på i tilfelle. Det hele kampanjen går ut på er å kapre barnefamiliene til å handle hos seg. Er en kjent i en butikk så er det mye sannsynlig at en kommer tilbake. Veldig mange har en fast butikk de handler på hvor de vet hvor ting står.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:10   #5
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Klart de gjør det for å trekke oss til butikkene deres, men jeg synes det er praktisk å få bleier til halv pris nesten uansett hvor man handler, så jeg føler meg ikke spesielt lurt, altså.

Det må være noen andre enn kundene som taper på denne kampanjen/priskrigen, vil jeg tro.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:11   #6
Piasisia
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2010
Piasisia har et hav av muligheter foran seg
Standard

klarer de å kapre småbarnsfamiliene med supre tilbud. er det jo klart at de fleste vil handle resten av det de trenger på denne plassen også. jeg har ihvertfall ikke til til å springe fra butikk til butikk. Liker å handle på en butikk med godt utvalg og mange tips og fristelser..

Piasisia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:26   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

som mor til en toåring kan jeg skrive under på at når jeg først har gått inn i en butikk, så handler jeg det jeg skal der. Enten handler jeg før jeg henter ham i barnehagen, da har jeg slett ikke tid til å løpe rundt på mange, eller så handler jeg med ham, og i så fall er en butikk mer enn nok i forhold til både min og hans tålmodighet med å sitte stille i vognen (eller, vel, han vil jo trille de der "søte", små vognene. Den butikken som ikke har sånne, DE hadde fått denne småbarnsmoren som kunde....)

Men ettersom jeg enda ikke har kjøpt en eneste papirbleie til ham fører jeg meg ikke mye lurt, og ettersom de bleiene er billige alle steder, hadde jeg neppe endret handlemønster om jeg gjorde det heller. (vi bruker tøy, ja)

Gammel 23-09-10, 10:34   #8
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Det sto jo i avisen om en fra Meny som mente han tapte 50 kroner på hver bleiepakke han solgte. Det er nok lokketilbud - eller loss leaders som det heter på fint. De regner med at når du først er der for å kjøpe bleier, tar du resten av handelen der også - det er nok derfor at alle setter ned prisene sine - de bryr seg nok ikke noe om at kundene kjøper bleier et annet sted, men de tar ikke sjansen på at de samme kundene tar resten av handleturen et annet sted også.

Det er jo så billig nå at man nesten burde lagd en ny baby for å få med seg tilbudet

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 10:43   #9
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Du blir ikke lurt, men butikkjedene har tydeligvis rotete seg inn i en skikkelig priskrig. Bra for oss, dumt for dem.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 18:12   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker bleiekrig, og nei, jeg bruker ikke flere bleier på barna fordi det er billigere. Jeg får kjøpt mer godis.

Gammel 24-09-10, 18:15   #11
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Nei, det er KUN vinst for kunden.

Gammel 24-09-10, 18:22   #12
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Hvem er det som er billigst nå? Kiwi?

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 18:23   #13
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror det er ganske likt nå. Jeg heier på Spar

Gammel 24-09-10, 18:25   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er litt kult at man kan raske med seg 2 bleiepakker og bare betale for den ene (på Kiwi, i hvert fall). Jeg blir nesten litt salig.

Gammel 24-09-10, 18:29   #15
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Samme med middagsglassene for tiden. Kjøpte økologiske fruktglass fra småfolk og hipp til 7kr for 2 stk på Kiwi.

Er skummelt billigt for tiden.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 18:30   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, det er nok en konspirasjon bak dette også, tenker jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 18:41   #17
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Dette er ikke akkurat uvanlig altså. Det er helt vanlig å gå i minus på varer veldig mange kjøper, det tas igjen på alt det andre kundene kjøper. Kjedene taper ikke på det totalt sett, såpass tiltro til at de kan drive butikk bør man ha.

Norvegia og G35 brunost er også sånne varer.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 18:46   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pia er lettlurt.

Gammel 24-09-10, 19:07   #19
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Pia er lettlurt.

Kaller du meg lettlurt? *skingrestemme* Jeg vil heller kalle de som tror de ikke handler mer enn tilbudsvarene naive.

Jeg jobber på leverandørsiden i bransjen, så jeg tør å påstå at jeg har et rimelig godt innblikk.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 19:09   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ah, og du er her på forumet for å spre desinformasjon? Gotcha! Haha! :peker anklagende:

Svar

Emneord
bleier, innkjøp, storfamilie

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.