Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke type GoreTex vintersko skal jeg kjøpe til minste?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-10, 16:51   #1
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke type GoreTex vintersko skal jeg kjøpe til minste?

Minstefrøkna er halvannet år og mangler vintersko til vinteren. Hun har et par Viking Thermo i str 22, men må ha et par GoreTex i tillegg.
Jeg håpet hun kunne bruke de fine Elefantenskoene jeg hadde i str 23, men de var flere cm for store.

I dag var hun med mormor i butikken og sjekket hvilken størrelse hun trengte i sko. De kjøpte ikke, for det vil jeg gjøre selv.

I butikken sa de at hun trengte str 21, kanskje str 22, så jeg tror vi går for str 22 så de holder ut vinteren. Er ikke det greit da?

Og hvilket merke kjøper vi til henne? Hun er lita og nett, forholdsvis kald på hender og føtter.

Gammel 23-09-10, 18:51   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke type GoreTex vintersko skal jeg kjøpe til minste?

Går an å kjøpe 22, og så evt hive en såle nedi

Det er iallefall lurt med noen lette sko, jeg tror nok jeg ville valgt Superfit med snøring.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 18:54   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.superfit.at/en/#30-collection/51-boots

Gammel 23-09-10, 18:56   #4
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville også gått for superfit, eller ecco. Det er lette, fine sko til småbarn.
Og jeg hadde kjøpt str 22 og heller lagt en ullsåle i dem. Så sant de ikke blir altfor store til henne da.

Gammel 23-09-10, 19:00   #5
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har vært veldig fornøyd med både Viking og Ecco sine GoreTex sko.

Amazing Flowers:

Snowride (disse hadde vi i fjor, bare i blått)

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 19:40   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Til små barn er jeg mest fornøyd med superfit og Ecco. Synes superfit er best faktisk. Kjempegode, vanntette, superlette og myke.

Viking er ofte tung og klumpete. Vet de skal ha noen modeller som er litt bedre men de fleste er tunge.

Vi kjøpte disse i år(str 28), men 2 jenter på 1 1/2 jeg kjenner har samme i str 22 og 23. De er litt større i størrelsen enn ecco synes jeg. Så prøv på.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 19:42   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er med i superfit fan-club. Helt klart foretrukket hos oss!

Gammel 23-09-10, 19:43   #8
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Gammel 24-09-10, 11:50   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Noen sier at snøring er å foretrekke når de er så små?

Gammel 24-09-10, 14:10   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fysio til treggående lillebror sa iallefall at snøring er best pga bedre justeringsmuligheter

Gammel 24-09-10, 18:55   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Vi har hatt snøring, men disse har veldig gode borelåser. Veldig gode til å regulere med. Enkelte borelåser er så stive at man ikke får flytta på de.

Lisser kan være irriterende når de går opp og opp hele tiden. Hadde store problemer med det i fjor. Jeg har god erfaring med borelås fra superfit og skorfus. Men ikke like store muligheter med de hos ecco fek.

Gammel 24-09-10, 19:11   #12
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Som Nin sier!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 22:56   #13
Rabarbra
Superaktiv

Rabarbra sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Rabarbra er litt kul
Standard

Vi har også hatt god erfaring med Superfit i det siste. Og viking sine (ikke de veldig dyre, de synes jeg er for "stive", men de som har vært å få tak i på XXL de siste årene for ca. 499,-)

Rabarbra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 22:58   #14
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ecco, vi hadde det første året til poden og var veldig fornøyde, har de i år også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 09:48   #15
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Ecco eller Superfit. Viking er for store og klumpete.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 09:51   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig fornøyd med Ecco, men hører mye bra om Superfit også. Men jeg var dagmamma for en jente som hadde Superfitsko, og de var nesten for myke. De "kollapset" liksom i skaftet.

Gammel 25-09-10, 10:57   #17
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Vi er også velldig fornøyd med Ecco. Det kommer vi til å kjøpe i år også.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 17:05   #18
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville kjøpt de forede skinnskoene til Ponny. De er kjempebra, og varmer godt. De hadde også plass til gode hjemmestrikka ullsokker.
Goretex er ikke spesielt varme, og de små er ikke så aktive ute ennå. Fysioterapeuten vår så på Ponnyskoene vi hadde de to første vintrene sønnen vår gikk,hun mente det var kjempebra sko som ga riktig støtte. Var så fornøyd at vi kjøpte makne bare i annen farge den andre vinteren. Senere endret behovet seg, så med en dambader gikk vi over til goretex og kaldere føtter.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 17:14   #19
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Jeg er ikke spesielt aktiv ute, men jeg er varm nok med vanlige goretex uten for og ullblandingsokk helt ned til -15 grader. Men det er veldig vikitg å bruke blandingsokk og ikke hjemmestrikka sokker i rein ull.

Gammel 25-09-10, 18:55   #20
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Og så ullsåle i bunn! Ullsåle ullsåle ullsåle

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.